Skibus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Sorlin d'Arves

Hoi allen.

Wij gaan in de eerste week van februari naar Saint Sorlin D’Arves. Nu begreep ik dat Le Corbier redelijk lastig te bereiken is via pistes (of iig met lange liftverbindingen). Nu kun je ook een bus pakken naar Saint Jean d’Arves, klopt dat? En kan iemand mij vertellen of er kosten aan deze bus zitten of dat deze gratis is? Hebben jullie nog tips voor leuke mooie routes in het gehele gebied?

Bedankt!

Het is al een tijdje terug dat ik er ben geweest, maar kan me herinneren dat wij toch wel in een ochtend heen en weer gingen tussen St. Sorlin en Le Corbier. ‘We’ is een familie met allemaal gevorderde skiërs, maar wel op een redelijk relaxt tempo (oma was ook mee!). Het is op ski’s echt prima te doen. Volgens mij zijn de bussen er gratis, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, omdat het vooral opa was die de bus nam en ze voor bejaarden vaak erg aardig zijn. Anders kan het vaak op vertoon van de skipas.

Naar Le Corbier vanuit St. Sorlin valt best mee. Je passeert o.a. langs de Vallons, een heel mooie blauwe piste. Hiervoor neem je eerst 2 snelle stoeltjesliften (Choseux & Rouet), na de Vallons neem je een 3e snelle stoeltjeslift (Eau d’Olle). Ik gok dat die elks max. 5 minuten duren. Het enige stuk dat wat geknutseld aanvoelt, is de korte Nieblais sleeplift.

De verbinding met La Toussuire is iets minder ideaal; je hebt hier een redelijk lang vlak stuk te overbruggen. Voor skiërs nog te doen, voor boarders een hel.

Bedankt alvast voor de reacties! Ik ben een snowboarder dus lange vlakke stukken zijn dan niet ideaal.

Ik dacht dat de verbindingen best rot waren eigenlijk (als ik zo de kaart bekijk) maar dat valt dus best wel mee?

Geoetjes!

Op

null
staat een kaartje en dienstregeling.
2 bussen die samen een “achtje” maken (overstappunt beneden in St. Sorlin).
Ik neem aan dat die bussen zoals overal voor skipashouders gratis zijn

De verbinding met La Toussuire is iets minder ideaal; je hebt hier een redelijk lang vlak stuk te overbruggen. Voor skiërs nog te doen, voor boarders een hel.

woutervdb op 6 jan 2018 11:45

Behalve dan als de Renard lift open is (via Le Corbier). Maar goed, het blijft een aardig eindje skiën/boarden. Niet erg toch in een wintersport-vakantie :)

Als route vond ik het stuk naar St. Colomban erg mooi. Maar het mooist skiën vond ik het in Saint Sorlin d’Arves, rond Les Perrons (o.a. piste Tufs). De groene afdaling van La Balme naar het dorp is ook erg leuk. Volgens mij begint hij bij bordje “50” :)

Hoi allen.

Wij gaan in de eerste week van februari naar Saint Sorlin D’Arves. Nu begreep ik dat Le Corbier redelijk lastig te bereiken is via pistes (of iig met lange liftverbindingen). Nu kun je ook een bus pakken naar Saint Jean d’Arves, klopt dat? En kan iemand mij vertellen of er kosten aan deze bus zitten of dat deze gratis is? Hebben jullie nog tips voor leuke mooie routes in het gehele gebied?

Bedankt!

iirrssjjee op 6 jan 2018 00:23

Plaats een reactie