Treinreis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Heeft iemand ervaring om met de trein naar solden te gaan? Alle tips zijn welkom!

Paradise isn’t tropical

Boeken via DB.
Laatste stuk is wel per bus, maar in principe is de reis goed te doen.
Neem voor je overstappen voldoende tijd. Daarmee is het soms lonend om in het boekingsproces een paar keer te zoeken met verschillende overstaptijden, dat levert soms een gunstiger prijs op.

Kijk op http://www.happyrail.com. Via Alpen Express of losse treintickets. Te kiezen station het dichtst bij Soelden is Oetztal.

Treinreiswinkel is ook een optie, die boeken rechtstreeks bij DB en weten de truckjes met tickets splitsen etc.
En sluit me bij Hessel aan: Kijk goed naar overstaptijden.
Zeker nachttreinen zijn vaak niet in staat om hun dienstregeling aan te houden, met alle consequenties van dien.
Voorbeeld: verbinding naar Gardena met CNL geeft 6min overstap in Worgl, want dan heb je een trein eerder naar Italie.
Als hij op tijd is, zo niet sta 's morgens vroeg in Worgl 2uur op de volgende EC te wachten.
Dan geeft gewoon die volgende EC plannen meer rust, en 1 1/2 uur bij Bakker Lutz op Innsbruck Hbf doorbrengen is echt geen straf.

Rob

Heb betere ervaring met het boeken via oebb.at dan via de Duitse spoorwegen. Inderdaad even goed zoeken en je reis splitsen kan geld schelen. Begin dan je reis in Duitsland. Los ticket vanuit Nederland naar Düsseldorf er bij boeken en klaar is Willy 😉

Uitrusten doe je maar in de lift.

Dank jullie wel voor de reacties! Hier heb ik wat aan.

Paradise isn’t tropical
Glide on!

Nu op dit moment in In Innsbruck HB
Bakkertje Lutz bestaat niet @RCGrootveld wel bakkertje Ruetz.
Zo bijzonder eigenlijk niet.

null

Ik heb ook nooit gezegd dat het ‘bijzonder’ is, wel dat je er even rustig kunt zitten en wat eten/drinken.
Beter als een McD, BK, Starbucks of wat dan ook.
Vind ik tenminste

Rob

Dan ben je waarschijnlijk in de war met bakkertje Baguette. Daar kan je wel zitten.
Verder niet belangrijk.
Wel voor mensen die hier moeten wachten natuurlijk

Ik heb ook nooit gezegd dat het ‘bijzonder’ is, wel dat je er even rustig kunt zitten en wat eten/drinken.
Beter als een McD, BK, Starbucks of wat dan ook.
Vind ik tenminste

RCGrootveld op 13 dec 2018 16:41

Starbucks zit er niet. Wel jammer, daar kennen ze tenminste je naam 😁
Testa Rossa is wel aardig (maar er is op het station ook verder niet veel keuze)

Ik heb hier net een Jiang sushi bar gevonden @Hessel 😃👍

null

Als tussendoortje best aardig, maar voor een echte maaltijd toch te klein @Hooykaas 😂

Plaats een reactie