Hoe kunnen we het beste rijden?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Leonhard im Pitztal

Dit jaar gaan we op wintersportvakantie naar St. Leonhard in het Pitztal. Nu twijfel ik hoe ik het beste kan rijden. Over Reutte, dus de Fernpass nemen, of toch maar over Inssbruck. Wie kan mij daar nuttige informatie over geven.

als de Fernpass een beetje begaanbaar is, dan is dit de snelste route. Alleen staan er vanuit Duitsland nog wel eens extreem lange files voor de tunnel voor de Fernpass. Dus volgens mij: "rustige" dagen met redelijk weer = Fernpass

Ik ben deze zomer in het Pitztal geweest. Heen via de Fernpass. Deze is smal en erg filegevoelig. Terug ben ik via de Vorarlbergtunnel en Bregenz gegaan. Een prima en rustige route. De kruissnelheid lag gewoon veel hoger dan via de Fernpass. Het kostte wel tol voor de tunnel, maar wintersport kost toch geld.

Sterkte met de keuze.

Als het een druk weekend is, in het hoogseizoen, zal ook de weg rond Bregenz muurvast staan. Meestal is het één à twee maal per jaar zelfs zo erg dat je er gewoon 6 uur vast staat. Het gaat wel sneller bij drukte, maar het kan dus ook gruwelijk mis gaan. Rijdt je 's nachts, in twee dagen of in een minder drukke periode, dan zou ik voor de Fernpass kiezen. Is meestal heel goed begaanbaar.
Als je dan overnacht en dus in 2 dagen rijd; Voor een kleine prijs kun je ook in het hoogseizoen genoeg plek vinden in Reute, net over de grens, voor een leuk prijsje. Dan kun je zaterdagochtend vroeg en fris vertrekken en heb je nog wat aan je dag.

Ik ga al jaren naar het Pitztal.
Rij altijd via de fernpass nooit geen probleem.

Ronald,

Rij jij ook in de carnavals vakantie, wanneer 1mln nederlanders gaan skieen via de Fernpass.

Wij willen naar Serfaus en de routeplanners geven aan dat het via de Fernpass het kortst is?

Plaats een reactie