Corona in St. Anton

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Misschien sluiten ze behalve de uitgaansmogelijkheden en de scholen het hele dorp Sankt Anton wel.
Dan kom je er voorlopig niet meer weg.

Hooykaas op 12 mrt 2020 18:52

Echt niet hoor. 😉

Bla, bla, bla.

Wij gingen normaliter morgen naar St. Anton vertrekken, maar dit gaat ook niet meer door. Onze organisator heeft net met de hotelier gebeld, die zegt dat er officieel enkel maar een sluitingsuur voor horeca en apres ski is en een sluiting van de scholen, maar die zou alle momenten kunnen veranderen.

Gelukkig komen wij daar al vele jaren en gaat hij ons verblijf terugbetalen. Volgend jaar dan maar zeker …

Het is zover: geheel Tirol wordt gesloten per 15-3-2020. Jammer maar begrijpelijk. Tot volgend jaar allemaal! http://www.krone.at/2116119

*keep cool and relax...*

Inderdaad, net mail gekregen van appartement. Vanaf maandag alles dicht in Tirol.

Appartement via booking restitueert gelukkig!

Hoeft niemand meer een keuze te maken.
Goede beslissing en o wat een strop voor iedereen die er mee te maken hebben.
Lange voorpret naar volgend jaar!

Sankt Anton is in quarantaine. Iedereen die er afgelopen week is geweest wordt gevraagd in thuis quarantaine te gaan. Als je weg gaat wordt je geregistreerd. Je gegevens worden doorgegeven aan de Nederlandse autoriteiten.

Outside is free!

Wij zitten in Flirsch. Benieuwd hoe we morgen wegkomen. Mogelijk niet door de tunnel maar richting Innsbruck.

Outside is free!

Krijg te horen dat het nu een behoorlijke chaos is in St. Anton. Mensen rennen langs de straten, overal controles. Kan iemand wat meer vertellen, @Hooykaas of @Wunderkammer misschien?

*keep cool and relax...*

@DerGraf wij zijn afgelopen weekend teruggekomen. Uit Lech.
St.Anton, dat is 15 jaar geleden voor ons
Las in snowheads.co.uk dat het inderdaad chaotisch is nu.

Oh, gelukkig maar. Controles St. Anton in en uit van hedenmiddag…

null

*keep cool and relax...*

en Ischgl uit…

null

*keep cool and relax...*

OK dan @DerGraf
Net contact gehad met Sankt Anton.
Anton gaat vanaf Maandag in quarantaine.De wegen en tunnel worden afgesloten. Niemand meer erin of eruit.Alles is al dicht behalve de supermarkt. Erg hectisch allemaal. Een paar notabelen zijn al opgenomen in het ziekenhuis van Innsbruck.
Wegens ernstige ziekte verschijnselen.
Dat zei ik toch @Wunderkammer ze gaan de boel afsluiten.

@Hooykaas de toeristen mogen (moeten) er wel uit.
Maar volgens mij is de quarantaine voor St.Anton en Paznaun bewoners al ingegaan.

Lech-Zürs-Warth volgen het algemene Oostenrijkse schema, liften open t/m zondagmiddag

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 13 mrt 2020 18:12

Guarantaine is al vandaag ingegaan.
Vertrek met de trein niet meer mogelijk.
Gasten met een geldige “Gästeausreiseblatt” worden met Shuttlebus van Westterminal naar Bahnhof Landeck gebracht.
18.00 uur
19.00 uur
20.00 uur

Ik hoorde gisteren van iemand die op het gemeentehuis Sankt Anton werkt dat de gemeente al half februari wist dat er een ernstig corona probleem was binnen de gemeente.
Ze hebben het echter stil gehouden om financiële redenen. Ze wilde eerst het hoogseizoen afmaken.
Schandalig wat mij betreft.

Ik hoorde gisteren van iemand die op het gemeentehuis Sankt Anton werkt dat de gemeente al half februari wist dat er een ernstig corona probleem was binnen de gemeente.
Ze hebben het echter stil gehouden om financiële redenen. Ze wilde eerst het hoogseizoen afmaken.
Schandalig wat mij betreft.

