Arlberg of berwang met jonge kinderen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Aangezien ik niet te ver wil rijden met mijn kinderen, wil ik me op twee gebieden richten: St. Anton en Berwang. Ik ben al vaak in St. Anton/Arlberg geweest maar heb 't gebied nog nooit bekeken als een beginner van 4 of 6 jaar. M.i. heeft zeker St. Anton veel (iets) steile(re) stukken en dus minder geschikt. Gebied bij de Nasserrein-lift is misschien 't enige deel waar door die mannen rustig geskied kan worden. Over Berwang hoor ik wel goede verhalen als gebiedje voor beginnende kinderen en is zelfs nog korter rijden.
Of vergeet ik een hidden gem?

Boven bij Galzig baan rechts uit de lift naar st Christoph en dan met de lift weer naar Galzig.Allemaal blauw.ook in st .Christoph beneden zijn links ook 2 blauwe liftjes.Rustiger dan Nasserein.

Bij combinatie ‘niet ver rijden’ en ‘beginners’ zou ik ook (deel van) Montafon en Kleinwalsertal meenemen in de keuze.

Brandnertal, Brand/Burserberg gebied is via een gondel met elkaar verbonden. Normaal gesproken sneeuwzeker !!!. Zeer geschikt vooral voor kinderen, kind vriendelijke school. Kan het je aanbevelen.

In burserberg beginnen de klasjes op het middenplateau, direct bij het restaurant/terras. In burserberg eindigd iedere afdaling bij dit restaurant, dus de kinderen blijven je regelmatig zien. Als ze dat willen, :-):-)
En de lessen zijn ( volgens mij) 2 'a 3 uurtjes per dag. Dus kunnen ze lekker spelen, of zelf oefenen op de oefenpiste.

Of Damüls-Mellau natuurlijk.

PS: als je toch in de Arlberg wil zitten is Ski Arlberg West beter.
@marie-louise we weten dat je enthousiast bent over het Brandnertal, maar een gebied dat nauwelijks aan de 2000 meter komt kan ik niet echt sneeuwzeker noemen.

❄️

Berwang is zeer kindvriendelijk. Bijna alle pistes komen uit op één plek. Je rijdt er sneller naar toe dan St. Anton. Anton is natuurlijk voor jezelf meer fun

Brandnertal, is wel sneeuwzeker, we komen er al 35 jaar in febr, en sinds 4 jaar ook in december en als de sneeuw nog goed is ook met pasen. En we hebben altijd kunnen skiën, zelf vaak ook de dalafdaling. Ik ben inderdaad enthousiast over dit gebied, omdat het zo bijzonder prettig is voor kinderen. Mijn man en ik zijn hier in1980, met z,n tweeën begonnen, in der loop der jaren zijn daar alleen maar meer vrienden/kennissen bijgekomen, en nog steeds mee gaan, dat zegt toch genoeg. Zelf onze zonen, daar op leeftijd van 2 jaar begonnen, nu 24 en 28 , en nog steeds graag mee. Dus @david23 mocht er iemand een leuk, kindvriendelijk gebied zoeken, zal ik het hun zeker aan de hand doen.

Oké, deze dec is het wel extreem, maar dat is in heel oostenrijk en frankrijk , dit is in 15 jaar niet voorgekomen.

Ik zal niet ontkennen dat Brandnertal zeer kindvriendelijk is, maar een echt sneeuwzeker gebied heeft ook met deze rampenkerst een redelijk aantal pistes geopend. Dan denk ik aan het Ötztal of de Sella Ronda (gletsjers daargelaten), niet aan Brand. Maar goed, ieder zijn eigen definitie van sneeuwzekerheid natuurlijk.

❄️

Ik weet niet wat je budget is kapitein maar waarom ga je niet lekker in Hospitz zitten en s middags wat eten in Hopitz alm dan heb je blauwe piste voor de deur en kan je ook nog lekker eten s avonds met een goed glas wijn en later koffie bij de grote open haard die ze daar hebben.

