St Jean D'Arves

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Jean d'Arves

Hoi,

Ik mag zaterdag naar St Jean D’Arves, heb er echt ontzettend veel zin in! Zeker omdat het als het goed is deze week goed gaat sneeuwen.
We hebben voor dit dorp gekozen omdat er in het Nederlands lesgegeven wordt aan de kinderen. Weet iemand of dit alleen in de ochtend is?

Hoe is de weg erheen, ik hoor/lees alleen maar negatieve ervarigen overal?

Heeft er iemand anders nog leuke tips voor in het gebied? Zijn er mensen toevallig net terug?
Hoe is het barretje in het dorp? Beetje gezellig?

En mn laatste vraag, hoe is het gebied voor snowboarders?

Thanx

Gr Angela

Je stelt vragen die ik mijzelf stel als ik een gebied ga uitzoeken;) Dat terzijde.

De weg er naar toe. Nooit geen probleem ervaren. Prima te doen!

In het dorp zelf, vier skishops, enkele restaurantjes en een drie/vier kroegen, waarvan één pub en een bakkertje. Pinnen kan je bij de supermarkt. Daar sta binnenin een ATM. D’Arves is verder een klein boerendorpje.

Om uit het dorpje te komen, eerst een stoellift en dan een aantal (langere) sleepliften naar een wat meer centralere plek in het gebied zodat je naar Toussuire, le Corbier en Sorlin kan. Daar ben je wel een dikke 45 minuten mee zoet (elke dag weer dus). Voor snowboarders minder ideaal.

Wat Angela schrijft klopt helemaal!
Alleen stoorde het me echt niet om dagelijks de stoeltjeslift en 1 sleeplift (echt niet meer dan 1) te nemen voor je overal naartoe kan met een beetje snellere liften.
Het is inderdaad een heel klein dorpje maar dat vind ik nu net zijn charme hebben, heel rustig verblijven en toch een groot gebied ter beschikking hebben.
Nu wat de sneeuw betreft ik ben net terug van 29 januari en toen was het echt rampzalig aan het worden de 1st lift die je nam zat je gewoon boven weiland niks sneeuw te zien! enkel de piste werd goed gehouden door de sneeuwkannonen, het gehele gebied ging nog redelijk goed maar tegen de middag was het op vele plaatsen heel ijzig en uiteraard enkele piste’s gewoon niet open. het is nu naar het schijnt terug aan het sneeuwen maar er zal nog aardig wat moeten vallen voor alles is zoals het in deze periode zou moeten zijn.
In elk geval veel plezier!

Wow thanx voor jullie antwoorden!
Ik ben echt heel erg benieuwd, hoop dat er deze week nog even wat meer sneeuw valt en dan mag de zon wel weer gaan schijnen ;-)
Zijn er nog afdalingen waarvan jullie zeggen die mag je echt niet gemist hebben?
Het is jammer dat de kids alleen 's morgens les kunnen hebben naar mijn info,dan kun je toch niet echt heel ver het gebied in (zeker nu ik lees dat het toch even duurt voordat je er kan zijn). Ach misschien moeten we gewoon afwisselen, we zien het wel!
Heb er in ieder geval echt heel veel zin in…nog twee dagen werken!! Heerlijk!!

Thanx in ieder geval voor jullie reacties!

Wat betreft de weg erheen, wij vonden het een rot weg, smal en bochtig soms weinig overzichtelijk, wij zijn 5x in les Sybelles geweest en zorgden er altijd voor dat we op de vertrekdag (zaterdags huiswaarts) voor 7.00 uur beneden waren onder aan de berg, rond 7.00 uur gaan de 1e bussen (en dat zijn er veel hoor) en omdat het zo smal is is dat heel vervelend. Verder leuk gebied met idd wel wat lange sleepliften, waarvan er enkele zijn die je compleet lanceren (voor de mannen heel prettig haha) het zijn van die pannekoekjes.De afdaling van St. Sorlin 'd Arves richting de liften naar Le Corbier etc. is heel vaak heel ijzig en word slecht geprepareerd. Richting St. Colomb de Villard is heel leuk om te doen. ik heb geen ervaring met snowboarden maar kan me wel voorstellen dat het gebied voor hun wat minder geschikt is, (veel klunen).
Ik wens je alvast heel veel plezier met veel sneeuw.

oeps moet zijn gaan de bussen omhoog!!!

In onze groep waren er mensen die les kregen van 11 tot 13 uur en dat was een ramp! want tja dan kan je echt nergens meer naar toe!
Dat weggetje naar boven (ik heb het al meerdere keren gedaan waaronder vorige week nen keer of 4 mensen gaan halen die toekwamen met TGV etc) en inderdaad op zaterdag zit je met de bussen en dan is het echt niet leuk smorgends maar wij hebben gewoon geskied tot 15 uur en dan naar huis en baan was helemaal leeg :-)
Pistes die je zeker moet doen, tja er zijn er aardig wat met verschillende levels dus alles hangt af wat je graag doet.
De lange weg naar St Colombain is heel plat vorige sommige is dat leuk je kan blijven gaan maar er is geen enkele kunde aan, eens in St Columbain heb je maar enkele pistes maar daar is bijna niemand en die zijn eigenlijk wel mooi en leuk tussen de bomen daar, enz …

Klopt de route naar st Columbian is echt niet moeilijk maar zo heerlijk rustig en lekker tussen de bomen tenminste het laatste stuk. Voorbij La toussiere zijn wat uitdagender pistes.

Is de weg echt gevaarlijk??..en zijn vangrails langs de kanten??

groeten,
Ellen

Niks gevaarlijks aan de weg, alleen een beetje smal en kronkelig naar onze maatstaven, hou gewoon in de gaten dat stijgend verkeer voorrang heeft en wacht dus even op tegemoet komend verkeer voor je een haarspeld bocht in gaat.

De les tijden zijn idd een beetje komisch je kunt geloof ik s ochtends s middags en tussen de middag les hebben.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

hallo bartus,

bedankt voor je info, heb ik nog een vraagje…:) weet jij ook of in de
winter die weg goed geveegd wordt?? Ik heb vier jaar in oostenrijk gewoond dus weet
de regels, maar worden de wegen daar ook zo goed gezouten en onderhouden in de winter??
Sneeuwkettingen liggen al in de auto…:).
Sorry voor de vragerij…

groeten,
Ellen

Ik weet het niet zeker aangezien ik achterin de bus van Husk zat en dus niet zelf hoefde te rijden. Maar wat ik me kan herinneren is dat de weg dermate smal is dat twee bussen elkaar alleen op kruipgang kunnen passeren. wat betrefd sneeuw en ijs op de weg viel dit geloof ik wel mee, de bus kreeg pas problemen toen we de bus parkeerplaatsen in het dorp op probeerden te draaien

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

hahahha…nou als er twee bussen, hoe langzaam ook, langs elkaar kunnen, zal het met mijn fordje. ook wel lukken…bedankt weer…

groeten,
Ellen

Weg is prima te doen (ook in het donker). Wel even de kettingen bij de hand houden, soms staat er politie langs te weg en is het verplicht om ze om te doen. Als het droog is is de weg ook goed verzorgd.

hartstikke bedankt…:)

groeten,
Ellen

De weg is goed hoor, soms wat smal maar wel overzichtelijk! niets negatiefs
Wel goed opletten op het allerlaatst op de afslag (je kunt op een bepaald punt rechtdoor en rechtsaf) je denkt dat je rechtdoor moet maar je moet rechtsaf anders rijdt je onder het dorp door en kom je in st sorlin
arves uit!

bedankt voor de tip!!..

Plaats een reactie