Val Thorens tov Espace Killy

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

Beste Wintersporters,

Dit jaar zijn wij aan het twijfelen tussen een appartement in Val Thorens en we hebben er twee gezien in Espace Killy (Tignes en Val d’Isere). We zijn met een groep van negen (21jr tot en met 26jr), waarbij het niveau varieert van beginner tot gevorderde. Ons lijken beiden gebieden erg mooi en afwisselend. Val Thorens zijn we het afgelopen jaar ook al geweest met een kleinere groep. Zelf kan ik weinig informatie vinden over Espace Killy en met name over Nederlanders die hierheen afreizen en de Apres Ski/uitgaansmogelijkheden in Tignes en Val d’Isere, zoals bijv. in VT de bar Le Monde. Kunnen jullie mij helpen en/of weten jullie meer over één van de gebieden.

Bedankt! Remy

Ik denk dat de uitgaansmogelijkheden in Val Thorens aanzienlijk uitgebreider zijn dan in Tignes. Val d’Isère heeft ongetwijfeld ook wel wat, maar dat zullen meer restaurants zijn vermoed ik. En qua prijsniveau is dat ook niet altijd even gunstig.

Ben in beide plaatsen geweest, en vond zowel qua skiën als qua après ski Espace Killy absoluut beter. De sfeer in Tignes is veel internationaler dan in Val Thorens. Veel Scandinaviërs en veel Engelsen. Bekende uitgaansgelegenheden als La Foulie Douce zitten ook in Espace Killy, maar daarnaast worden ook regelmatig buiten feesten georganiseerd.

Om te skiën vond ik Espace Killy leuker! Je hebt er wel La Foulie Douce, maar dat is tot 17.00 uur en vervolgens is er weinig apres ski. In Val Claret zijn wel wat (Engelse) cafe’s en een discotheek, maar niet heel spannend. Daarin tegen is het apres ski in Val Thorens veel levendiger! En ook daar is een La Foulie Douce

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Qua gebied vind ik Espace killy fenomenaal, is goed te doen met een groep van verschillende niveau’s.
Wat betreft apres ski heb je in Val Thorens meer keuze in discotheken voor later op de avond. Folie douce is het zelfde in beide gebieden en een normaal café vind je ook wel in beide, maar is direct na het skiën meestal niet super uitbundig in Espace killy. Meer Britten.

Plaats een reactie