Skidepot in Santa Cristina

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Christina (Santa Cristina)

Hallo,
Wij gaan over 2 weken met 10 personen naar Val Gardena. Wie heeft er goede ervaringen en tips voor ons wat betreft skiverhuur incl depot in Santa Cristina?
We zijn verder wel benieuwd tot waar de Val Gardena skipas gaat… maw waar ligt de grens tot waar je kunt skiën met de Val Gardena pas, Plan de Gralba, Dantercepies?

Je kan met die pas skiën van de Seiser Alm tot Col Rodella. Dus ook Plan de Gralba en Dantercepies.
Maar voor een kleine meerprijs heb je een grote pas, Dolomiti Superski. Kan je ook lekker naar Alta Badia, Lagazuoi en de Sella Ronde doen.

Zelf heb ik geen ervaring met skihuur, maar laatst was ik voor iemand op zoek hiernaar en zag dat je vlakbij de Saslong parkeerplaats een verhuur en depot hebt.
Even googelen en je vindt het.

Depot onderaan de saslong!
14 Str. Ruacia
https://maps.app.goo.gl/XTp1HfAzrJCJpU3F8

Staat trouwens best goed aangegeven in het gebied hoe ver je met een locale pas kunt komen. Bij de pistes die op aan de grens liggen staan duidelijke markeringen dat je de grens van gebied hebt bereikt.

Mooi dat het duidelijk aangegeven staat @Tosti!
Ging mij er om of er wellicht ook pistemaps zijn waar je dit vooraf kunt bekijken. Ons gezelschap bestaat uit licht gevorderd tot uitstekende skiërs. Die 1e heeft aan 175km piste meer dan genoeg. Maar wellicht handig om vooraf te weten waar die grenzen liggen.
Ski Saslong depot had ik ook gespot @Ivo, zit tevens dicht bij apres-ski barretje. Jammer dat er geen blauwe naar toe loopt…rood en zwart vanaf de saslong toch?

Mooi dat het duidelijk aangegeven staat @Tosti!
Ging mij er om of er wellicht ook pistemaps zijn waar je dit vooraf kunt bekijken. Ons gezelschap bestaat uit licht gevorderd tot uitstekende skiërs. Die 1e heeft aan 175km piste meer dan genoeg. Maar wellicht handig om vooraf te weten waar die grenzen liggen.
Ski Saslong depot had ik ook gespot @Ivo, zit tevens dicht bij apres-ski barretje. Jammer dat er geen blauwe naar toe loopt…rood en zwart vanaf de saslong toch?

Ja saslong is de world cup afdaling. Zat hem voor mijn gevoel meer in steilte hoor, goed te skiën in ieder geval, zeker voor de ervaren skiërs een verplicht nummer !
Ik zat in Selva vorig jaar, en die lockers onderaan de lift waren luxer dan sommige Franse appartementen 🤣

Ja saslong is de world cup afdaling. Zat hem voor mijn gevoel meer in steilte hoor, goed te skiën in ieder geval, zeker voor de ervaren skiërs een verplicht nummer !
Ik zat in Selva vorig jaar, en die lockers onderaan de lift waren luxer dan sommige Franse appartementen 🤣

Ivo- op 3 feb 2020 20:46

Inderdaad is die zwarte goed te doen. Moet zelfs zeggen dat die rode aan het eind van de dag veel vervelender is.

@shuffle
De volgende site staan 2 kaarten van Val gardena/dolomiti superski.
https://val-gardena.ski/en/ski-map-dolomiti-superski-and-pis…

De Val Gardena kaart geeft je aan tot waar je kunt komen op de kaart van Val Gardena. Volgens mij liggen de grenzen van het gebied op de Passo Gardena Grödner joch en op de Passo Sella Joch

@tosti
Thanks voor je duidelijke overzicht kaartjes, kan ik wel wat mee!

Kreeg vandaag via onze verhuurder te horen dat Intersport ook skidepot had, zelfs in beide vestigingen.
Prijzen zijn ook goed betaalbaar, de goedkoopste in vergelijkingen.

Komt steeds dichterbij allemaal, zin in!

Weet iemand trouwens tot hoe laat de skibussen rijden?

Plaats een reactie