Residence Les Mélèzes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Risoul 1850

Heeft er iemand volgende info ivm dit appartementencomplex.
Dit staat nl niet of vaag beschreven bij het reisagentschap.

Kluis: Is er een kluis in het appartement aanwezig.

Wifi: tegen betaling 30 euro - dorp zelf verkoopt ook wifi aan 30 euro. Is dit één en dezelfde dienst?

Parking: is gratis, maar wil dit zeggen: "gewoon op straat"?

Alvast bedankt.

Ah, en extra info ivm de schamele condities van deze residentie is niet nodig - dat heb ik daarentegen WEL al uitvoerig beschreven gevonden. :-)

Want goed gewaxt verhoogt je (glij)plezier!

Ook wij gaan met kerst naar dit appartementencomplex.
Geboekt via husk maar daar staat ook weinig info over. Bij sunweb staat meer info.

Kluisje bij de receptie: circa 2,00 € per dag (ter plekke te betalen)

De overige vragen kan ik ook niet direct vinden.

Tx Jeffrey

Want goed gewaxt verhoogt je (glij)plezier!

Les Melezes is zo’n beetje het meest waardeloze appartementen complex waar ik in Frankrijk ooit in heb gezeten.

De wanden zijn net van karton, je hoort de buren, je hoort buiten maar boven alles uit hoor je de Yeti Bar iedere nacht tot een uur of 2. En dan heb ik het niet over af en toe wat lawaai, je hoort letterlijk ieder nummer wat ze draaien en je ligt met de bass mee te trillen in bed.

De appartementen zijn verre van schoon, zeer klein en ingericht met oude troep. De slaapbanken in de woonkamer liggen stuk voor stuk door. Het stapelbed in de gang is niet afgestemd op de nederlandse maat, ben je langer dan 180 cm dan lig je dwars over en klem. De verlichting in het appartement is zeer sumier en viel in de badkamer zelfs regelmatig uit. De keuken heeft maar 2 kookplaten. Er waren te weinig borden en onvoldoende bestek.

De entree wordt 1x per week schoongemaakt en stinkt voortdurend naar urine. De wifi moet je afnemen van de VVV en kost inderdaad € 30,- per week.

Het parkeren is wel gratis, bij binnenkomst van Risoul heb je een enorme parkeerplaats buiten het dorp welke tegen de berg opslingert. Het is echter een crime om op aankomst en vertrekdagen te laden en lossen bij de appartementen. Er loopt 1 slingerend wegje door Risoul naar beneden en hier worden 10 tallen appartementen gebouwen door gevoed. Er is nauwelijks plek om te parkeren en je met zoveel appartementen gebouwen kun je er de duvel op zeggen dat je wel even bezig bent om weg te komen.

Er zijn geen kluisjes of tv in het appartement. Deze kun je inderdaad tegen een vergoeding huren bij de VVV. De skilockers in de kelder zijn zeer slecht. Wil je dat je materiaal gejat wordt moet je daar je spullen neer zetten. Meenemen naar het appartement dus. Bij thuiskomst op het balkon parkeren en als je gaat slapen het hele zwikkie naar de gangkast (als daar nog plek is) of de badkuip transporteren.

Komen we meteen bij het sanitair. De toiletpot staat scheef en je zit met je knieen tegen de muur en de deur. Ben je langer dan 1,90 dan kun je net zo goed de deur open laten staan. Zit je met meer dan 3 in een appartement dan kunnen er 3 douchen, daarna is het warme water op. Geen warm water voor de rest of voor de afwas. De badkamer is 2 x 1,5 m en daar zit een wasbak en badkuip in. Je moet je douchen in de badkuip maar je kan de douche nergens ophangen.

Dit hadden we overigens niet bij 1 appartment maar bij 3 appartmenten. Met andere woorden het is dus rommel. Stel je lage eisen aan je appartement dan gaan zelfs deze appartementen je tegenvallen. Als je kan overboeken zou ik dit meteen doen!

Allee vooruit, dat gaat plezant worden :-)

Denk dat overboeken geen optie is.

Want goed gewaxt verhoogt je (glij)plezier!

Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest, en ach, als je je niet aanstelt en vooral geniet van het fantastische skigebied, dan zijn die ongemakken (die hierboven wel een beetje erg aangedikt worden) best wel te overleven. Voor zo’n prijs hoef je ook niet al te veel luxe te verwachten natuurlijk. Ik heb er een topweek gehad in ieder geval!

ok, even kort updaten:

1/De appartmentjes: Het is een studentenblok = lawaaierig volkje. ( Ben een goede slaper, dus heb er niet zoveel last van. )
Ze waren inderdaad niet van het grootste, maar indien, zoals in ons geval met 2 personen in een studio voor 4, dan is het prima te doen. Voor die prijs moet je inderdaad niet teveel verwachten. Toch vonden wij, bij het binnentreden althans - onze verwachten waren "op zijn zachtst gezegd" zeer laag :-), dat ons appartement er in orde uitzag, proper etc. Verder ontbrak er niets en werkten alle voorzieningen.
De skilockers waren ook prima met een goed slot.

2/ wifi ( van het vvv ) - niet doen, is weggegooid geld. Bijna elke zaak heeft zijn eigen gratis wifi met een veel betere verbinding dan die je bij het vvv krijgt.

3/ après-ski in la grotte du yeti en aanverwante zaken:
De yeti-card = zeker doen en dan best de eerste keer ineens 100 euro op plaatsen zodat je een "gold" statuut krijgt ( als de 100 op is zet je er nog op wat je wil ).
De prijs van een halve liter bier zonder yeti card 6.20, met de gold yeti-card 3.8. Reken maar uit…

Voorts zou ik zeggen - ga erheen en geniet! Het is een zeer leuk, mooi en gezellig gebied.

Want goed gewaxt verhoogt je (glij)plezier!

Zal dan ook maar mijn bevindingen posten… ;-)

Zelfde gedacht als dave5 met weinig verwachtingen binnengestapt en was redelijk te doen. Alles proper, inventaris was inorde, alle voorzieningen waren er, buiten bedlinnen (moet je navragen). Toilet toch echt een dik min-punt. Veel te klein want duur ging amper dicht / met knieën tegen deur.

Helaas maar 1 kleine verwarming op de kamer. Echt een groot minpunt. Deze werkte volgens mij ook niet naar behoren. Het was een 4p appartement en zaten er ook met 2 en kregen niet alles droog na een avond + nacht! Overigens was het ook nog eens koud op het appartement… maar is ook niet onlogisch aangezien maar 1 klein verwarming die je ook nog eens volhangt met kleren.

Zaten net boven de annapurna en vanaf 15h tot 18h-19h is er muziek dat je goed hoort op je appartement. Maar dat was eerder aangenaam dan een last! ;-)

's nachts geen overlast enkel van dronken jongeren. Sommige kunnen echt heel vervelend zijn! 3 x brandalarm afgegaan (2x 's nachts & 1 x 's avonds). Wel verontrustend dat we er niet meer om gaven en dat we maar dachten dat het weer niets was… Ooit is het wel eens serieus brand en dan denk ik dat het niet goed komt daar aangezien het vaak zomaar af gaat. Kan dan ook weer zijn door dronken jongeren maar reisleiding liet al weten dat dit wel vaak voorvalt en dat het hoogst wss niets was.

Appartementen liggen direct naast de piste. Bakker + winkel voorzien aan het complex zelf dus dit was allemaal inorde.

Plaats een reactie