Tip voor skischool Obertauern, dagje ‘uit’ skiën in ander gebied?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Heerlijk onze wintersport geboekt naar Obertauern in de krokusvakantie! Wie heeft er een tip voor een fijne skischool voor onze drie meiden van 9, 11 en 12 jaar. Ze gaan voor de 3e keer skiën, we willen ze drie dagen laten lessen (eventueel verlengen naar 4 dagen, als ze het net zo leuk hebben met skiles als vorig jaar, toen wilden ze alle drie nog een dag extra skiles 😃). We zitten zelf in Tweng, dus elke dag met skibus of auto onderweg.

Verder ben ik benieuwd of een dagje skiën in de naastgelegen gebieden een aanrader is (uiteraard afhankelijk van de sneeuwkwaliteit die week).

Gr. Renate

Ik weet niks van de Skischool in obertauern. Maar wel dat het gebiedjes van mauterndorf ook leuk is om vanuit tweng te doen. Niet heel groot maar een aantal leuke afdalingen. En iets dichterbij dan obertauern.

Fanningberg. Klein maar fijn!

Ik geef heel februari (en dus krokus) les bij de CSA Skischule in Obertauern. Het wordt voor mij de eerste keer lesgeven daar dus nog geen ervaringen die ik kan delen, maar misschien tot dan :)

Hallo, ik zelf werk al 3 jaar bij Skischule Top, klein maar fijn bedrijf. Familiare sfeer. Ik werk er graag. 😁👌

I would rather be skiing.

Katschberg is ook prima te doen vanuit Obertauern!

Katschberg is zeker een aanrader voor een een dag. Vooral de kant richting St. Margarethen is erg leuk.

Jeetje, een jaar geleden dat ik hier deze vraag stelde. Helaas nu (nog?) niets geboekt. Obertauern gaan we graag nog eens terug, heel fijn gebied met de kids! Grosseck/Speiereck was leuk voor een dagje, Fanningenberg was echt top! Wat een heerlijk gebiedje was dat, mooie brede en rustige afdalingen, fantastische sneeuw en als afsluiter nog om half 5 met lift naar boven om weer naar beneden te rodelen met de kids. Katschberg staat op het lijstje voor een volgende keer.

De kids (twee gezinnen) hebben met zijn 5en 4 uur per dag (drie dagen) een privéleraar gehad, dat was qua prijs prima te doen en ze hebben weer zoveel bijgeleerd en héél veel kilometers gemaakt. Van 9 tot 11 met ons geskied, van 11 tot 1 les, samen lunchen, daarna weer skiën van 2 tot 4. Dat ging echt super! Fijne lessen via Skischule Obertauern-Frau Holle.

Ik hoop dat we in feb weer mogen/kunnen!!

Bedankt voor jullie reacties 👍🏻

Plaats een reactie