Hoe makkelijk zijn de blauwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Goed, met de deur in huis: ik ben nu 40 jaar en pas 3 jaar geleden begonnen met skiën. Nu zijn we vorig jaar in Alpe d’Huez geweest en daar zijn behoorlijk wat groene pistes, waarvan ik sommige wel als blauw zou bestempelen, maar makkelijk genoeg.

Hoe makkelijk zijn de pistes in Obertauern? Ik ben een angstige skier dus zal zeker weer les nemen.

Het is een weinig uitdagend gebied, maar ook daar heb je wel een piste waar niet iedereen soepel vanaf komt.

In zijn algemeenheid vind ik het juist een gebied voor beginners. Wel te duur en redelijk ver rijden. Maar goed, dat zijn andere overwegingen.

@nikaya36, als je les neemt…volledig vertrouwen op de skileraar die kent het gebied als geen ander. Hoe steil een piste soms ook is of lijkt als je hem maar breed genoeg neemt komen de meeste mensen wel naar beneden.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/obertauern

61% van de pistes is makkelijk en blauw dat er soms een hellinkje inzit waarvan je mogelijk denkt dit is steil…piste zo breed mogelijk nemen. Netjes je bochten per stuk afmaken. Focus op 1 bocht per keer en netjes afmaken.
Skiën dient leuk te zijn en niet een kwelling voor jezelf. Je in juli al druk maken over de moeilijkheidsgraad voor de komende winter is niet echt een leuk vooruitzicht.

Ontspan, neem les en zie de fun van het skiën in, komt het allemaal goed.

Veel plezier.

Heel goed dat je les neemt.(wel 5 dagen natuurlijk.Voordeel is dat de lessen minder mensen telt na woensdag en dat je dan bijna privé les hebt voor de prijs van groepsles.) We blijven Nederlanders.
Als je een goede didactische leraar hebt gaat het met het jaar beter.
Mijn verwachting is dat je na 3 jaar jodelend de rode en de zwarte piste doet.

Jodel les kan je volgen als je wilt in Amsterdam heb ik gehoord.Succes.

De meeste blauwe pistes zijn in Obertauern erg makkelijk , les nemen is nooit verkeerd al is het maar om het gebied te verkennen met iemand die het goed kent.

dat wat @Laagvlieger zegt inderdaad. Skiën dient leuk te zijn.

Ben hier vorig jaar geweest met een beginner. De blauwe pistes zijn heel makkelijk, beetje saai zelfs voor een beginner. Ik vind het verschil met de rode pistes best groot. Daar zit een aantal pittige pistes tussen. Wat mij betreft niet een gebied waar je goed kunt groeien van blauw-donkerblauw-lichtrood etc.

Mijn vrouw en ik zijn ook pas met 43 jaar begonnen met skiën. In het begin hebben we groepsles in Oostenrijk genomen. Maar je bent erg afhankelijk met wie je allemaal wordt ingedeeld voor de les. Dit schoot eigenlijk niet op. Privéles is natuurlijk beter maar ook erg kostbaar. Sinds 3 jaar nemen we in de maanden voordat we gaan les op een indoor rolskibaan (Snow-peak in Nederweert). Het eerste jaar 10 lessen en nu ieder jaar 6 lessen om de techniek steeds te verbeteren. Sindsdien zijn we met sprongen vooruit gegaan. Het voordeel hiervan is ook dat je klaar bent met de les als je gaat skiën. Tevens is het ook goed om ski-fit te worden. Elke les sta je 3x10 minuten op de baan. Het lijkt weinig maar je skiet in deze tijd volgens mij meer dan op een halve dag in een skihal waar je na een paar bochten weer met de lift naar boven moet. Het is dus zeer intensief. Wanneer je op een rolskibaan kunt skiën kun je dit buiten ook, immers iedere fout wordt gelijk afgestraft!

Jope

Plaats een reactie