skiliften toegangbaar voor mensen zonder ski's

Dit onderwerp gaat over de bestemming Superdévoluy

Hallo,

Niet iedereen die mee gaat op vakantie gaat skiën.
Ik vraag mij af of het toegestaan is om zonder ski's de stoeltjes lift in te mogen om bij de bergrestaurants te komen.

Ik hoor graag wat hier de ervaring mee is!

ik ben vergeten te zeggen dat het om het volgende gebied gaat:

Frankrijk | Le Massif du Dévoluy | Superdévoluy

Kan je niets online vinden qua wandelmogelijkheden in het gebied? In Oostenrijk mag het soms, en zeker niet op alle stoeltjesliften, dus ik veronderstel dat dit in Frankrijk iets gelijkaardigs zou kunnen zijn.

In Trois Vallees ruime mogelijkheden. Je kunt o.a. vanuit Les Menuires via Meribel naar Courchevel en satelietdorpen.

Hen48
The older I get, the better I was

Uit eigen ervaring (ook iemand in de groep zonder ski’s): de TSD Jas mag je ook als voetganger nemen. Overigens is het voor de niet-skiërs geen toplocatie, er is behalve skiën/boarden niet heel veel te doen.

Ik had er zelfs nog nooit over nagedacht dat het niet toegestaan zou kunnen zijn om zonder ski's met de stoeltjeslift naar boven te gaan. Tot nu toe heb ik nog nergens meegemaakt dat ik niet mee mocht.

*bericht bewerkt door phma op 10 jan 2020 14:34

In veel gebieden kun je een wandelpas nemen ipv een skipas. Deze is aanzienlijk goedkoper. Enige nadeel is dat je meestal alleen met de gondels mee mag ipv met alle liften. Indien je in het bezit bent van een skipas weet ik niet zeker of je wel als voetganger met een stoeltjeslift mee mag.

@phma. Het is nogal begrijpelijk. Het vereist ingrijpen van de liftbediende bij gebruik van een stoeltjeslift door een voetganger. De lift komt namelijk voor een voetganger te snel aan. De lift wordt dan even afgeremd. Ik heb vorig jaar door een ribkneuzing mijn skipas een groot gedeelte van de week als voetganger gebruikt. Het gebruik van een stoeltjeslift als voetganger kan enkel bij liften waarvoor dat bij een wandelpas is aangegeven. Dat is althans in Trois Vallees zo. Je kunt er vanuit Les Menuires wel mee in Meribel en Courchevel geraken en gaat tot een hoogte van circa 2800 m. met prachtige panorama’s.

Hen48

Plaats een reactie