Hoe veel van gebied nog open met Pasen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Als de sneeuwcondities goed zijn/blijven, wat kan ik dan verwachten dat nog open is in het Paasweekend 2019 (18-22 april) in Obertauern? Ik vraag dit, omdat het gebied bijvoorbeeld aangeeft tot 1 mei open te zijn, en uit het verleden weet ik dan de laatste week slechts 3 liften operationeel waren en een handvol pistes.

Tot wanneer kan ik er vanuit gaan dat het hele gebied open is (bij gunstige sneeuwomstandigheden)? Iemand ervaringen in Obertauern een week voordat het gebied dicht ging?

Misschien bij de locale VVV informeren of bij het skigebied zelf?

Born to Ride

Al gedaan. Die zeggen ‘alles is nog open’. Maar dat zeiden ze indertijd ook, terwijl het hotel dat ik had geboekt mij erop attendeerde dat dit helemaal niet het geval was en uit coulance mijn reservering annuleerde. Het hotel liet toen ook weten dat het VVV alles zegt om maar mensen te trekken, maar dat de info vaak niet klopt. Heel veel vertrouwen geeft dat dus niet. Vandaar hier mijn vraag naar wat mensen zelf hebben meegemaakt in die periode.

@Gigi

Ik denk dat deze vraag ook “kansloos” is.🤔
Het zal van de omstandigheden afhangen als ze volledig openblijven, maar die omstandigheden ken je NIET en de andere zijde van de medaille heb je zelf al meegemaakt.

Ik kan me NIET voorstellen als er nog voldoende sneeuw ligt dat ze dan het merendeel van hun liften niet zouden laten draaien tot 1 mei, niet?.

Born to run. B.S.

Dat was twee jaar geleden dus wel het geval. Sneeuw zat, 3 liften open. Andere gebieden, zoals Ischgl, hadden datzelfde jaar alles open op 2 liften na in hun laatste weekend (30 april).

Uit kosten oogpunt liften dicht denk ik zo. Misschien weten ze dit wel bij de bergbahnen zelf ipv het VVV?

@GiGi

dan begrijp ik je vraag beter, maar heb jij nog niet genoeg geskied tegen dan? 😃

Born to run. B.S.

Het waarom vind ik allemaal niet zo boeiend. Ik wil eigenlijk gewoon weten of Obertauern een optie is voor dat weekend of niet, bij goede sneeuwomstandigheden.

Graag ervaringen van mensen die daar in de laatste weken van het seizoen zij geweest.

Ik heb geen idee of de condities nog wat voorstellen, maar ik hoorde vandaag dat er in het KWT is besloten om in ieder geval twee bergen open te houden tot en met 22 April omdat er voldoende sneeuw ligt. Eigenlijk zou het er maar 1 zijn en sluiten op 22 April maar nu is al bekend dat het er 2 zijn, dus wie weet gaan andere locaties ook langer open blijven.

Pff als ze zo onbetrouwbaar zijn bij de vvv zou ik lekker niet naar Obertauern gaan 😆

wacht eerst het weer nog eens 5 weken af !

Ik heb juist hele goede ervaringen met de vvv van Obertauern.

wacht eerst het weer nog eens 5 weken af !

GeJe op 1 mrt 2019 19:53

Dat is dus het probleem, lijkt: het weer (of de sneeuwcondities) lijken dus maar weinig te maken te hebben met hoe veel liften men open heeft aan het eind van het seizoen.

wacht eerst het weer nog eens 5 weken af !

GeJe op 1 mrt 2019 19:53

Dat is dus het probleem, lijkt: het weer (of de sneeuwcondities) lijken dus maar weinig te maken te hebben met hoe veel liften men open heeft aan het eind van het seizoen.

GiGi op 1 mrt 2019 20:40

Sowieso maakt dat weinig uit. Ik heb plassen geskied over dunne laagjes kunstsneeuw die openbleven en gebieden meegemaakt die met een halve meter vers de deuren sloten. Zelfs in de laagste gebieden zie je tot mei de witte linten op de cams, dus het is gewoon “ onwil”. Wellicht maakt de late Pasen een verschil.

I can stick uphill ice, on my saucer...

2 jaar geleden rond 18 april in obertauern geweest en alles was toen nog open. Zelfs nog 50 cm sneeuw gevallen toen. De Après ski was na paasmaandag wel op zijn einde gekomen en werd toen gesloten. Alles hangt natuurlijk wel af van de condities op dat moment waarschijnlijk.

