Verbinding vliegveld Genève - Val d' Isere

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val d'Isère

Voor het komende winterseizoen ben ik me aan het oriënteren voor een skivakantie in Val d’Isere. Begin jaren 90 hier eens geskied en vond het destijds indrukwekkend.

Vanuit het noorden van Nederland vind ik het te ver om met de auto te gaan. Ben van plan om te vliegen op Genève (meerdere vluchten per dag en daardoor prijstechnisch OK) en dan met een bus naar Val d’ Isere te gaan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de busverbinding tussen Genève en Val d’ Isere (reisduur, frequentie, prijs)?

Voor het komende winterseizoen ben ik me aan het oriënteren voor een skivakantie in Val d’Isere. Begin jaren 90 hier eens geskied en vond het destijds indrukwekkend.

Vanuit het noorden van Nederland vind ik het te ver om met de auto te gaan. Ben van plan om te vliegen op Genève (meerdere vluchten per dag en daardoor prijstechnisch OK) en dan met een bus naar Val d’ Isere te gaan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de busverbinding tussen Genève en Val d’ Isere (reisduur, frequentie, prijs)?

RolfK op 27 apr 2021 12:14 [@RolfK](/profiel/rolfk) Ik heb ervaring met Les3V- Geneve (vv), doe dat meerdere keren per seizoen, en dat werkt prima (Val d'Isere is tot aan Moutiers dezelfde kant op als Les3V). Er zijn verschillende aanbieders (o.a. Bensbus.co.uk), ik maak zelf altijd gebruik van altibus.com. Wat die je niet vertellen is dat bij aankomst op Geneve je moet melden bij de balie die tegenover de uitgang ligt, dan krijg je een kruisje achter je naam en dan is het wachten op vertrek naar Val d'isere. Tickets van tevoren reserveren, dan ben je verzekerd van een plek. Als ik me goed kan herinneren betaalde ik vanuit Les3V iets van EUR 150/retour - bij een groter reisgezelschap kun je nog een private transfer overwegen. Autohuur is ook nog te overwegen.

Is best wel al een eindje rijden. Ik geloof dat je minstens 3,5h onderweg bent vanuit geneve en toch op de luchthaven nog op andere mensen gaat moeten wachten…
Andere optie is vliegen op lyon of eventueel de TGV nemen tot in bourg saint maurice.
Ik nam vaak het vliegtuig naar Genève en dan de alpybus. Een soort van shared transport systeem.

Lyon is een alternatief, maar ga je niet veel tijdwinst boeken (al was het maar omdat het verder weg ligt dan Genève, compenseer je dan weer door een groter deel autoroute in plaats van het stuk binnendoor naar Annecy).
Heeft wel een mindere frequentie dan de bus van/naar Genève.

TGV gaat prima, maar vertrekt om 530 (of daaromtrent) vanuit Amsterdam - dat is vanuit noord Nederland nog behoorlijk vroeg opstaan (voor Amsterdammers trouwens ook…🙄), en gaat alleen op zaterdag.

Oneye en Robertski, bedankt voor jullie reacties!!!

Plaats een reactie