Je kan ook naar Lech gaan meeste pistes ook blauw of naar Oberlech kan je zo je hotel in skien.
En nu ook sneeuw zeker.En maar 25 km verder als sankt anton. Het is maar een idee!

Hebben jouw kinderen al vaker geskied?
Afgelopen seizoen zaten wij in Bichlbach en onze dochter van toen 3 kreeg les in Berwang.
Skischool mooi centraal en alle pistes komen idd rond die plek uit.
Pistes zijn daar ook goed te doen, gebied is in mijn beleving goed geschikt voor beginners en kinderen.
Eventueel kan je nog goed een ander gebied doen wat vlakbij is.
Ook Lermoos, Ehrwald en Marienberg zijn leuk voor beginners, maar voor jezelf waarschijnlijk ook leuk.

@david23 je bent niet update, in brand lopen de liften, :-):-):-):-)
En met kinderen, lijkt het me niet prettig op een gletscher, zoek een lekker gebied, met pistes tussen de bomen. Ook niet zo koud als een gletscher of hoger gebied.
,

Kapitein kunt u even aan dek komen !
We zijn benieuwd wat u van onze voorstellen vind.

Hooykaas en alle anderen: bedankt voor jullie info. Berwang lijkt me zeker ene goede optie gezien de aangegeven factoren positief worden ingevuld. Fijn dit forum want soms zie je door de bomen het bos niet eer en dan is het prettig als de ervaring gedeeld wordt. @hooykaas: Hospiz is net boven het budget en aangezien de kinderen ook nog niet lang kunnen tafelen is de ‘apres-ski’ aldaar niet aan ons gezin besteed. Regelmatig bij de Alm geluncht en dat was, zeker in het zonnetje, geen straf. Misschien iets voor als ze wat groter zijn (al zal de Mooserwirt en dan meer bekoren).

Berwang is een ideale plek voor kinderen van jonger dan 6. De kinderoefenweide ligt centraal, restaurant met terrasje naast die weide voor de ouders, skiverhuur, skidepot en skischoolkantoor zijn in hetzelfde pand.
Tegenover de oefenweide de lift naar boven voor de groteren.
Let wel: voor gevorderde skiers is het allemaal wat klein: een dagje en dan heb je alles wel gezien.
Maar als je met name graag wilt blijven kijken bij de kidsskiles en tussendoor af en toe zelf een afdaling doet is het perfect.

@david23 je bent niet update, in brand lopen de liften, :-):-):-):-)
En met kinderen, lijkt het me niet prettig op een gletscher, zoek een lekker gebied, met pistes tussen de bomen. Ook niet zo koud als een gletscher of hoger gebied.
,

marie-louise op 22 dec 2014 23:02

8 van 55 km open (volgens bergfex)noem ik geen fatsoenlijk aanbod.

❄️

Berwang is meer in het voordeel van de kinderen en St. Anton meer voor jezelf. Algemeen gezien dan

Gang is alles

@hooykaas: Hospiz is net boven het budget en aangezien de kinderen ook nog niet lang kunnen tafelen is de ‘apres-ski’ aldaar niet aan ons gezin besteed. Regelmatig bij de Alm geluncht en dat was, zeker in het zonnetje, geen straf. Misschien iets voor als ze wat groter zijn (al zal de Mooserwirt en dan meer bekoren).

kapitein op 23 dec 2014 15:21

Bij Hospiz Alm krijgen de kids er wel een gratis indoor glijbaan bij

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Serfaus Fiss ladis is mischien het overwegen waard niet veel verder dan st anton, genoeg uitdaging voor jezelf en hele mooie blauwe pistes voor de kinderen en een zeer goede kindbriendelijke skischool. Momenteel zijn de omstandigheden minder maar kan goed geskiet worden. Iedere dag openen weer wat pistes. Wanneer willen jullie gaan ?

Plaats een reactie