Tol betalen dachstein strasse

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ramsau am Dachstein

Dag wintersporters! Dit jaar ga ik naar Ramsau am Dachstein, het hotel waar ik heen ga zit op 1800 M hoog en die is te bereiken via de Dachsteinstraße dat is een tol weg. Op internet heb ik gelezen dat op vertoon van je skipas dat je er gratis doorheen mag. Is er iemand al eens geweest? of zat jij ook ergens in een hotel? Is er iemand die weet of je gratis omhoog mag op vertoon van je reservatie van het hotel? of krijg je een pasje van het hotel (lijkt mij per hotel verschillend)

Alvast bedankt!

MVG,

Unix

@Unix. Hoe het in Dachstein is weet ik niet maar ik weet van de Gerlospas dat je het bonnetje van de heenreis kan inleveren bij aanschaf van je skipas en dat de tolkosten dan van de aanschafprijs wordt afgehaald.
De rest van de periode (incl de dag na afloop van je skipas) kan je op vertoon van je skipas dan door de tolpoortjes

Maar of dit ook in Dachstein geld weet ik dus niet

Het tolticket kan bovenop in het bergstation gevalideerd worden (bij de toegang tot de talabfahrt).
Het hotel zal vast ook een voucher hebben waarmee ze het bij het loket beneden willen doen.

Leuk dat jullie op zo’n bijzondere plek verblijven. Om te wandelen en te toeren een leuke stek, om te skiën leuk voor een dag of twee. Daarna wil je toch wel wat meer, zoals naar Schladming. Bij goede sneeuw is er een glij/prikpad naar Ramsau zelf, dus dat sluit dan mooi aan.

@Bennie Bedankt voor de informatie! we komen vooral voor het skiën in Schladming maar door de hoge ligging van het hotel heb ik hiervoor gekozen. Opzich is het niet ver rijden naar Schladming ongeveer 30 minuten is te doen! heb je nog enige andere tips voor Schladming/Dachstein?

30 minuten stevig doorrijden mag ik wel zeggen. Je kunt de route naar Ramsau in een krap kwartiertje rijden, maar eigenlijk mag je er niet harder dan 40km per uur als ik me niet vergis. Trek gewoon 40 minuten uit voor de tocht naar Ramsau. Verder is Filzmoos een lieflijk dorpje met een leuk beginnersskigebiedje. Ga je voor de uitdaging naar Schladming, ga dan zeker richting de Reiteralm, hoewel ik zelf de kant van Haus/Kaibling ook erg mooi vond.

Ik vind Zauchensee ook mooi om een dagje te skien. Ook wel een eindje rijden vanaf je hotel. Maar dat geld voor bijna alle pistes omdat je steeds de berg af moet. Wij zaten vorig jaar in Vorberg dan vanaf daar was alles goed aan te rijden tot aan Flachau toe.

Plaats een reactie