Ligt er genoeg sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dévoluy

Hallo peepz,

Ik wou graag van jullie weten, wat jullie van het weer vinden nu op dit moment bij Superdevoluy.

Ik moet zeggen dat niet erg veel sneeuw ligt en maak me zorgen of we überhaupt wel kunnen gaan boarden :S!

Dit is me eerste keer bij Franse alpen en misschien zijn er mensen die meer verstand hiervan hebben, die mij dan kunnen advieseren hierover. Ik heb wel pas op 28 december geboekt, maar alsnog maak ik me een beetje zorgen of er nog sneeuw ligt :S straks verheug ik me er zo erg voor op en dan is er voor niks allemaal geweest :(

Graag jullie tips, antwoorden en ervaringen delen a.u.b. :)

Alvast dank!

Dat is nog te ver weg, zou me niet zo druk maken. Kans dat er in een kerstweek sneeuw gaat vallen is zeker reëel.

Maar dat is wat ik zie op de kaarten als amateur.

Nou laten we hopen dat je gelijk hebt :) Zou mooi zijn, lekker verse sneeuw :D

Dit is me eerste vakantie die ik geboekt heb, voor een wintersport. Ik heb zelf altijd in Zwitserland geboard, maar dat was gewoon toevallig omdat ik daar was. Dus ja, je kan me zien als een amateur op dit gebied :)

Maar thanks voor je antwoord en je snelle reactie!

hier dezelfde zorgen, eerste keer naar de alpen…zie er al maanden naar uit. 't kan bij mij zeker op een sisser aflopen (ik ga de eerste week). Maar met wat geluk valt r de eerste dagen een goed pak waardoor jij en ik geluk hebben… 't mag zelf wat vroeger dan in die week zijn voor mij maarja…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Er ligt nu al sneeuw van eind november, ze hebben daar voldoende sneeuwkanonnen en een groot deel van de pistes heeft gras als ondergrond (niet zo heel veel sneeuw nodig om al te kunnen skiën). Ben er vorig jaar geweest begin januari terwijl het er al een paar weken niet meer had gesneeuwd. Bleek helemaal geen probleem: https://www.wintersporters.be/forum/topic/95965

Maar zoals Frank15 zei is het nog ver. Er kan nog veel gebeuren in 3 weken tijd. Enkel de eerstkomende week kan je al vrij zeker van zijn dat het er droog en zonnig zal zijn.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Dat klinkt al een stuk beter in me oren heheheh :) Bedankt voor jullie snelle reacties peepz ;) Ik verheug me al erg op en denk dat het fantastisch wordt! Ik vier oud en nieuw ook nog daar, dus dat moet wel goed komen toch :)

Voor de mensen die ook op wintersport dit jaar gaan, veel plezier en enjoyyyy itt!!

@Snowboarder212: al een heleboel jaren geleden heb ik eens met nieuwjaar gehad in een klein skigebied in de buurt van Superdevoluy dat er nauwelijks sneeuw was en een heel klein deeltje van de pistes open was, dus het kan, maar het is uitzondering.

Nou laten we hopen dat dit keer niet zo zal zijn en gewoon lekker dikke pak sneeuw daar zal zijn :)

Nou jongens zo te zien krijgen we toch flinke sneeeeeeuwwww :D :D :D

http://www.weeronline.nl/Europa/Frankrijk/Superdevoluy/49518…

Nou jongens zo te zien krijgen we toch flinke sneeeeeeuwwww :D :D :D

http://www.weeronline.nl/Europa/Frankrijk/Superdevoluy/49518…

Snowboarder212 op 12 dec. 2013 09:05

Als ik alles bij elkaar op tel dan kom ik op 50mm oftewel 5cm verse sneeuw, dat noem ik niet echt flinke sneeeeeeuwwww. Daarbij is het een voorspelling voor over twee weken dus kan nog flink veranderen, maar het is een begin

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

1 mm regen komt toch grofweg overeen met 1 CM sneeuw? Dan zou het al een halve meter zijn. Maar inderdaad, te ver weg om het serieus te nemen, maar dromen kan altijd!

Hahah nou jongens ik begon me net goed te voelen hierover, nu is alles weer zwart voor me ogen hahahaha maar ik denk wel dat het flink gaat sneeuwen, ik ben ook pas op 29ste daar he :) dus ik denk/hoop wel tot dan dat er inderdaad sneeuw ligt! :)

Ik bekijk ook dagelijks op 3 verschillende sites het weer wel 100x, ik ga 21 december naar val thorens. Opvallend hoeveel verschil er ooit in kan zitten. Vanochtend ongeveer 9u stond er dat er 1ste kerstdag 36mm zou vallen. 2 uur later stond er 0mm :P en de temperaturen ook, weerplaza zegt iedere nacht ongeveer -15, weeronline -5 ofzo… ik word er niet goed van:P

Hahaha inderdaad dat heb ik dus ook!! Ik kijk echt dagelijks naar en het maakt me gekkkk!! Hahaha maargoed ik laat het aan GOD over want geen weerman kan dit voorspellen, heb ik althans gemerkt. Ik hou het gewoon ouderwets en laat me verrassen door God :) :P

Maargoed no worries lets hope for the best :D Have funn als je gaat en let us know how it went!