Ben vorig jaar van 14 t/m 18 april geweest,toen was alles gewoon open en heerlijk rustig.

Ben vorig jaar van 14 t/m 18 april geweest,toen was alles gewoon open en heerlijk rustig.

Zit ook te kijken, evt voor de meivakantie. 2 jaar terug draaide in Solden vrijwel alles nog in de eerste week van mei, dus totdat ze formeel sloten. Heeft ook wel wat, zowel seizoensstart als einde in Solden ;)

Edwin van Riel

Van Ischgl ken ik dat ook. Maar Obertauern lijkt dus vaak te cheaten in de laatste week. En daar valt dit seizoen Pasen dus net wel of net niet in…

Dan zou ik het risico niet eens nemen eigenlijk.

Edwin van Riel

Nee dat dacht ik ook. Maar in Ischgl, Sölden en de meeste usual suspects ben ik al zo vaak geweest, dat ik naarstig op zoek ben naar wat afwisseling…
De zoektocht gaat voort. Een beslissing valt toch pas een paar dagen voor vertrek (als we überhaupt gaan skiën met Pasen, en niet iets anders doen).

Waarom kies je dan niet gewoon voor Ischgl?

Hmmm je laatste post was nog niet ververst🙈
Nou afwachten maar dan☃️

*bericht bewerkt door Piefke op 11 mrt 2019 13:13

LA NORMA😍☃️

@GiGi Stubaier Gletcher?

Ik vermoed dat ze dit jaar wel tot Paasmandaag alles openhouden. Grote kans, want Bayern heeft vakantie van 15.04 - 27.04. Dat is meestal de graadmeter voor gebieden in Oostenrijk. ;) Meestal is de vakantie in Bayern een week vroeger gedaan dan de Belgische, vandaar dat veel gebieden de 2de week van de Paasvakantie sluiten. Of zoals dit jaar besluiten helemaal niet mee te doen (Skiwelt) Welke een logische keuze is gezien de hoogte daar. Ik gok dat de hele hoofdas dus draait tot Paasmaandag, daarna de week uitzingen met een paar liften…

@GiGi Stubaier Gletcher?

RoteHersentote op 11 mrt 2019 13:30

Die valt inderdaad onder ‘usual suspects’, samen met de andere gletsjer-gebieden en de Gurgls bijvoorbeeld. Ook de Stubaier Gletscher al vaak bezocht…

Het gaat goed komen. Op een gegeven moment heb je gewoon alle gebieden gehad die dan nog open zijn. Op zich ook een mijlpaal.

Ik vermoed dat ze dit jaar wel tot Paasmandaag alles openhouden. Grote kans, want Bayern heeft vakantie van 15.04 - 27.04. Dat is meestal de graadmeter voor gebieden in Oostenrijk. ;) Meestal is de vakantie in Bayern een week vroeger gedaan dan de Belgische, vandaar dat veel gebieden de 2de week van de Paasvakantie sluiten. Of zoals dit jaar besluiten helemaal niet mee te doen (Skiwelt) Welke een logische keuze is gezien de hoogte daar. Ik gok dat de hele hoofdas dus draait tot Paasmaandag, daarna de week uitzingen met een paar liften…

Joy85 op 11 mrt 2019 13:31

Zinnige info. Dank.

Nee dat dacht ik ook. Maar in Ischgl, Sölden en de meeste usual suspects ben ik al zo vaak geweest, dat ik naarstig op zoek ben naar wat afwisseling…
De zoektocht gaat voort. Een beslissing valt toch pas een paar dagen voor vertrek (als we überhaupt gaan skiën met Pasen, en niet iets anders doen).

GiGi op 11 mrt 2019 13:09

zo ook hier, alleen bij heel goede condities. anders wordt het een weekje surfen of zo ;)

Edwin van Riel

Als er nog wat vers valt tegen die tijd: Zie het maar als een uitgelezen gelegenheid om de vellen uit de kast te halen ;)

Edwin van Riel

Als er nog wat vers valt tegen die tijd: Zie het maar als een uitgelezen gelegenheid om de vellen uit de kast te halen ;)

evr66 op 11 mrt 2019 13:37

Vellen? Touren is voor mensen die te krenterig zijn om een skipas te kopen ;)

Of Diavolezza icm Corvatch…

Of Diavolezza icm Corvatch…

RoteHersentote op 11 mrt 2019 13:41

Mooie suggestie. Thanks. Ik zal Zwitserland sowieso eens wat beter bekijken.

Plaats een reactie