skihuur en skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Hallo,

Dit jaar geen we weer een weekje naar de sneeuw en over een dikke week hoop ik weer te genieten van de sneeuw in Sölden.

We verblijven in een appartement genaamd Acasa Opal en dit ligt redelijk dicht bij de Giggijochbahn.

Schoenen hebben wij (ikzelf en mijn partner) maar zou na dit jaar graag ski's aanschaffen. Tevens gaan wij beide 3 of 4 dagen lessen (in een groepje). Houden we de vakantie gezellig omdat we niet heel de dag op elkaars lip zitten (niveauverschil) ;-).

Nu wil ik vooraf mijn les boeken en ook mijn materiaal alvast online boeken. Welke skischool is een aanrader en welke shop om materiaal te huren?

Zelf twijfel ik qua materiaal tussen de volgende shops:

  1. https://sportshops.riml.com
  • prima materiaal
  • tegen meerprijs een skidepot op meerdere locaties. Geen idee of je hier overal gebruik van kan maken.
  • in combinatie met les te boeken.

2 sporthutte fieghl

  • Voordeel is dat de skidepots gratis zijn. Alleen volgens mij heb je niet meerdere locaties (dit weet ik niet zeker). Daardoor zou hij afvallen omdat hij eigenlijk bij de verkeerde lift zit.
  • Is te boeken in combinatie met huur materiaal en les.

*bericht bewerkt door gaisdergerman op 04 mrt 2019 15:50

Ik ben net een weekje terug van een héérlijke week in Sölden. Voor de vierde keer daar. Ik heb tot nu toe alle jaren naar volle tevredenheid ski’s gehuurd bij de Check In shop van Riml bij het Giggijoch Talstation. Prima prijs en prima materiaal. Alles goed en snel geregeld. (Vooraf online via Snowell) Tegen 50% korting huren wij altijd een depot bij Riml in het Giggijoch Bergstation (staan je ski’s en schoenen gewoon lekker op 2300 meter); ideaal wat mij betreft. Of je moet gek zijn op dalafdalingen natuurlijk.
Skilessen altijd geboekt bij Vacancia, maar dat was wel altijd voor de kinderen. Riml biedt skilessen aan via Skischule Sölden/Hochsölden (“de blauwe pakken”); ook prima volgens mij en volgens mij ook iets meer gericht op les voor volwassenen.

Veel plezier gewenst!

Sporthütte Fiegl heeft prima materiaal maar ook prima prijzen. Die hebben in 4 weken hun inkoop eruit…
Riml is gewoon prima, en met een dalafdaling is niets mis. Zo lastig is de rode Gigijoch nou ook weer niet.

Plaats een reactie