Skischolen Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hallo,

Helaas nog geen antwoord gehad op mijn vorige vraag. Hopelijk inmiddels meer mensen actief op het forum die bekend zijn met de skischolen in Hinterglemm.
De website van hinterglemm en de skischolen laat niet heel duidelijk zien wat de exacte locaties verzamelplekken en de kinderparken van de verschillende skischolen. Zijn er mensen met tips voor skischolen voor de jonge kindjes en welke qua locatie het meest logisch zijn (indien mogelijk dicht bij de riterkogelbahn)? Ik lees zoals vaak positieve en minder positieve reacties over de verschillende skischolen dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Vorig jaar zaten wij vlakbij de Unterschwarzachbahn, aan de andere kant van Hinterglemm (5 minuten lopen van de Reiterkogelbahn). Daar verzamelde zich Skischule Activ. Geen ervaring met de skischool zelf.

Alleen bekend met skischolen in Saalbach dus wat Hinterglemm betreft kan ik je niet helpen, maar ik zou gewoon een mailtje sturen naar de skischolen om te vragen waar hun verzamelplekken zijn.

One life. Live it.

NIET bij Activ gaan! Mijn meiden van toen 8 en 9 zouden Nederlandse les krijgen, maar hebben dat nooit gehad, ze hebben 4 leraren gehad op 5 dagen les, leraren waren onvriendelijk, ze verzamelen niet centraal in Hinterglemm zodat de meiden ver moesten lopen met ski’s… Snow&Fun leek gezelliger, leraren waren vaker Nederlands-talig, zongen liedjes met de kids en verzamelden onder de makkelijke pistes waar de kinderen allemaal begonnen. Zag mij (en mijn meiden) er veel leuker uit!

Hoi!
Verzamelen voor de skischolen in de ochtend is bij de unter zwarschzachlift/bahn naast de westgipfelbahn. Hier is de kinderweide van hinterglemm. Dit is tevens in de avond de verlichte piste waar ook het funpark is!
De verschillende skischolen in Hinterglemm verzamelen hier allemaal!

Veel plezier!
:)

Activ verzamelt daar niet, die verzamelt achter hun eigen pand in de buurt van de Zwölferkoglbahn.

Zoals ik nu lees zit Snow & Fun zit dichtbij (bij Unterschwarzachlift) en lijkt het een leuke skischool te zijn. Nog meer mensen ervaring met deze skischool?

Snow & Fun skiet vaak in groepjes met 12 tot 13 kinderen, betere ervaring met Alpinskischule.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Wij hebben juist goede ervaringen bij Snow & Fun ! De groepjes kunnen soms wat groter zijn omdat ze nu eenmaal populair zijn maar ze hebben ontzettend veel nederlandse leraren en leraressen en die zijn zo enthousiast dat de kids het enorm naar hun zin hebben en daardoor plezier hebben in de lessen zodat ze uiteindelijk ook snel leren ! Onze dochter heeft hier alle klasjes met veel plezier doorlopen (ook snowboard) en geeft komend seizoen ook les bij Snow & Fun. Wij waren (en zijn) er altijd in de drukke krokusvakantie en alles was altijd prima geregeld.

Onze ervaring met snow&fun is erg goed. alles erg goed geregeld en ja in de krokus is het drukker dus ook in de lessen.
Verzamelplaats bij U-Bahn allemaal erg duidelijk aangegeven.
Snow&fun gewoon doen! Dichter bij de Reiterkogel kom je niet.
In de ochtend loopt er ook een treintje om de kinderen en ouders te vervoeren. maar lopen gaat net zo snel.

Snow & Fun is een hele goede skischool! Ik heb er zelf een aantal jaar lessen gevolgd en familie van mij werkt er ook al een aantal jaar met heel veel plezier.

Hoi!
Ik ga voor de tweede keer skiën en ik wil in februari twee dagen extra les nemen. Heeft iemand een tip voor mij in Hinterglemm? Voor volwassenen

Hoi!
Ik ga voor de tweede keer skiën en ik wil in februari twee dagen extra les nemen. Heeft iemand een tip voor mij in Hinterglemm? Voor volwassenen

AlexanderC op 5 jan 2020 19:02

Snow&Fun is bij onze familie zeer goed bevallen, wij hadden naast kinderen ook nog een volwassen persoon die les had bij deze skischool.

Alpin skischule of helis skischule un hinterglemm, Shop ligt in de dorfstrasse en de sammelplatz is bij de 12er express.

echte mannen lopen naar boven,

Snow & Fun en dan vooraf even mail sturen zodat ze de juiste indeling kunnen maken en inplannen voor die week. Bij kids hoef je echt niet vooraf te reserveren maar voor de volwassenen hebben ze andere leraren.

Hallo,

Helaas nog geen antwoord gehad op mijn vorige vraag. Hopelijk inmiddels meer mensen actief op het forum die bekend zijn met de skischolen in Hinterglemm.
De website van hinterglemm en de skischolen laat niet heel duidelijk zien wat de exacte locaties verzamelplekken en de kinderparken van de verschillende skischolen. Zijn er mensen met tips voor skischolen voor de jonge kindjes en welke qua locatie het meest logisch zijn (indien mogelijk dicht bij de riterkogelbahn)? Ik lees zoals vaak positieve en minder positieve reacties over de verschillende skischolen dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

royvhees op 27 nov 2018 22:19

In zoverre ik het weet (zit zelf inSaalbach) verzamelen alle skilesklassen bij de Oberschwarzach liften, Snow & Fun staat goed aangeschreven. Maar boek wel z.s.m. scholen zijn snel vol.

http://www.skischule.com

*bericht bewerkt door michelr op 24 jan 2020 13:41

De kinderen van ons hebben zojuist een week les gehad bij skill.at in Hinterglemm, super ski school! Nu voor het tweede jaar geopend. Perfect georganiseerd en zeer vriendelijk. Het verzamelpunt is onder bij wieshofloft. A11. Vlak bij een skibushalte.
In de jaren al veel ski scholen gezien. Deze staat toch wel bovenaan nu. Totaal stress arm. Onder het genot van een drankje de kinderen ophalen. Alles inclusief: maaltijden van de kinderen, foto aan het einde etc. Erg aardige leraren. De kinderen veel geleerd en super enthousiast. Echt een aanrader!!
https://www.skill.at/

Plaats een reactie