Skigebied niet te ver van Oetz

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oetz

Hallo, iemand een goede tip voor een leuk skigebied op max. 50min minuten rijden van Oetz voor een dagje? Ik ben een gevorderde skier.

Ik zat zelf te denken aan St. Antonn maar schijnt niet ideaal te zijn met parkeren, ik hou er wel van om voor de lift te kunnen parkeren.

Serfaus ben ik al 100x geweest
Solden vind ik niet leuk

Obergurgl is dat wat?

Obergurgl is heerlijk!
Oetz heeft zelf natuurlijk ook een mooi skigebied… Kühtai zit bij de kaart inbegrepen.
Seefeld eventueel.
Hochzeiger bij Jerzens ligt ook vrij dichtbij.
Venet bij Landeck…

In het Oetztal zelf nog:
Niederthai; enkele sleeplifjes.
Gries; een sleeplift
Vent is ook wel een mooi gebiedje met een stoeltjeslift en een sleeplift.

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Mijnsinziens maar 1 mogelijkheid… Obergurgl!!!

@Farid.
Wat een verrassing. Volgend mij ben je getrouwd met Obergurgl.

May the ski force be with you !!

[quote]@Farid.
Wat een verrassing. Volgend mij ben je getrouwd met Obergurgl.

Als je naar Sankt Anton wilt en niet € 7,- wilt betalen voor bijv. de parking bij Nassereinbahn, dan kan je ook doorrijden naar St. Christoph of Stuben. Kan je gratis aan de lift parkeren.

Het skigebied van Oetz zelf? 40 km lijkt me genoeg voor een dagje.

❄️

Hallo, iemand een goede tip voor een leuk skigebied op max. 50min minuten rijden van Oetz voor een dagje? Ik ben een gevorderde skier.

Ik zat zelf te denken aan St. Antonn maar schijnt niet ideaal te zijn met parkeren, ik hou er wel van om voor de lift te kunnen parkeren.

Serfaus ben ik al 100x geweest
Solden vind ik niet leuk

Obergurgl is dat wat?

ikjeski op 3 mrt 2015 12:16

Parkeren in St.Anton is op zich geen probleem maar ik zou vanuit Oetz ook voor Obergurgl opteren.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Obergurgl is zeker de moeite waard,maar ook het Pitztal is daar niet ver vandaan.

Obergurgl is zeker een aanrader.
Of anders Ischgl? Is ongeveer 50-55 minuten rijden van Oetz, parkeerproblemen heb je daar zo goed als niet.

Ik twijfel nu tussen Ischgl en Obergurgl, Ischgl is wel groter en uitdagender en niet heel veel langer rijden, dus als het droog is wordt het denk ik Ischgl, of zal Ischgl op zaterdag erg druk zijn en Obergurgl rustiger?

Op aankomstdag hoop ik in Oetz nog 2 uurtjes te kunnen skien, dus om daar nou de dag erna weer te gaan skien, dan heb ik het wel een beetje gezien.

Mijn ervaring:
Op zaterdag is het in Obergurgl rustiger omdat het wisseldag is en het vaak te ver rijden is voor dagjesmensen.
Ischgl is sowieso drukker maar heeft op zaterdag zeker ook dagjesmensen omdat het gemakkelijker aan te rijden is. Ook vanuit Samnaun veel dagjesmensen!
Ischgl is groter maar niet speciaal uitdagender.

Als je daar zit … dagje Hochötz, dagje Kühtai, dagje Jerzens, dagje Ober/Hochgurgl, dagje Ischl …

en moest je eens iets volledige anders willen dan het traditionele skigebiedje-voor-een-dag, de Nordkette (Innsbruck) is dan misschien wel héél klein, maar het is eens iets anders (ja, het is héél héél klein, ja, het is bij een stad, ja, het is … bizar … maar het is ook gewoon een superuitdagende poort qua routes (let op lawinegevaar!), het uitzicht is op zjin manier bijzonder mooi en ik denk dat het zowat het enige gebied is waar je vanuit een grootstad rechtstreeks in terecht kan)

Plaats een reactie