Vallandry PARADISKI.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Peisey - Vallandry

Wie is er wel eens in vallandry geweest?
wie kan me wat meer vertellen over het plaatsje? Hoe is de apres ski? Zijn er leuke barretjes? Goede restaurants?

Gerard

Wat een prachtige site is Wintersporters toch. De informatie is namelijk zo voorhanden… ;)

https://www.wintersport.nl/dorpen/peisey_vallandry/ervaringe…

Wij hebben zelf een woning in Vallandry. Het is een dorp gebouwd in de stijl van de Savoie, met een gezellig centrum.
Door het Office du Tourisme worden veel activiteiten georganiseerd. Er is ook voor niet skiërs/snowboarders veel te doen. Er zitten verschillende restaurantjes. Voor een pizza kun je goed terecht bij Le Refuge. Voor het terras en een lekkere hamburger kun goed zijn bij het restaurant Maxima (gerund door een Nederlander). In het dorp zit ook een heel goed restaurant, La Bergerie du Raphael (hogere prijsklasse). In Plan Peisey kun je heel goed eten bij Le Solan (bij de Vanoise Expres). Er zijn natuurlijk nog wel meer restaurants. In drukkere periodes is het wel handig om vooraf te reserveren.
In het dorp zit een Nederlandse kroeg, Jimmy’s bar en wat hoger op de berg Le Mont Blanc (een Engelse kroeg). Het verschilt nog wel eens per week hoe druk en gezellig het in de café’s is.
Mocht je nog meer informatie willen laat maar weten.

Heb hier 1 winterseizoen gewerkt. Niet echt een gezellig dorp maar inderdaad wel een paar goede restaurants (buiten het centrum). Bij La Bergerie de Raphaël en La Vache eet je echte locale specialiteiten en ook echt goed!

Zoals je van Jeannet kan lezen een dorp met veel invloeden van buitenaf en weinig Frans. après ski met grote televisieschermen met sport. Veel Engelse en Nederlandse chalets.

Prima uitvalsbasis door verbindingen richting Les Arcs en La Plagne

Hoi,

Dank jullie wel allemaal. We hadden vorige week geboekt naar Vallandry en ik was gewoon benieuw. Volgens mij een perfect dorp.

Plaats een reactie