Liften dicht door lawinegevaar?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Weet iemand of de Ahlenmähderlift deze week nog opengaat? We willen morgen of zondag de Run of Fame proberen masr als deze lift er uit ligt gaat dat helaas niet lukken!

Daar kan niemand iets zinnigs over zeggen. Alleen de lawine commissie uiteraard…Dat wordt per dagdeel bepaald.
Geloof me als het veilig is gaan ze open.
Het is tegenwoordig wel zo dat in Sankt Anton ze dat pas doen als de naast gelegen Off-Piste ook “veilig” is.
Omdat in het verleden ondanks het verbod Off-Piste te gaan mensen dat toch deden met vaak dodelijke afloop.
En dat is natuurlijk geen reclame voor een skigebied.?

PS @ankiepankie Ik las net in je profiel dat je Pro bent. Dan had je dat toch eigenlijk moeten weten.

@Hooykaas zwetser 3.0 ;)

Ook in Lech-Zürs was er het één en ander dicht. Madlochbahn ging pas na de middag open, na heftig lawineschieten de hele morgen.
Madlochafdaling onderste helft was vanmiddag een grote ijsplaat

Run of Fame is trouwens overgewaardeerd. Je mist de mooiste pistes door die haastklus, die zeker 5 uur duurt exclusief lunch

Ja @ankiepankie, als je pro bent moet je nou eenmaal weten of een piste open of gesloten is wegens lawinegevaar. Dat is toch wel 1 van de vereisten…
Je moet ook weten hoe laat de skibus rijd in een gebied want anders ben je ook geen pro. Toch @Hooykaas?

A winter without powder isn't a winter!

effe off topic hoor?
@hooykaas = reagluurder?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Dank voor jullie toelichting, dan maar hard duimen dat 'ie morgen opengaat!

Enne Hooykaas…ik word wel een beetje nerveus van dat gegluur op mijn profiel hoor! Het is hier toch geen Tinder!! ??

O nu breng je me op een idee @ankiepankie

@ankiepankie ??
De lift gaat morgen speciaal voor jou open! Zeker weten!
@GiGi 1.2 miljoen gebruikers daar moet toch wel een leuke Pro bijzitten ?

Plaats een reactie