Schladming 20 tot 28 januari 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schladming

Vrijdagavomd 20 januari vertrokken ik en mijn broertje om 10 voor 7 savonds in zwolle met de stoptrein naar utrecht.
Omdat we nog iemand moesten oppikken in nunspeet en tot zover ging het ook goed, maar in harderwijk kregen we te horen dat er wat was gebeurd op het spoor.
Dus ik zeg tegen jan bel je vader maar op of die ons naar utrecht kan brengen mn maatje uit nunspeet dus.
Wat bleek in putten was iemand voor de trein gesprongen de intercity waar wij anders hadden in gezeten als we jan niet opgepikt hadden in nunspeet.
Maar gelukkig was dat niet het geval.
En kwamen we toch nog op tijd voor de nachttrein.
Snel even aan iedereen voorstellen omdat we iets verlaat waren.
Want ja het was een jongerenreis dus kende niet iedereen.
En in de trein lekker een paar biertjes gedronken zelf meegenomen en dat waren er mee die dat hadden gedaan.
En nog een paar shotjes jagermeister die had ik ook meegenomen en toen slapen.

dag 2

10 over 7 kwamen we dan aan in munchen.
Waar we over stapten op een andere trein naar bischofshofen.
Daar aangekomen moesten we een half uur wachten dus even het hele station overgelopen om te kijken of ik de schans zag maar niet gezien, het was ook mistig en het sneeuwde.
Om 12 uur kwamen we aan bij tauernhof.
Ons verblijf deze week.
Daar aangekomen eerst koffer uitgepakt gegeten en smiddags nog even een paar afdalingen gemaakt op de planai, terwijl het sneeuwde maar het zicht toch goed was.
En daarna even naar de tenne geweest om te apresskien.
Tot kwart voor 6 want om 6 uur moesten we eten kon niet anders.
Vondt het wel tegenvallen bij de tenne, het dak ging er niet af en waar dat gebeurde kon je niet fatsoenlijk staan.
Na het eten eerst naast de tenne geweest de pizzaboer daar even een paar biertjes gedronken totdat de tenne weer open ging.
en daarna daar nog een paar genomen.
Om half 12 rchting onze eigen kamer gegaan daar met de jongens nog een bier genomen.
En gaan slapen.

Dag 3

Vandaag om kwart over 7 opgestaan.
Even douchen tandjes poetsen ontbijten.
En hoppa skien.
De eerste dag van planai tot de reiteralm geskied en weer terug.
Was weer lekker weer om te skien wel sneuuwval maar toch wel goed zicht.
daarna wezen apresskien in der manege.
Wederom tot kwart voor 6 want om 6 uur weer eten.
En daarna nog bij de pizzaboer gezeten tot half 12.
En toen nog een bier genomen op mn kamer met 4 man.
En toen weer slapen.

Dag4

Om 7 uur worden we wakker nog voor de wekker.
Weer douchen tandjes poetsen ontbijten en hop naar boven.
Vandaag in planai begonnen toen naar hauser kaibling geskied toen naar hochwurzen en weer terug naar schladming.
Het sneeuwde weer de hele dag maar het zicht op de pistes was gewoon goed topdag weer dus.
Toen zijn apresskien in der manege.
En om 6 uur weer eten.
Om 7 uur bij de uitreiking geweest van de tartnummers voor de nightrace supergaaf om een keer meegemaakt te hebben en ook de festiviteiten daarna waren leuk en gezellig ging ditkeer om kwart voor 12 van het plein af waar de party was.
Thuis nog een bier genomen en naar bed.

Dag 5

Dinsdag ik werdt om 10 over 6 wakker dus eerst douchen tandjes poetsen filmpje kijken op mn laptop ontbijten.
En weer skien zelfde rondje als de dag daarvoor.
Alleen iets eerder naar beneden omdat ik wel een goed paatsje op de berg wil hebben voor de nightrace.
Het was ook vandaag weer veel sneeuwval.
Dus ik pak mn sjaal van oostenrijk die ik gisteren gekocht hen en mn vlag van oostenrijk met de adelaar erop.
Die ik gisteren gekocht heb.
Op de berg aangekomen eerst 10 shotjes jagermeister opgehaald want het was niet echt warm het waaide en sneeuwde.
Toen kwan de eerste run nouja super sfeer natuurlijk heel gaaf ook om mee te maken.
Maar halverwege de eerste run ging mijn groep weg ik als diehard skifan natuurlijk niet.
maar voor de 2e run had ik een heel mooi plekje gevonden halverwege de piste stond ik helemaal vooran ik denk als enige hollander tussen allemaal oostenrijkers.
daar anderhalf uur staan verkleumen.
Maar toen ging toch echt de 2e run beginnen.
Wat een sfeer wat een ontknoping en wat een mooie winnaar.
Marcel hirscher ja en hij heeft een nederlandse moeder.
Maar oostenrijk was blij want ze hadden weer een oostenrijkse winnaar en de nummer 3 mario matt is ook oostenrijk.
Maar wat een geweldige sfeer echt supermooi.
daarna nog even het dorp ingeweest genieten van de feestvreugde.
En toen naar bed.

Dag 6

Woensdag

Vandaag om kwart voor 7 uit bed.
Douchen effe scheren en tandjes poetsen en dan ontbijten.
Om 8 uur smorgens de taxi genomen naar flachau.
En in flachau zijn we van flachau naar kleinarl geskied en weer terug zodat we bij de dampfkessel uitkwamen.
Vandaag voor het eerst smiddags de zon gezien.
In de dampfkessel geapresskied tot kwart over 7.
Taxi teruggenomen naar schladming.
In schladming kebab gegeten.
daarna bij de pizzaboer nog een paar biertjes gedronken daarna nog wat gedronken in de tenne.
E n oten nog een bier op de kamer en toen naar bed.

Dag 7

Donderdag weer naar flachau met de taxi.
Dit werdt de mooiste dag qau zon de hele dag zonneschijn.
En als je zag hoeveel onverspoord terein er lag echt heel veel mooi al die sneeuwkristallen in de zon.
Maar ook vandaag zijn we weer van flachau naar klienarl geskied en weer terug.
En daarna weer geapresskied in de dampfkessel.
En om kwart over 7 taxi terug gepakt naar schladming.
daar bij de pizzaboer pizza gegeten wat gedronken.
En daarna thuis nog wat gedronken en naar bed.

Dag 8

Vrijdag vandaag wezen skien in schladming van de planai naar hauser kaibling naar hochwurzen en weer terug.
Daarna apresskien in der manege.
Gegeten.En weer naar de pizzaboer bier drinken.
En thuis nog even biert gedronken en naar bed want morgen is de terugreis.

Dag 9

Na ontbijt te hebben gaan we naar het treinstation het begint al goed met 105 minuten vertraging de terug reis was wel gezellig.
Maar ik en mn broertje waren om half 2 pas thuis.

Plaats een reactie