St. Anton vs Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Wij zoeken voor volgend jaar nog een skigebied. We gaan met een groep, en een aantal medereizigers zou graag naar St. Anton gaan. Aangezien ik mezelf een ‘lichtgevorderde’ noem, krijg ik na het lezen van alle ervaringen niet het idee dat ik daar lekker uit de voeten kan…
Vorig jaar zijn we naar Ischgl geweest, qua niveau kon ik me daar keurig bezig houden, en ook alle kanten op. Er waren daar genoeg makkelijke rode en blauwe te vinden. Maar is St. Anton dan nu echt een stuk moeilijker dan Ischgl?

Tja. Waar zal ik beginnen. Sankt Anton is niet echt een doorsnee skigebied zeg maar. Als je daar heen gaat is het voor poeder, voor free ride en off piste. Niet om als lichtgevorderde pistes af te krassen. Dat is daar ook niet echt fijn. In Ischgl daarentegen, of Montafon, Serfaus en Nauders (ik noem even wat in de buurt) zijn fijne piste gebieden. Sankt Anton heeft geen gevarieerd piste aanbod zoals je gewend bent van Ischgl. Op die paar blauwe/rode pistes ben je zo uitgekeken…

It's all about the turns duuuuuude!

Ik en ook naar St. Anton geweest toen ik een ‘licht gevorderde’ skiër was en ik heb me er uitstekend vermaakt. Hier is en zal altijd een mening en een kwestie van smaak zijn, wat is immer de definitie van moeilijk? Je komt er alleen achter door te gaan en het te ervaren.

Tja. Waar zal ik beginnen. Sankt Anton is niet echt een doorsnee skigebied zeg maar. Als je daar heen gaat is het voor poeder, voor free ride en off piste. Niet om als lichtgevorderde pistes af te krassen. Dat is daar ook niet echt fijn. In Ischgl daarentegen, of Montafon, Serfaus en Nauders (ik noem even wat in de buurt) zijn fijne piste gebieden. Sankt Anton heeft geen gevarieerd piste aanbod zoals je gewend bent van Ischgl. Op die paar blauwe/rode pistes ben je zo uitgekeken…

Arjen5 op 27 jul. 2013 20:58

Ik sluit me hier grotendeels bij aan. Het blauwe/rode pisteaanbod in St Anton is echter nog steeds groter dan dat van een klein of middelgroot skigebied in Oostenrijk. (Rendl, Stuben, Gampen etc.)

Plaats een reactie