Skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Ik zat na te denken om volgend jaar naar het skigebied van saalbach-hinterglemm-leogang-fieberbrunn te gaan. Wat zijn jullie ervaringen met het gebied? Ik heb ook zitten kijken naar skiwelt wilder kaiser-brixental maar dat lijkt me erg onzeker qua sneeuwcondities.

Alvast bedankt!

Eind april zijn de condities in beide gebieden niet top nee.
Hangt er volledig vanaf wanneer je plant te gaan.

In de krokusvakantie 13 februari tot 20 februari

Een van de grootste skigebieden ter wereld, midden in het seizoen, gaat wel leuk zijn! Waar ben je bang voor?

Ik zat na te denken om volgend jaar naar het skigebied van saalbach-hinterglemm-leogang-fieberbrunn te gaan. Wat zijn jullie ervaringen met het gebied? Ik heb ook zitten kijken naar skiwelt wilder kaiser-brixental maar dat lijkt me erg onzeker qua sneeuwcondities.

Alvast bedankt!

Mike150202 op 8 mrt 2020 20:25

Skigebieden SHLF en Skiwelt zijn in hoogte en grootte volledig met elkaar te vergelijken. Dat maakt echt helemaal niets uit. Sneeuwcondities zijn jaar in jaar uit in beide gebieden gelijk. Overigens is in Skiwelt ook nog een über-skipas te verkrijgen waarmee je in zo’n beetje alle gebieden terecht kunt (o.a SkiAmade, SHLF, Kitz, Zillertal, en een aantal gletsjers).

Chrz!
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 08 mrt 2020 22:06

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Een van de grootste skigebieden ter wereld, midden in het seizoen, gaat wel leuk zijn! Waar ben je bang voor?

Gerardo op 8 mrt 2020 21:36

Niet echt bang maar dit jaar hebben we de eerste 3 dagen regen gehad. Het lijkt me echt een geweldig gebied!

Een van de grootste skigebieden ter wereld, midden in het seizoen, gaat wel leuk zijn! Waar ben je bang voor?

Gerardo op 8 mrt 2020 21:36

Niet echt bang maar dit jaar hebben we de eerste 3 dagen regen gehad. Het lijkt me echt een geweldig gebied!

Ik zat na te denken om volgend jaar naar het skigebied van saalbach-hinterglemm-leogang-fieberbrunn te gaan. Wat zijn jullie ervaringen met het gebied? Ik heb ook zitten kijken naar skiwelt wilder kaiser-brixental maar dat lijkt me erg onzeker qua sneeuwcondities.

Alvast bedankt!

Mike150202 op 8 mrt 2020 20:25

Skigebieden SHLF en Skiwelt zijn in hoogte en grootte volledig met elkaar te vergelijken. Dat maakt echt helemaal niets uit. Sneeuwcondities zijn jaar in jaar uit in beide gebieden gelijk. Overigens is in Skiwelt ook nog een über-skipas te verkrijgen waarmee je in zo’n beetje alle gebieden terecht kunt (o.a SkiAmade, SHLF, Kitz, Zillertal, en een aantal gletsjers).

Chrz!
D

dokteruk op 8 mrt 2020 22:00

Bedankt voor de tip ik ga er zeker naar kijken!

Ik zat na te denken om volgend jaar naar het skigebied van saalbach-hinterglemm-leogang-fieberbrunn te gaan. Wat zijn jullie ervaringen met het gebied? Ik heb ook zitten kijken naar skiwelt wilder kaiser-brixental maar dat lijkt me erg onzeker qua sneeuwcondities.

Alvast bedankt!

Mike150202 op 8 mrt 2020 20:25

Skigebieden SHLF en Skiwelt zijn in hoogte en grootte volledig met elkaar te vergelijken. Dat maakt echt helemaal niets uit. Sneeuwcondities zijn jaar in jaar uit in beide gebieden gelijk. Overigens is in Skiwelt ook nog een über-skipas te verkrijgen waarmee je in zo’n beetje alle gebieden terecht kunt (o.a SkiAmade, SHLF, Kitz, Zillertal, en een aantal gletsjers).

Chrz!
D

dokteruk op 8 mrt 2020 22:00

Bedankt voor de tip ik ga er zeker naar kijken!

Een van de grootste skigebieden ter wereld, midden in het seizoen, gaat wel leuk zijn! Waar ben je bang voor?

Gerardo op 8 mrt 2020 21:36

Niet echt bang maar dit jaar hebben we de eerste 3 dagen regen gehad. Het lijkt me echt een geweldig gebied!

Mike150202 op 8 mrt 2020 22:12

Er zijn inderdaad een aantal dagen met regen geweest in de lager gelegen gebieden. Daar doe je weinig aan. Wij hadden diezelfde periode slechts 2 uur regen, waarna het in sneeuw over ging. Echter, door de harde wind waren toen de liften gesloten dus ook slechts beperkt kunnen skieen.
In sommige situaties moet je om regen te ontlopen erg hoog gaan zitten (vaak boven de boomgrens) en dan nog is het geen garantie. Ik heb een keer in Januari op 3300 meter ook regen gehad. De natuur beslist dat voor je…

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Wij gaan reeds een 10-tal jaar naar SHLF. Ondanks dat het gebied niet heel hoog ligt toch altijd hele goede sneeuwcondities. Regen kan af en toe, maar als je op de hoger gelegen pistes blijft en niet tot het dal terugskied is dit in 90% van de gevallen sneeuw. Bij warm weer zijn de dalafdalingen in de namiddag ook niet schitterend, maar eigenlijk neem je deze enkel maar aan het einde van de dag om terug naar het hotel te gaan.
Bij veel wind zoals dit jaar zijn de houden ze de bovenste liften dicht, maar veronderstel dat dit wel overal zo is. Van zodra ze de kans zien om ze tijdens de dage terug te openen doen ze dit ook.

In het algemeen een heel aangenaam en gezellig gebied.
Infrastructuur is top, heel moderne, snelle en verwarmde liften. Ieder jaar komt er wel iets nieuws bij. Een overvloed aan gezellige hutten op de pisten om te eten en/of te drinken.
Sinds afgelopen winter ook de mogelijkheid om met dezelfde skipas in Zell am See en Kaprun te skien. Er is nu al halvelings een verbinding, maar deze zou komende winter(s) nog worden verbeterd.

In het verleden reeds op vele ander plaatsen geskied, maar zie geen enkele reden momenteel om ergens anders te gaan.

Plaats een reactie