Skischool St. Gallenkrich

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Gallenkirch - Gorthipohl

Beste, wij gaan naar St. Gallenkirch op wintersport en nu het volgende; de skischool.

In onze zoektocht naar het perfect huisje op de perfecte afstand van de lift, waren wij er vanuit gegaan dat er ook wel een skischool bij de lift zou zijn [Valisera Bahn]. Nu komen wij er achter, dat de lessen van de meeste scholen, beginnen bij de Garfescha bahn. Wat toch DIK 2 kilometer rijden is. Ter vergelijking, de Valisera Bahn is 300-400 meter lopen.

Kan iemand dit bevestigen of zit er wel een school voor beginners bij de Valisera Bahn? Het gaat namelijk om 5 tot 6 kinderen die voor het eerst gaan skiën.

Al met al een niet al te groot probleem maar ik wil liever de auto laten staan :)

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:23

Ben net terug uit St. Gallenkirch… Heb geen skischool nodig gehad en er dan ook neit op gelet.
Maar ik zie op het pistekaartje bovenaan de Valisera (II) “skischule” staan, dus volgens mij zit er wel een skischool…
Anders heb je altijd nog de skibus die brengt je binnen een paar minuten van St. Gallenkirch naar de Gafrescha bahn…

@Mart2 Ik ben net 2 weken terug uit st. Gallenkirch. Boven, een stukje rechts van het bergstation van de Valiserabahn zit een oefenhelling en speelpiste naast restaurant Bella Nova. Op de pistekaart staat daar ook “skischule” dat is puur die oefenhelling. Daar hebben de beginnende kinderen les, er ligt daar een lopende band etc. En heel gaaf, een tokkel baan waar kinderen vanaf restaurant Bella Nova vanaf kunnen (onder begeleiding) en aan het eind via een glijbaan naar beneden. De lessen voor volwassenen beginnen volgens mij inderdaad bij Garfrescha, wat makkelijk te bereiken is vanaf het middenstation van de Valiserabahn, of bij de dal lift in Garfrescha. Die lift is alleen een hele oude langzame 2 zitter die je liever wilt vermijden! Ik geloof dan ook bijna niet dat ze daar verzamelen voor de lessen. Wij hebben alleen vroege privéles gevolgd en vertrokken daardoor vanaf de skischool beneden in het dal, bij de valiserabahn, om 8:15 met de lift naar boven. Heerlijk hoor om rond 9 uur verse strepen te trekken!

Waar verblijven jullie?

*bericht bewerkt door Martin9 op 14 feb 2017 14:38

🏂

@Martin9 Chalet Montafon met die nieuwe huisjes.

Hebben wij ook gezeten. Lekker ruim, mooi en netjes. En helemaal nieuw inderdaad. Klein stukje van de lift en je rijdt in max. 20 minuten naar Gargellen. Dat is ook zeker een aanrader voor om een dag heen te gaan! Wij konden via het chalet resort gratis gebruik maken van skilockers bij de lift. Dat hebben we niet gedaan overigens maar het kon wel. Op snowboardschoenen was het echt maar een klein wandelingetje, mijn vriendin vond het op skischoenen net aan vervelend worden.

Veel plezier daar!

🏂

Ja, zeker dag Gargellen doen.

Is Gargellen iets om met de kinderen doen na een aantal dagen skiles [ze gaan bijna allemaal voor het eerst dit jaar]?

Gargellen is hooggelegen met een flink aantal lekkere brede blauwe pistes. Afhankelijk van hoe goed de kinderen het oppikken moet dat daar wel goed gaan komen vermoed ik. Er zijn daar maar een paar rode en volgens mij maar één zwarte piste. Oftewel een blauwe piste paradijs. Overigens Is Silvretta Montafon sowieso wel goed voorzien van blauwe pistes overal.

🏂

Juist goed te doen met kinderen, je kan desnoods ook weer met gondel naar beneden natuurlijk.
boven is een grote kom qua vorm, super voor de kids. Vorige keer zelfs 2 dagen geweest, omdat ze het zo leuk vonden daar.

Even terugkomend op die Garfrescha bahn, ik kan zelf ook niet echt geloven dat daar allerlei [kleine] kinderen ingaan. Maar ik zie dat de meeste skischolen daar toch verzamelen en tot op dit moment, heb ik nog geen alternatief gevonden. Dus als iemand wat weet, graag :)

Even ter info, dat is dus deze lift

*bericht bewerkt door Mart2 op 15 feb 2017 22:13

Ik weet voor 95% zeker dat beginnende kinderen daar niet starten maar op de oefenpiste bij restaurant Bella Nova bij het bergstation van de Valiserabahn. De resterende 5% zekerheid durf ik je niet geven maar daarvoor zou ik even een mail sturen naar de skischool. Als de kinderen wat verder zijn met de lessen zullen ze in Garfrescha beginnen en wellicht met die 2 zitter omhoog gaan maar die is dus in principe makkelijk over te slaan als je via het middenstation van de valisera een klein stukje afdaalt richting de Vermiel bahn die je naar Garfrescha brengt. Van waar de lessen starten.

🏂

Zojuist gebeld, de allerkleinste 3-4 jaar gaan naar Bella Nova maar dan is het de stoeltjeslift.

Plaats een reactie