skivakantie met drie jongens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tauplitz

Ik zou graag op skivakantie gaan met mijn drie zoons{12 jaar en 10 jaar(tweeling)} Is Tauplitz daar een goede bestemming voor? En is het eenvoudig te bereiken met de auto?? Trein mag eventueel ook!

Hallo Ik was in Tauplitz in 2003 in hotel HECHL .
Zeer gemoedelijk en vriendelijk. ook voor de kinderen.
In het dorp zelf is sávonds niets te beleven tnminste toen!!
Maar wel een mooi dorp. Bad Mittendorf is meer.
Skien kon voor de beginnende kids alleen beneden in het dal, maar zoals ik las is dat nu veranderd en ook boven op de alm.
Tauplitz word nog niet onder de voet gelopen door toeristen, je kunt er nog rustig genieten . het skiën vnd ik fantastisch mooi boven. met de auto wel te bereimen zeker maar de trein minder goed en geen enkele gids heeft er een busverbinding heen.
Maar Tauplitz/Bad-Mittendorf is okay. Ik was er toen met een meisje van 7 jaar en een tweeling van 4 jaar.
Ik vond het een top vakantie mede door het Hotel en eigenaar Herr Hechl. groetjes Nelly

Ik sluit me aan bij het bericht van Nelly. In de winter is er vaak veel sneeuw en dat geeft veel sneeuwpret.
Met openbaar vervoer is het dorp matig te bereiken. Bad Mittendorf is beter.
Met openbaar vervoer is het dorp slecht te bereiken.
Ik kom zelf uit Oostenrijk en heb daar vroeger vaak geskied. Nu werk en woon ik in Nederland. Mijn nieuw hobby is het organiseer van Groepsvakanties voor families naar de Oostenrijkse bergen. Als je interesse hebt kijk dan op mijn NL website onder de naam ‘ActiefIN’
. Groejes Erika

Tauplitz is juist heel goed te bereien met de auto, omdat je niet langs Munchen hoeft. Het skigebied is niet super groot, dus kun je nog eens ergens afspreken met elkaar. De dalafdalingen zijn erg mooi. De apres ski voor tieners ziet er niet echt spectaculair uit.

Dit jaar komt er nieuw 8 persoons gondel. Deze is in november klaar als alle andere liften ook open gaan. Bad Mitterndorf staat bekend als extreem sneeuwzeker.

Wij hebben een 4 sterren hotel in Bad Mitterndorf. Wellicht hebben jullie interesse.

Groetjes,

Peter
http://www.apparthotel-montana.com

Afgelopen voorjaar voor het eerst op skies gestaan in Tauplitz (samen met mijn dochter, via school, 5 skidagen). Dat was een uiterst positieve ervaring, we verbleven in Tauplitz Alm, dus op de berg, waar de skipiste voor je deur begint. Dat was al een heel prima punt. Daarnaast boven genoeg mogelijkheden om op eenvoudige stukken aan de slag te gaan. Heb je eenmaal wat meer ervaring, dan hoef je niet ver te zoeken naar meer uitdaging. Volgend jaar doen we het weer, precies zo. Wel denk ik dat je, als je een echt ervaren skier bent, je snel door de verschillende mogelijkheden hier heen bent.
Je kunt volgens mij met de trein tot Tauplitz komen en dan met de lift door naar Tauplitz Alm. Dit jaar hadden we in ieder geval iemand in de groep die met de trein ging.

Hallo, ik geef weer eens een nieuwe reactie, bijv voor Wim Pira?? ben je nu al eens geweest?

Ik (nelly) ben afgelopen winter2010/2011 weer naar dit gebied, met mijn 2 zonen van 12 en dochter van 15 en mijn zwager geweest. Hij is met me mee gegaan om de rit met de auto te delen qua rijden.omdat ik nu weduwe ben en alleen met kids het wat eng vind onderweg.En de rit ging prima , zaterdags in de ochtend vanuit nederland vertrokken tot Wurzberg, In het plaatsje Kist (naast de snelweg) overnacht via booking.com en zondag in de vroegte weer verder. Geen files of problemen onderweg. En niet over Munchen inderdaad!!De grens over bij Passau dacht ik en veel tunnels dat wel. soms van een paar kilometer( moet je wel tegen kunnen).
We hadden een verblijf in Bad Mitterndorf op een Boeren Hof via een internetsite. urlaubambauernhof.at stond vorig jaar in de ANWB Kampioen.Goede kamers erg netjes, sober/simpel ontbijt, maar wel genoeg. En het was weer geweldig. De 8 persoons gondel is toppie!! Voor jeugd is er niet veel vertier in dit dorp, enkele winkeltjes, je moet het echt van je accomodatie hebben denk ik. Op zo een boerderij zit je goed en prijsvoordelig maar dan heb je het zeker s’avonds wel gehad. De restaurants zijn prima. Naar Tauplitz ben ik gereden om daar met de gondel naar boven te gaan en te starten met de tour naar Bad Mitterndorf dal. Het was geweldig en de kinderen konden het goed bij houden en vonden het weer gaaf. Geen les genomen. Deze omgeving is wel al goed bezocht maar nog steeds is de massa ski-toerisme ergens anders in Oostenrijk. Hier kun je nog rustig genieten met je gezin, en is een afdaling goed te doen. Ik wil dit seizoen eigenlijk wel weer gaan , ik ben op zoek naar een gunstig verblijf. Sowieso wordt het weer dit skigebied . Groeten Nelly
http://tinypic.com/r/21l7i2t/5

Hallo,

Wij zijn met de hele familie vijf jaar achterelkaar naar Tauplitz geweest (2001-2005) en ik moet zeggen dat het erg geschikt is voor jonge kinderen. Tenminste als ze een beetje tegen de kou kunnen, want in de jaren dat ik er ben geweest was het vrijwel altijd koud + sneeuw + wind. Dit geeft echter wel heerlijke afdalingen! Over het vervoer er naartoe: prima te doen met de auto, maar voor de laatste heuvel heb je sneeuwkettingen nodig als het ook maar een beetje heeft gesneeuwd.

Tevens is Hotel Sonnenuhr ten zeerste aan te raden. Hier zaten wij met de hele familie in 2004 en 2005. De eigenaar is een Nederlander (Jack, een
echte Amsterdammer, en dat is te horen!) die getrouwd is met een Oostenrijkse. Zij weten je alles te vertellen over het skigebied en zorgen uiteraard dat je niets te kort komt. Toen ik er was stond er in de speelkamer van het hotel een PS2, waar door mijn broertje en mijn neefjes gretig gebruik van werd gemaakt.

Al met vind ik Tauplitz echt een topbestemming. Heb er zelf min of meer leren skiën en ik blijf er dan ook mooie herinneringen aan overhouden.

Hoop dat iemand er nog iets aan heeft!

Plaats een reactie