Hooykaas op 18 mrt 2020 10:14

Past wel in het rijtje Ischhl-Solden. Die gemeentes (en ook de Oostenrijkse overheid) valle bij mij inmiddels in de categorie crimineel.

Ik hoorde gisteren van iemand die op het gemeentehuis Sankt Anton werkt dat de gemeente al half februari wist dat er een ernstig corona probleem was binnen de gemeente.

Ze hebben het echter stil gehouden om financiële redenen. Ze wilde eerst het hoogseizoen afmaken.
Schandalig wat mij betreft.

Hooykaas op 18 mrt 2020 10:14

Past wel in het rijtje Ischhl-Solden. Die gemeentes (en ook de Oostenrijkse overheid) valle bij mij inmiddels in de categorie crimineel.

DrPhil op 18 mrt 2020 10:19

Als dit waar is dan is dat ronduit crimineel. Voor mij dan nooit meer St.Anton.

Outside is free!

Dat zal een lange lijst worden met plekken waar je niet meer heengaat. Er is overal te laconiek gereageerd - with the benefit of hindsight.

Onwaarschijnlijk verhaal.
Als het zou kloppen zouden er al veel eerder veel meer gevallen moeten zijn geweest.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 18 mrt 2020 11:54

Onwaarschijnlijk verhaal.
Als het zou kloppen zouden er al veel eerder veel meer gevallen moeten zijn geweest.

Wunderkammer op 18 mrt 2020 11:53

Kan maar zo dat toch een hele groep mensen het hebben / gehad hebben, die er maar milde “standaard” griep verschijnselen aan hebben overhouden. Zonder dat ze er bij stil hebben gestaan.

Dat het onwaarschijnlijk is kun je ook nagaan als je bedenkt hoe dit zou moeten lopen:
De gemeenteraad besluit met de Burgemeester dat ze aan de lokale dokters de opdracht geven dat ze bij mogelijke verdachte gevallen maar moeten zeggen dat het gewoon een verkoudheidje is?
Kletskoek dus.

Als je in dit soort geklets wilt geloven, sluit je dan ook vooral aan bij de anti-vaccinatie beweging (bestaat ie nog?), en ga kruidenthee drinken tegen Covid.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 18 mrt 2020 12:08

Onwaarschijnlijk?
https://www.t-online.de/nachrichten/panorama/id_87525436/cor…

A.Hoevenaars op 18 mrt 2020 12:13

Ja, onwaarschijnlijk. Wunderkammer zegt het… :)

Zo is dat
@A.Hoevenaars

null

De zeer gewaardeerde Wunderkammer geloofd ook niet in het Roswell incident op 8 July 1947.
Het neerstorten van een vliegende schotel.
Hoewel het bij ufologen bekend staat als het belangrijkste ufo-incident ooit.
😃

@hooykaas, geen simkaart? Dan moet het Photoshop zijn, fakenews dus ;) ;) ;)

Edwin van Riel

"Een aanzienlijke desinformatiecampagne door Russische staatsmedia en pro-Kremlinkanalen woedt rond COVID-19"

https://www.nu.nl/coronavirus/6038558/rusland-zaait-volgens-…

“Corona, autoriteiten, wantrouwen…” goh, dat past verdacht goed hier…

Kijk vooral ook naar wat populistje Wilders vanmiddag probeerde te doen in de Kamer…Corona, autoriteiten, wantrouwen…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 18 mrt 2020 19:43

https://m.facebook.com/bente.feldberg/posts/1015784827619325…
Deze kwam ik tegen.
Speciaal voor Wunderkammer 😃

@Hooykaas
Er was in die periode ook een artsencongres gepland in St.Christoph. Vanwege het nieuws dat er een corona-geval gemeld was in St.Anton is toen het congres afgelast. Echter, tientallen artsen (artsen!) uit heel Europa zijn die week gewoon gebleven. Hadden geen zin hun skiweekje op te geven…
Dan hadden de locals van Ischgl en St.Anton een betere reden (hun inkomen) om (te) optimistisch te zijn.

Het heeft niet zoveel zin om met beschuldigende vingertjes te wijzen.

Iets met ‘de eerste steen werpen’…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 29 mrt 2020 13:58

Deze kwam ik tegen.
De eerste ontkenning door Landeshauptmann.

null

Plaats een reactie