Ervaringen met jonge kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ried im Oberinntal

Hallo allemaal,
we willen een eerste keer op skivakantie met onze jonge kinderen van 8,6 en 5 jaar. We zoeken een rustig, klein gebied voor tijdens de februari-vakantie. Nu kregen we van het reisbureau het voorstel van een hotel in Ried im Oberinntal en het hotel lijkt ons prima. Ook als ik lees, is het gebied Fendels wel geschikt voor ons. Maar ergens las ik dat je vanuit Ried te voet naar de lift kan voor het kleine gebied met 11km maar ergens anders las ik dan weer dat je een auto of skibus nodig hebt. Dus ik zoek ervaringen van mensen die verbleven op hotel in Ried !
Alvast bedankt !

In Ried zelf kun je naar fendels maar meeste hotels liggen aan andere kant van dorp. Dus heb je de auto nodig. Gaat ook een bus en er is busverbinding met Fiss. Die laatste gaat in de ochtend enkele keren heen en pas vanaf 15 uur weer terug.

Ik ben al een aantal keren in Ried geweest. Alleen niet in een hotel maar appertement
De lift naar het skigebied naar Fendels is te voet (afhankelijk van waar het hotel ligt zoals de post hierboven ook zegt) maar ook per gratis skibus (max 5 min)te bereiken. Het dorp Fendels zelf ligt hogerop bij het skigebied zelf. Er is geen dalafdaling van Fendels naar Ried.
De lessen in Fendels zijn wel goedkoper als in Fiss.
De skibus naar Fiss doet er ongeveer 20 minuten over. Hotel Mozart in Ried (dichtste bij de lift naar Fendels) heeft een eigen bus die naar Fiss rijd.

Fendels is een leuk klein familiegebied waar de kinderoefenweide vanuit de lift ook goed te voet te bereiken is. Er zijn echt wel een aantal leuke pisten voor de ouders.
Eten bij de Truyenstube is echt een aanrader.

In Fiss is het allemaal wat groter en drukker.

Aftellen maar!

hallo,
Wij gaan volgend jaar (voorjaarsvakantie) ook voor het eerst naar Ried, zijn ook zeer benieuwd naar ervaringen. Onze kinderen zijn al ouder en wij willen naar fiss, ladis skieen. Hoop dat dit goed te doen is met de skibus, en dat de drukte op de skipistes meegaat vallen. Tip voor een kindvriendelijk gebied vind ik ook Nauders, overzichtelijk, ruime brede pistes. Gezellig dorp, verder geen apres ski, zeer geschikt voor families.

Met de skibus is dit goed te doen.
In de voorjaarsvakantie zal het best wel wat drukker zijn. Daar ontkom je in een familiegebied niet aan.
Vanuit Fiss waar de bus stopt kun je de Sohnenbahn pakken en er na een paar honderd meter weer uit (tussenstation bij Kinderland) en van daaruit de Ladisabfaht naar Ladis pakken. Verder is er Ladis niet veel te skien. Je kunt de ook via de Nortseite de lange en mooie Frommesabfart doen (rood) die overgaat in de Ladisabfaht.(blauw)
De Serfaus kant is wat uitdagender met als hoogtepunt het Masnergebied. en de route heen en terug daarvan.
Tip: voor een paar euro meer koop je een SKI-6 pas en mag je ook in Fendels, Nauders en de Kaunertaler Gletscher skiën.

Aftellen maar!

Plaats een reactie