Verbinding St Anton - Kappl geblokkeerd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Korte samenvatting in NL?

Helaas ! Mooi projekt.

Korte samenvatting in NL?

Tiny-M op 30 nov 2018 17:03

Verbinding St Anton - Kappl geblokkeerd. 😜😜😜

Mis ook wel een beetje duiding ipv alleen maar een linkje. 😉

Bla, bla, bla.

Dank @onnem voor het delen, maar in het vervolg graag wat meer content plaatsen ipv van enkel een link dumpen. Voel je vrij om dat alsnog te doen!

Goed nieuws zeg! Toch niet opnieuw een familiegebiedje dat opgeslokt wordt door de massa. Jammer voor diegenen die de euro’s al zagen binnenstromen, maar gelukkig draait niet alles om geld.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Vorig jaar gevallen voor de charmes van Kappl. Als ze het op eigen kracht blijven redden, ben ik heel blij met deze ontwikkeling. Als familiebestemming een prima, rustige en betaalbare keuze. Met aansluiting op Sankt Anton was dat wel voorbij geweest.

Die betaalbaarheid is juist het probleem voor Kappl…
Overigens kan er nog hoger beroep aangetekend worden.

Wat moet je nou nog toevoegen aan dat artikel? De strekking staat in de kop, namelijk dat de vergunning is afgewezen omdat het teveel milieu impact heeft op het Malfon dal.

Als dit niet doorgaat is dat wel het begin van het einde van Kappl als skigebied. Je ziet een enorme concentratie trend, gebieden worden groter door aaneensluiting, of ze midden de boot en stoppen over 5 max 10 jaar.
Kappl ligt op het zuiden en moet dus flink investeren in kunstsneeuw. See gaat op termijn samen met Serfaus, de eerste lift in die richting is al gebouwd. Niet dat het een ramp is voor Kappl hoor, Langenfeld vlak voor Soelden doet prima zaken als ski-forenzen-slaap-dorp.

The older I get, the better I was

De belangrijkste factor om rendabel te zijn als skigebied is de schaal. Kleine gebiedjes overleven dikwijls alleen met lokale overheidssteun of doordat ze besparen op investeringen.
Als er dan een grote investering moet gebeuren stellen de mensen die daarvoor de centen op tafel moeten leggen terecht de vraag of ze hun investering/lening wel zullen terugzien.

Voor veel gebiedjes van deze grootte is aansluiting met een groter gebied de enige mogelijkheid om op langere termijn te overleven. Of dat goed nieuws is voor Kappl valt alleszins te betwijfelen.

*bericht bewerkt door Morzel op 01 dec 2018 11:21

Dit was het plan:

null

Denk dat het goed is dat dit niet door gaat. Het is feite een verbinding van niks, in de uithoek op het feitelijk losse stukje van St. Anton, Rendl. Het zou praktisch onmogelijk zijn om een tocht richting Lech (of verder) te maken vanuit Kappl, dat duurt gewoon te lang.

*bericht bewerkt door dennisp op 01 dec 2018 12:42

De belangrijkste factor om rendabel te zijn als skigebied is de schaal. Kleine gebiedjes overleven dikwijls alleen met lokale overheidssteun of doordat ze besparen op investeringen.
Als er dan een grote investering moet gebeuren stellen de mensen die daarvoor de centen op tafel moeten leggen terecht de vraag of ze hun investering/lening wel zullen terugzien.

Voor veel gebiedjes van deze grootte is aansluiting met een groter gebied de enige mogelijkheid om op langere termijn te overleven. Of dat goed nieuws is voor Kappl valt alleszins te betwijfelen.

Morzel op 1 dec 2018 11:20

Dat is het kapitalisme en dat is ook de reden dat er steeds grotere schaal nodig is. Investeren gebeurt alleen met het oog op groei. Je wilt immers én het geld erin stoppen voor een mooi skigebied, maar dat geld moet ook terugverdiend worden mét rendement. Klaarblijkelijk kan het gebied de investering niet uit eigen inkomsten financieren, dus de inkomsten moeten ook omhoog óm de investering en de kosten van de investering terug te betalen. En dan komt de volgende investering alweer en groei, groei, groei.

Of er ooit een wijze van financieren komt die die drang naar groei weet te beteugelen, ik zou het niet weten.

Of er ooit een wijze van financieren komt die die drang naar groei weet te beteugelen, ik zou het niet weten.

Botermatje op 1 dec 2018 12:56

Die groei spruit voort uit de verwachtingen van een gestaag groter wordende groep toeristen die al vanaf december op gegarandeerd goeie sneeuw kilometers willen maken terwijl comfortabele liften ze de berg op slepen.

Kleine gebiedjes konden perfect overleven toen een doorsnee wintersporter al tevreden was met enkele trage zeteltjes aangevuld met wat slepers, op pistes die gewoon dicht waren als er niet genoeg natuurlijke sneeuw lag. Dat is voltooid verleden tijd, die klok kan je niet meer terugdraaien.

Plaats een reactie