Kids

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pozza di Fassa

Hoi,

Ga met de krokus met de trein naar Bolzano, overwoog van daar uit Pozza di Fasso maar ik twijfel. Het is niet heel eenvoudig bereikbaar met OV. En is het daar voor de kids wel leuk? Mijn jongste kan eigenlijk nog niet heeeeel-erg-goed alle rode pistes af (9 jaar, 4 weken geskiet maar ook 1x gebroken en vorig jaar met haar jas in de ankerlift blijven haken spectaculaire salto en rondje, geen pijn wel geschrokken, laatste dag grrrr)

Welk gebied zouden jullie adviseren in Dolomiti superski of met OV bereikbaar vanaf Bolzano?
Eenouder- of familievakantie?
Veel andere NL kids?
Ik durf het in Italie bijna niet te vragen/hopen: Nederlandstalige les?

Tips zijn meer dan welkom!

Groeten,

Thijs71

Pozza kan prima. Vooral het kleine gebied Vigo-Catinaccio is erg kindvriendelijk en heeft voldoende makkelijke blauwe pistes!

Ook de afdalingen tussen Pozza en Alba zijn niet al te lastig. Je zou ook nog de Seiseralm kunnen overwegen; daar is bijna alles redelijk makkelijk, fantastische uitzichten en leuke kinderlanden! Dat is misschien nog wel de beste optie, en ook wat groter van Vigo-Catinaccio.

Mr. Slow

Heee wat leuk, dank voor je reactie!

Komen er ueberhaupt andere Nederlandse families denk je? (Het klinkt allemaal zo heerlijk authentiek en een beetje “verborgen” Italiaans het gebied lijkt niet echt op de radar van Nederlanders te staan?)

Hoe rood is die tocht van Alba naar Pozza? (Wij zijn “zwitsers rood” gewend dat is in Italie meestal diepzwart :-) )

Zitten wel wat steilere stukjes tussen bovenin, maar merendeel is goed te doen. De dalafdaling naar Alba en de zwarte naar Pozza zijn wel pittig (wel mooi), maar die naar Pozza heb je niet nodig en naar Alba kun je ook met de gondel.

De kom boven Alba is één groot paradijs voor beginners, net als de piste Orsa Maggiore (https://www.fassa.com/en/skimap/). De Pala del Geiger piste is wat korter en flink wat steiler, dat is eigenlijk de enige echt moeilijke piste.

In Vigo di Fassa is alleen de zwarte vanaf Pra Martin echt steil. De rode dalafdaling naar Vigo heeft wat lastigere stukjes, maar nergens echt pittig (steilste stuk onderin kun je vermijden).

Op Nederlandse families zou ik niet rekenen in Pozza en Vigo, ze zullen er best zitten maar die kans is op de Seiseralm een stuk groter!

Beide gebieden heb ik als zeer rustig ervaren.

Mr. Slow

Nou dank hoe geweldig gaaf en mooi en authentiek Pozza mij ook lijkt denk ik dat het voor mijn dochtertje toch leuker gaat zijn op de Seiseralm en is volgens mij ook makkelijker bereikbaar met het OV (zie thema vandaag!). Dus heel veel dank voor je info, ik vind het vreselijk probeer op vakanties jullie lieve medelanders juist te mijden maar ja, als je 9 of 11 bent heb je andere belangen :-)

DANK!

Thijs

Zou wanneer je met OV reist ook die keuze maken. Kun je Val di Fassa mooi bewaren voor een keer met de auto of als ze wat ouder zijn ;) veel plezier!

Mr. Slow

Dan ook maar de update: uiteindelijk zijn we toch naar Pozza di Fassa gegaan. Heel erg leuk hotel, San Nicolo, met een eigenaresse met grote gunfactor en precies naast de Buffaure lift.

Er zitten een paar steile stukjes in de verbindingspiste naar Alba, maar mijn dochter vond het goed te doen. De zwarte pistes zijn lichtzwart. Bij Alba zelf kan je ook heel snel met de gondel naar beneden. Al met al is het een uur skiën en met de liften voor je van het hotel bij de Sella Ronda/Belvedere bent. Met de skibus naar Campitello en Col Rodella: de busverbinding gaat overdag maar 1x per half uur dat is niet ideaal.

We hebben een heerlijke week gehad in een erg leuk deelgebied van de Dolomieten. Ik zou het eerder aanraden voor gezinnen met kleinere kinderen (het deelgebied Catinaccio is daar zeker ook voor geschikt!) waar papa’s en mama’s boven Buffaure net wat uitdagender pistes en afdalingen kunnen vinden. Maar voor de echte kilometervreters ligt de Sella Ronda misschien net wat ver weg.

Het is een gezellig, authentiek plaatsje en de inwoners hebben duidelijk veel tijd besteed aan de uitstraling en sfeer en dat is te zien en te voelen.

Wij gaan volgend jaar denk ik voor een huttentocht…

Groeten,

Thijs + 2 kids (11 en 9)

Leuke update
Misschien een tip, laat je dochter in Nederland wat lesjes volgen op een borstelbaan. Dan is ze al vanaf september/ december (afhankelijk van het aantal lessen) bezig met de sport. Goed voor haar techniek, zelfvertrouwen en j je kan je kostbare tijd in de sneeuw gebruiken voor samen skien.
Misschien helemaal handig als je idd een huttentocht wilt doen.

Huttentocht met kinderen? Skiënd? Dat klinkt goed! Heb je meer informatie? Alvast veel dank!

… dubbel …

*bericht bewerkt door SuperFranski op 02 mrt 2019 21:32

… triple …

*bericht bewerkt door SuperFranski op 02 mrt 2019 21:33

Voordeel van snowemotion: de enige organisatie met rugzakvervoer!

Thanks @quick en @superfranski leuk om in gedachten te houden!

Plaats een reactie