Sölden vs. Ischgl vs....

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Mischien zijn dergelijk discussies hier wel al gevoerd maar ik vond niet direct een passend bestaand topic om mijn vraag in te posten :)

Al een aantal jaar gaan we met een aantal vrienden in het begin van het seizoen (eind november, begin december) een aantal dagen naar Ischgl waar we wel een combinatie vinden van stevig skien en aprés skiën. Nu heb ik het intussen wel wat gehad met het skigebied Ischgl en probeer de rest te overtuigen om eens ergens anders te gaan, maar de schrik voor een mindere aprés ski ervaring zit er bij hun wel in :)

Mijn voorstel is nu Sölden, hoe ik lees is dit zowel qua ski als aprés ski wel wat evenwaardig ? Is er in de maand december ook al wat leven ?

Qua skiën vind ik Ischgl mooier…
Voor een aantal dagen skiën kun je ook in Sölden je lol op hoor.(eventueel dagje Hoch/Obergurgl erbij)

De apres ski in Ischgl is ook prachtig, maar ook in Sölden zal dat je niet tegenvallen.

Kortom…Als je uitgekeken bent op Iscghl kan je met een gerust hart een keertje richting Sölden.
Viel Spaß

Verkeerde land geboren....

Solden is qua aprés ski zeker evenwaardig. Ook wat de prijzen betreft .Wat skiën betreft is Ischgl wat veelzijdiger. Maar met Hoch en Obergurgl erbij op de zelfde skipas is het mijn favoriet.

Zowel qua skiën als apres skiën is Ischgl beter vind ik maar Sölden is zeker niet slecht in beide. Het is jammer dat Sölden wat langgerekt is en dat de Dorpsstraat tevens de (drukke) doorgaande weg is. Voor de afwisseling zou ik het zeker een keertje doen in jullie geval. Misschien ook even kijken wanneer ze een feest hebben boven op de giggijoch. Dit is wel leuk meestal. Ze hebben dit meerdere keren per jaar. Toen ik er was hadden we stralend weer en het ging goed uit z’n dak daar boven. Mooi feest!

Bovenstaande reactie kan ik bevestigen,
Solden is zeker de moeite waard.

Sankt Anton vond ik zeker een goed alternatief!

Bedankt al voor de tips, Sankt anton stond ook al op het lijstje :)

Ik vind Sölden zeker niet te vergelijken met Ischgl qua Apres Ski. Er is veel minder keuze, en behalve de Fire+Ice (wat ik me herinner als een tent waar veel duitsers komen) heb je alleen maar relatief kleine Apres Ski locaties (Mogul, Almrausch).

Of ik heb in de twee jaren dat ik er geweest ben echt vanalles gemist.

Ik zeg niet dat de apres ski niet goed was, maar ik vind het persoonlijk echt niet te vergelijken met Ischgl.

Apres ski in Sölden is 1 van de betere in oostenrijk dus u vervelen gade zeker niet doen! ischgl is wel gewoon groter. Discotheek katapult in Sölden is wel beter dan de pacha in ischgl. Qua Skieen vind ik Sölden dan weer mooier, zeker met een dagje obergurgl erbij. Sankt Anton heeft de beste en grootste après ski bar op de piste maar in het stadje zijn er meer livebandjes dan echte après skitenten wat minder mijn ding is. Saalbach-hinterglem is ook een aanrader, zowel op de piste als ernaast heel goeie après ski en een groot skigebied.

Uiteindelijk gewoon terug Ischgl geworden :p
En ook niet beklaagd, op alle gebieden was het de beste editie ;)

Plaats een reactie