Aansluiting Piesendorf met Zell am See

Dit onderwerp gaat over de bestemming Piesendorf

Eindelijk lijkt er dan toch weer schot te komen in de aanvraag voor een lift vanuit het dorp Piesendorf richting Zell am See. Het Bundesverwaltungsgericht heeft de plannen goedgekeurd en deze staan nu 8 weken bij de gemeente in de vitrine. Een periode waarin bezwaar gemaakt kan worden. Grote voordeel van deze plannen is dat er boven in het gebied ook een 4 tal pistes bij gaan komen. Deze pistes worden ook nodig geacht om het aantal km rode en blauwe pistes in een betere verhouding met de zwarte pistes te brengen. Momenteel bestaat het gebied voor bijna 25% uit zwarte pistes. Met de nieuwe pistes kan dit onder de 20% gebracht worden. Een 5e piste het dal in is ook opgenomen, deze zal wel korter geopend zijn vanwege de zuidkant waar deze gemaakt wordt. Dit wordt ook meer een piste voor gevorderde skiers, er zitten vrij stijle stukken tussen. Erg veel aandacht in de procedure is terecht aan de natuur gegeven, zowel tijdens de bouwfase als hierna. Opvallend punt is ook dat de komst van dit dalstation een criterium wordt genoemd om een verbinding van Schmitten Zell am See met Maiskogel/Kitzsteinhorn te realiseren. Uiteraard is af te wachten hoe lang na het verlopen van de bezwaarperiode men zal wachten om een en ander te bouwen. Wellicht komt een en ander in een stroomversnelling als de gewenste aansluiting met Saalbach Hinterglemm steeds maar wordt uitgesteld…

*bericht bewerkt door HausPiesendorf op 24 apr 2018 21:55

Heb je een bron?
Ik ken alleen deze, maar ik dacht dat dat plan gecanceld was:

null

Piesendorf - Schmittenhohe lijkt me een logische en goede aansluiting.
Piesendorf Kaprun/Maiskogel is een liftverbinding over bewoonbaar gebied van 4 kilometer. Dat lijkt me onlogisch.

Wellicht onlogisch als je naar het dalstation in Kaprun zou willen gaan. Als je echter een nieuwe afdaling/lift vanaf de Maiskogel maakt richting Hummersdorf wordt de afstand al een stuk korter…

Het is toch helemaal vlak daar tussen Kaprun en Piesendorf. Klinkt als een nieuwe sport, combi alpine-langlauf…
En de afdaling naar Piesendorf zal heul veul sneeuwkanonnen krijgen, zo op het zuiden in het sneeuwarme Pinzgau…

Piesendorf Kaprun/Maiskogel is een liftverbinding over bewoonbaar gebied van 4 kilometer. Dat lijkt me onlogisch.

Frank66 op 25 apr 2018 20:12

Er zijn ook plannen voor een 7 kilometer lange verbinding van Flachau naar Zauchensee, wordt uiteraard wel iets meer ondersteund door bergkammen, maar met alles wat er tegenwoordig mogelijk is lijkt me Schmitten-Maiskogel vast wel uitvoerbaar.

-Update
Oeps, deze plannen zijn al een poosje begraven, toch lijkt me het laatste punt nog wel van toepassing.

*bericht bewerkt door Nick-Duvekot op 01 mei 2018 10:41

Board or go home.

Het is toch helemaal vlak daar tussen Kaprun en Piesendorf. Klinkt als een nieuwe sport, combi alpine-langlauf…
En de afdaling naar Piesendorf zal heul veul sneeuwkanonnen krijgen, zo op het zuiden in het sneeuwarme Pinzgau…

Wunderkammer op 26 apr 2018 11:01

Het is inderdaad vlak tussen Kaprun en Piesendorf maar volgens mij zijn er wel meer liften waaronder je niet kan skien omdat het of vlak is of totaal onbegaanbaar. Het gaat er om dat je van A naar B komt.
Veel sneeuwkanonnen zullen er dan zeker moeten komen in het zonnige Piesendorf. De piste zal ook eerder dicht gaan dan andere niet zo zonnig gelegen pistes. Het punt is dat de meeste mensen er van houden om in de zon te skien en niet in de schaduw…En zo sneeuwarm is het niet altijd hoor hier in Pinzgau, kan ik je bellen komende winter als de parkeerplaats weer eens vol ligt? (-;

Vraag me af; als dit een groot aanééngesloten gebied gaat worden; maakt het dan juist drukker of juist rustiger op de piste?

*bericht bewerkt door Frank66 op 01 mei 2018 17:31

Het zal de populariteit ten goede komen, maar reken erop dat de hoek Piesendorf en Maiskogel niet wezenlijk drukker worden. Wel is er zo betere spreiding om op de Schmittenhöhe en Kitzsteinhorn te komen. Daar zal het alleen maar nog voller raken vrees ik.

Plaats een reactie