ski juwel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Reith bei Kitzbühel

Hallo,

hier even een opmerking/aanmerking aangaande het arkikel geplaatst op wintersporters aangaande het nieuwe juweel van het Tiroler Gebied Alpbachtal Wildschönau! Er is een nieuwe Gondel geplaatst waardoor dit gebied nu ineens ruim 145km aan pistes bevat.

Maar op het eerste zicht kan je alleen maar gebruik maken van dit aanééngesloten gebied als je verblijft in InnerAlphbach en/of Auffach. Alle andere dorpen hebben en blijven hun eigen kleine skigebiedjes behouden en moet je alsnog een skibus nemen naar één van de gondels/liften van waaruit je dan inderdaad de twee dalen onafgebroken kan beskïen.

Verder heb ik wat info nagegaan over al de verschillende dorpen in dat Tiroler (ski juwel) gebied en ik moet zeggen dat ik enorm teleurgesteld ben in accomodatie. Er zijn zelfs dorpen bij die maar enkel bestaan uit appartementen/hotels/restaurants. Zelfs geen enkel winkeltje… après ski??? Zeer minimaal tot niets…

Afin, toen ik het artikel voor het eerst onder de neus kreeg had ik wow, terug een gebied waar we voor enkele dagen zoet zijn (en waar je niet op 2 dagen alles gezien hebt) maar bij nader inzien is 145km niet echt overdreven groot en als er dan ook s’avonds al geen vertier meer is, weet ik niet of je hier niet snel bent op uitgekeken.

Mijn conclusie waar het op neerkomt, er zal nog veel mogen gesleuteld worden aan dit gebied wil het kunnen op concureren tegen gebieden zoals, Saalbach, Serfaus-Fiss-Ladis, Ischgl, Solden, Brixem-Im-Thale, etc…

Wat zijn jullie meningen of zijn er die dit gebied al verkend hebben? Het enige echte positieve lijkt mij dat dit gebied wel goedkoop is qua prijs!!

mvg,

Wij zaten vorige week in niederau. En daar zitten wel wat leuke après ski mogelijkheden.
Zelf ben ik daar voornamelijk blijven skiën, omdat ik helaas met een bekken blessure zit, dus was echt voor de leuk zeg maar ;)
De gondel bij auffach over het dal heen heb ik 1x genomen. Is een leuk gebied wat ik zag, skide die dag met mn zoon dus ook niet voluit, en lang niet alles gezien/gehad.

Denk dat als je een km vreter bent je er misschien wel gaat vervelen.

Nou,daar ben ik het niet mee eens hoor!,je kan makkelijk met de auto naar een ander gebied,brixen,kirchberg,kitbuhel,sint johan,alles binnen een 3 kwartier rijden,km s genoeg om te skieen,doe dit al 3 jaar

Begrijp niet helemaal waar dit bericht over gaat. Wat wil je nou weten. Het lijkt er op of je al een mening hebt geformuleerd.

Plaats een reactie