Niet skiër

Dit onderwerp gaat over de bestemming Samoëns

Heeft er iemand ervaring met activiteiten voor een niet skiër in Samoëns. Wij gaan met het gezin (in de voorjaarsvakantie) skiën en ik als moeder ben de enige die niet gaat skiën. Kan ik bijvoorbeeld met liften naar boven en ook weer naar beneden? Bij gondelliften volgens mij wel maar bij stoeltjesliften ook??

*bericht bewerkt door moderator op 25 jan 2015 18:19: Verhuisd naar juiste subforum

@arno5 Jij weet er vast alles van :)

Vanuit samoens gaat een gondel omhoog. Dan even een plateau overwandelen en dan heb je een leuk restaurantje. Je kan vanaf dat punt met de stoeltjes lift ook naar een iets hoger plateau. Daar heb ik wandelaars in zien stappen, dus toen 2 jaar geleden kon dat allemaal prima.

In Morillon (naast Samoens) kun je met de gondel en dan nog met een stoeltjeslift omhoog maar dan is dat het wel. Dan ben je op 1600 meter waar ze nog wel aardige tentjes met terras hebben (zou dan naar L’Igloo gaan). In morillon lopen ook nog best veel mensen dan door het bos (= tevens groene piste) weer terug naar 1100 meter (daar is Le Beu weer aan te raden) om daar dan weer de cabine naar beneden te nemen. Overigens is het niet mogelijk (en ook niet aan te raden) om in Samoens een stoeltjeslift te nemen richting Tetes des Saix maar het meeste leven daar is rond het einde van de cabinelift.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Klopt allemaal wat hierboven wordt gezegd.

Vervolgens kun je met mij een dag(deel) mee op pad op mooie sneeuwschoen avonturen :)
zie: http://www.facebook.com/snowshoesamoens

Plaats een reactie