sankt Michael im Lungau nieuwe lift.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Michael im Lungau

Wou het toch even melden, tot mijn grote verassing kreeg ik een facebook bericht dat er een nieuwe lift word geplaatst in Sankt Michael im Lungau om precies te zijn in St Martin op nog geen 500m van ons appartement word de 2 pers stoeltjes lift vervangen door een 8-pers gondel!! Wat een super nieuws! En we wisten al dat er een nieuwe was op de Aineck. http://www.katschi.at/nieuw-winter.html
Het word steeds beter!

Seriously snow addicted family!

foto vergeten in St Martin gaat het dus om deze lift:

null

Seriously snow addicted family!

Een nieuwe gondel is een feit, we wachten er al op vanaf 2009, nu is eindelijk de kogel door de kerk. Zie voor info de site: http://www.sonnenbahn.at/ Daar staan ook alle foto’s over de voortgang

Bijgaand de foto’s die ik in november maakte

mooie foto, Ton ;)

Nieuwe lift is een topper! nu nog een de oefenweide in eere herstellen en een restaurantje en dan is hij af!

null

Seriously snow addicted family!

Heel dat Grosseck-Speiereck is trouwens een topper ;) Ik ben er afgelopen week geweest, en vond het er erg gezellig, lekker rustig (bijna nergens hoeven wachten), en leuke pisten. Verder is St. Michael ook een leuk plaatsje. Ik zie mezelf nog wel eens terug gaan. Klein maar fijn.

Running against the wind

Hey Basso,

Dat is het zeker! Wij hebben er 2wkn geleden ook een top tijd gehad! Ook Mauterndorf en het gebied bij St. Margarethen zijn toppers! Een heel leuk on-ontdekt gebied! En klein? 30 (fanningenberg 20 min) 47 Grosseck en 60 Sankt Margerethen/Katschberg (8 min) 140 km aan piste’s vind ik niet echt klein en alles is op minder als 20 min bereikbaar. En als je je echt verveelt kun je naar Obertaurn. Wij hebben ons zo vermaakt dat we Obertaurn en Fanningenberg niet eens gedaan hebben. Reden temeer om zeker terug te gaan!

Seriously snow addicted family!

Ik heb het nu ook alleen over Grosseck. Fanningberg hebben wij ook niet gedaan (hadden een huisje in Zederhaus, dan is Fanningberg toch net wat verder), en we zijn 1 dag naar Sankt Margarethen geweest, maar daar was het (zeker op de Aineck) zo druk dat ik het niet echt leuk meer vond. Je hebt daar trouwens wél leuke zwarte afdalingen, die mis ik in Grosseck wel een beetje.

Running against the wind

Basso,

Hoe waren de sneeuwcondities eind vorige week?

De sneeuwcondities waren heel goed tot vrijdagmiddag, op vrijdag was het erg warm, en werden de pistes erg papperig. Als er niets bijgevallen is, vrees ik dat ze nu wat ijziger zijn.

Wel lag er (zeker op de pistes) meer dan genoeg sneeuw, ik kan mij niet herinneren dat ik er ergens gras o.i.d. doorheen heb zien komen.

Running against the wind

De sneeuwcondities waren heel goed tot vrijdagmiddag, op vrijdag was het erg warm, en werden de pistes erg papperig. Als er niets bijgevallen is, vrees ik dat ze nu wat ijziger zijn.

Wel lag er (zeker op de pistes) meer dan genoeg sneeuw, ik kan mij niet herinneren dat ik er ergens gras o.i.d. doorheen heb zien komen.

basso op 29 feb. 2012 00:30

Basso,
Dank voor je antwoord. Zat te twijfelen toch misschien hoger te gaan. Nu de temp voorspelling ook weer naar beneden gaat hou ik het vooralsnog op dit gebied.

gewoon de kanten goed slijpen, en lekker naar st. Michael gaan ;) Op zich ligt het redelijk hoog (1100-2400 meter), zeker gezien de oostelijke ligging.

Running against the wind

Wij zaten in Sankt Martin (net buiten St michael) op nog geen 500m van de nieuwe lift. Top locatie!

wij hadden geen last van de drukte ook niet op de A1 Aineck… we waren dan ook buiten de vakanties om.

Het was heerlijk, ik wou dat ik er nog was! zou me er zo nog 2 a 3 seizoenen kunnen vermaken.

Seriously snow addicted family!

In december weer die kant op voor een gezellige witte kerst. Bij kuch natuurlijk.

haus im lungau

@leonhoppener, kap eens, spammert!

Plaats een reactie