Ik wil ook veel sneeuw! Geboekt in Verbier, ja sneeuwcanons, maar dat is toch niet de bedoeling, dat is de nood oplossing.

Nee inderdaad @HeidiInTheAlps daar ben ik helemaal met je eens, maargoed ik ben echt benieuwd wat ons staat te wachten!

zit van 4 jan tot 11 jan in joue de loupe (zelfde gebied als super d.) Dit is al de 3e keer dat ik daar kom en ik zou me echt geen zorgen maken. Vorig jaar was er ook al weken niets gevallen en het was zoals lieven zegt top!!! laatste dag ook nog 30cm vers gehad, in 1 woord heerlijk!!

de voorspellingen zien er nu ook gewoon prima uit. Het hardnekkige hoog gaat eindelijk weg naar het oosten…tijd voor een DUMP!!!

@Robert5 Ohhh dat is top!! Jij bent al eerder daar geweest dan kan ik jou dit al misschien vragen;

Enig idee hoe dat gaat bij jou de loupe met snowboardverhuur? Ik heb via Husk.nl geboekt en krijg ineens nu pas een week van te voren te horen, dat ik verdomme €300 borg moet betalen!!! En €220 voor het hotel ik ben gewoon €500 kwijt aan borg (ook al krijg ik ze terug) alsnog vind ik het te gek voor woorden! Dat geld besteed ik liever aan andere dingen daar…

@Robert5 Ohhh dat is top!! Jij bent al eerder daar geweest dan kan ik jou dit al misschien vragen;

Enig idee hoe dat gaat bij jou de loupe met snowboardverhuur? Ik heb via Husk.nl geboekt en krijg ineens nu pas een week van te voren te horen, dat ik verdomme €300 borg moet betalen!!! En €220 voor het hotel ik ben gewoon €500 kwijt aan borg (ook al krijg ik ze terug) alsnog vind ik het te gek voor woorden! Dat geld besteed ik liever aan andere dingen daar…

Snowboarder212 op 15 dec. 2013 13:24

verhuur is in joue de loupe via husk gewoon bij de intersport midden in het dorp. Die borg is wat vreemd. Wij gaan ook altijd via husk en meestal is de borg tussen de 200 en 300 euro per accommodatie. Dus ik denk dat er iets niet goed gaat bij jou. Moet je gewoon ff mailen. Ze zijn altijd super behulpzaam bij husk.

@Robert5 Ja ik heb ze even gemaild en inderdaad ze zijn altijd erg behulpzaam, dus ben benieuwd!

Maar thanks voor de tip!

  • als je een credit card hebt kan je 't vaak gewoon daarop laten blokkeren ipv cash te geven.
Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik heb helaas geen credit card :/
@Rogier dat slaat nergens op dat ik dezelfde vraag stel bij twee verschillende topics zet (om meer info) te verzamelen is niks mee! Dus echt domme actie van jou dat je die andere topic dicht hebt gegooid!!! Het is een vrije website om vrije bercihten te kunnen plaatsen!!

Wat een mannetje (H)…

Sjah is toch zo ;)

Dat die admin is wilt niet zeggen dat dingen hem niet bevallen, dat die ze moet blokkeren of verwijderen. Laat hem dan maar niet lezen ;)

Wat een praat… "Het is een vrije website om berichten te kunnen plaatsen" Tja maar dan wel volgens de regels van deze vrije website! Als de Admin van de site beslist om 1 van je dubbele topics te deleten zal hij wel gelijk hebben zekers! En het staat je atlijd vrij om je eigen website/forum te beginnen uiteraard :-)

Hij begreep je berichten waarschijnlijk niet

@snowboarder212 uit welke grot ben jij komen kruipen? Ten eerste: ‘me’ is geen bezittelijk voornaamwoord en ten tweede je niveau is een beetje Henk en Ingrid (No offense t.a.v. mensen die op Wintersporters vertoeven en Henk of Ingrid heten)

When life gets too complicated.... SKI

Don’t feed the

@Rogier, ban die puber svp.

@Snowboarder212 Nu ga je te ver. Zo schelden is een permaban.

Click. Click. Peace

Je slaat nogal een modderfiguur op deze manier… waar ben je het precies niet mee eens?

Mr. Slow

Plaats een reactie