sneeuw/liften periode van 16-25 dec 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Superdévoluy

iemand een idee hoe de piste`s er bij liggen? en of er genoeg liften open zijn?

Op dit moment is er niets open. Volgens de site van het gebied gaat de eerste lift op 17 december draaien maar dan moet er uiteraard genoeg sneeuw liggen en daarvoor moeten de temperaturen laag genoeg zijn. Volgens diezelfde site http://www.ledevoluy.com is het vandaag namelijk 8 graden en daarmee kun je geen kanonnen aanzetten… Duimen dus!

@harm, bedankt hiervoor! dat word idd duimen! anders moeten we omhoog lopen;) ben je bekend in dit gebied?

Nadine, ik ken het gebied niet… Duimen lijkt me inderdaad een goeie, anders loop je niet alleen omhoog, maar kun je ook weer naar beneden lopen… :p

Even mailtje gestuurd naar de skischool in dit gebied, ze gaan sowieso zaterdag de 17e open…

@ anoniem, heel erg bedankt hiervoor! ben ik weer een beetje gerust;)

@ Nadine, wees gerust, de liften gaan zaterdag open en het sneeuwt daar flink op dit moment :)

Mijn zoon Arjen staat in joue du loup achter de bar bij discotheek Vie, dus ik heb het uit eerste hand ;)

Doe em de groeten van mij als je hem ziet!

veel plezier,

Freerk

Ik heb bij het weer gezien dat het vanaf de 23e warmer word. is dat een probleem voor het sneeuw? of kan het sneeuw het wel hebben. kan je dan nog een dalafdaling doen?

Zou iemand mij kunnn vertellen of hoe de pistes in superdevoluy zijn? Want wintersporters geeft aan 20 dal en 50 top en kunstsneeuw, maar sneeuwhoogte.nl geeft 35 dal en 60 top en poedersneeuw. Ook verschillen de sites in het aantal geopende liften.

ook ik zou het graag willen weten. ook staat er daar dat er veel meer pistes open zijn. welke site heeft gelijk!?

http://www.ledevoluy.com/hiver/fr/activites/la-glisse/ski-al…

Volgens de site van het gebied zelf 35cm op 1500m en 60cm op 2500m.

Verder zijn 16 van de 20 liften open en 33 van de 53 pistes open.

Hoeveel km dat is geen idee maar er is al zat open dus.

Don`t eat yellow snow

Zijn die sneeuwhoogten voldoende voor off piste?

Net terug!!! wat een een heerlijke tijd heb ik gehad!! mooie pistes, alles was open. eerste 4 dagen sneeuw gehad en daarna zon! helaas voor de mensen van nu zijn de pistes ijs. de laatste dag waren helaas bijna alle liften dicht door de slechte condities. Moet zeggen dat mijn board weer terug kan naar de waxer!! Maar alles bij elkaar, top pistes, top sneeuw, top tijd!!:D

Klinkt goed, ik ga in maart naar Massive du Devoluy, maar vrees een beetje de omstandigheden. Wat waren nu de temperaturen?

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

frankw,

nu al vrezen voor de omstandigheden in maart?

dan had je sowieso al niet moeten boeken want zover vooruit kasn er nog zo onwijs veel gebeuren!

Nee, ik vrees gewoon in het algemeen een beetje voor de omstandigheden in maart. Ik geloof best dat het goed komt, maar denk dat het nooit optimaal gaat zijn. Het is een groepsreis dus had niet veel keus en het wordt sowieso gezellig dus dat is het probleem niet.

Ik weet dondersgoed dat het al moeilijk genoeg is om een week vooruit te kijken naar de voorspelling, laat staan een paar maanden. Maar Massive du Devoluy ligt nu eenmaal niet het gunstigste qua sneeuwval.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie