Vallei kruisen bij de kortere liften/pistes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Passo del Tonale

Dag iedereen,

Ik heb de nieuwe cataloog 2017/2018 al binnen en heb een vraag voor iemand die daar al geweest is.
Ik heb een hotel op het oog aan de uiterste kant van die langgerekte vallei. Men kan er zonder skibus (korte wandeling) de dichtste skiliften bereiken.
De liften en pistes aan dat uiteinde zijn niet zo lang dus mijn vraag: Is het mogelijk om via die korte pistes op die flank van de vallei een doorsteek/oversteek te maken langs de vallei om de langere liften op het andere uiteinde van de vallei te bereiken en omgekeerd? Dus om de liften naar de top van de Cima Presena (3000m+) of de verbindingspiste naar het dorp Pontedilegno te kunnen bereiken, waar men dan opnieuw hogerop kan naar meerdere pistes op een bergflank.

Alvast bedankt!

Ik ben reeds in Passo Tonale geweest. Vanaf de Alpe Alta skilift die vertrekt aan de après-ski bar “Magic Pub” is er een skipad/skipiste richting Ponte di legno en de gletsjer.

Wil je niet Passo Tonale ontmoedigen maar het gebied is vooral een hoop liften naast elkaar op een flank. Ponte di Legno is gevarieerd en veel uitdagender. De Gletcher is niet veel bijzonder op de piste na terug naar Passo Tonale. Verder is het niet echt Italiaans betreft eten en drinken. Als je die kant op wil zou Madonna of Pinzolo en mooiere keuze zijn.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 12 jul 2017 22:29

May the ski force be with you !!

Wil je niet Passo Tonale ontmoedigen maar het gebied is vooral een hoop liften naast elkaar op een flank. Ponte di Legno is gevarieerd en veel uitdagender. De Gletcher is niet veel bijzonder op de piste na terug naar Passo Tonale. Verder is het niet echt Italiaans betreft eten en drinken. Als je die kant op wil zou Madonna of Pinzolo en mooiere keuze zijn.

CJAHulskamp op 12 jul 2017 22:29

…idd Ponto Di Legno maar ik wil deze die plaats bereiken vanuit die flank met een hoop liften naast elkaar zonder te moeten stappen of een bus te nemen.
Het wordt een eerder dure skireis met skifriends met dus wat luxe om m’n gezin mee te krijgen…en het kost me een stuk uit m’n lijf en heb dus alleen keuzes uit het clubformule aanbod diat in de skifriends cataloog staan. Vorige winter geen skireis dus loop ik nu al ‘warm’.

Zou toch kijken als er mogelijkheid is om naar Val di sole te gaan. Meer variatie dan PT

May the ski force be with you !!

Ik had Val Di sole (Folgarida-Marilleva) links laten liggen omdat de skifriends prijzen incl. de uitgebreide skipas Madonna di Campignoli nogal fors zijn. Val Di Sole ziet er idd met Madonna di Campignoli redelijk gevarieerd uit.
Voor diezelfde prijs kan ik eigenlijk naar Kaprun. …maar Passo Tonale ziet er wel redelijk sneeuwzeker uit aangezien de vallei op 1800m ligt. Het is wel de bedoeling dat we half februari gaan skiën dus zal alles wat rond de 800m ligt ook wel geen sneeuwzeker probleem zijn…denk ik.
…en alvast bedankt voor de tip!

Ik ben twee jaar geleden in die regio geweest.

Ponte di Legno is wel mooi skiën, leuke en pittige pistes, maar veel oude (langzame) liften. Paradiso gletscher is ook wel leuk, maar beperkt. Passo Tonale zelf is bagger, 8 (?) liften op een rij afgeschermd door netten, niet uitdagend en druk. Helemaal rechts daarvan heb je wel een paar leuke afdalingen, die leggen net iets hoger.

Ik ben er in totaal 2 dagen geweest, al met al wel aardig, maar ik zou er niet snel teruggaan.

Pejo is ook zeker aan te raden voor een dag. Mooie lange afdaling, mooie natuur en heerlijk rustig. Verder klein gebiedje.

Madonna di Campiglio is ook aan te raden. Kant van Marilleva en Folgarida is druk door de lowbudget accomodaties met bijbehorende beperkte skipas, meteen maken dat je daar wegkomt als je aan die kant start. Madonna is mooi en afwisselend en redelijk bedrijvig.

Pinzolo is ook zeker de moeite waard, heerlijk rustig. Zwarte dalafdaling is echt top. Supersteile stukken, golvende en kronkelde piste, heerlijk breed en rustig. Een grote kick als je daar naar beneden stort, echt top!

Het valt mij op dat in dit topic en in vele andere topics, een skigebied goed bevonden wordt als het voldoet aan de eisen van een gevorderde, kilometervretende skier of snowboarder. Passo Tonale is inderdaad niet zo uitdagend: het aantal pistekilometers is beperkt, vele beginnerspistes aan het dorp, de liftinfrastructuur is niet meer zo modern…

Dit skigebied is echter wel heel geschikt voor beginners, kinderen: er zijn tal van beginnerspistes, het liftpersoneel is behulpzaam…

Een skireis boeken met Skifriends, Snowmania… naar Passo Tonale, waar deze Belgische skiorganisaties aanwezig zijn in verschillende hotels, geeft als voordeel dat er vele skigroepen zullen zijn. Je kan er bijna zeker van zijn dat je skiles kan volgen op jouw niveau (beginner, gevorderd, expert).

Mijn advies: neem even contact op met je skiorganisatie van voorkeur; schets kort de wensen van elke deelnemer. Dan kan de desbetreffende skiorganisatie vast wel enkele skigebieden, hotels aanraden.

Het valt mij op dat in dit topic en in vele andere topics, een skigebied goed bevonden wordt als het voldoet aan de eisen van een gevorderde, kilometervretende skier of snowboarder. Passo Tonale is inderdaad niet zo uitdagend: het aantal pistekilometers is beperkt, vele beginnerspistes aan het dorp, de liftinfrastructuur is niet meer zo modern…

Dit skigebied is echter wel heel geschikt voor beginners, kinderen: er zijn tal van beginnerspistes, het liftpersoneel is behulpzaam…

Een skireis boeken met Skifriends, Snowmania… naar Passo Tonale, waar deze Belgische skiorganisaties aanwezig zijn in verschillende hotels, geeft als voordeel dat er vele skigroepen zullen zijn. Je kan er bijna zeker van zijn dat je skiles kan volgen op jouw niveau (beginner, gevorderd, expert).

Mijn advies: neem even contact op met je skiorganisatie van voorkeur; schets kort de wensen van elke deelnemer. Dan kan de desbetreffende skiorganisatie vast wel enkele skigebieden, hotels aanraden.

potensvictor op 13 jul 2017 19:10

Met deze benadering is bijna elk gebied prima voor beginners en voor een objectief advies zou ik in ieder geval geen reisorganisatie benaderen.

Eens met bovenstaande. Als ik betreffende (commerciële) grote organisatie zou zijn zou ik de klant ook naar de mond praten. Wat dat betreft is het bekijken van relatief objectieve websites als deze en bekijken van bijv. een pistekaart een stuk beter als je op zoek bent naar objectieve informatie.

NB: Zelf geen ervaring met het skigebied.

*bericht bewerkt door Quick op 14 jul 2017 03:48

Mr. Slow

Plaats een reactie