goede locatie in Sante Cristina/ Val Gardena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Christina (Santa Cristina)

Hallo,
Wij zijn van plan om voor de eerste keer naar Italië naar Santa Cristina/Val Gardena te gaan. Wat is een goede locatie (evt. accommodatie) t.o.v. de skipistes/liften?
Is dit dorp een goede keuze voor een goede ski aansluiting tot de omgeving (we zijn geen beginners meer), of is een ander dorp in de omgeving meer aan te raden.

Alvast bedankt voor de tips!

In Wolkenstein zit je meer centraal dan in St. Cristina. Check de piste kaartjes op deze site maar eens.

Aftellen maar!

In Santa Cristina zou ik dan in de buurt gaan zitten van de Saslong lift. Die brengt je uiteindelijk naar hetzelfde punt als de Ciampinoi vanuit Selva.
Maar wat Matthieu zegt is ook waar. Dus eigenlijk geldt dit: als je meer gericht ben op Val Gardena zelf (en slechts 1 of 2 uitstapjes maakt naar de andere Sella Ronda-gebieden), dan zou ik in Santa Cristina gaan zitten. Als je vooral op die andere gebieden gericht bent je je maar een paar keer de rest van Val Gardena wil zien, dan zou ik in Selva gaan zoeken.

En de skibussen zijn prima geregeld. Bovendien heb je het treintje van de Col Raiser naar de Saslong, dus dat scheelt ook al weer lopen als je daar in de buurt zit.
Selva en Corvara zijn de meest centrale plekken trouwens, maar ook vanuit Canazei sluit je tegenwoordig goed aan.

Check de twee delen op dit forum van het Dolomiti Super ski topic ( even de zoekfunctie gebruiken) en je weet bijna alles & meer. Val Gardena ligt prima, Wolkenstein vind ik net ff centraler, scheelt zeker tijd als je richting Arabba of de Marmolada wilt. Hoe dan ook … het is er top.

Plaats een reactie