Skilessen ESF in het Nederlands in Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Dag Allemaal,

Ik ga samen met het gezin de tweede week van de paasvakantie (07/04/18 tot 14/04/18) naar Val Thorens.

We hebben een dochter van 8 jaar een een zoon van 4,5 jaar oud.

Ik heb ze ingeschreven bij de ESF in het niveau 1st. étoille (VM super 6 + namiddag groepslessen) voor de dochter en Ourson (volledige dag groepslessen) voor de zoon.

Zijn er nog Nederlandstalige mensen die dan ook toevallig in Val Thorens zitten en waarvan de kinderen in dezelfde lesgroepen zitten?

Zouden er Nederlandse kinderen in de lessen zitten denken jullie? Iemand ervaring hiermee?

Ik ging vroeger (15 jaar geleden) dikwijls naar Val Thorens maar denk dat het erg veranderd is…

Bedankt alvast,
Frederick

Als je nog kan stap over naar prosneige. Daar hebben ze zeker weten Nederlands sprekende leraren of een beetje maar ze doen moeite er voor. Wij hadden afgelopen vakantie bij de eerste ster een skileraar Frans en een stagiaire uit Nederland die alles vertaalde voor de kids. En bij de kleinste 1 Fransdprekende en een Belg en Nederlandse stagiaire. Wij komen bij de skischool nu al 3 jaar en elk jaar super. Kleine groepen van max 10 kinderen en op de speelweide staan ze met meerdere te helpen . En altijd veel Nederlandse en Belgische kinderen. Kijk naar de reviews en de webcam kan je speelweide zien. Ze kijken ook goed naar ontwikkeling van het kind. Gaat sneller dan ga je stapje hoger of nemen ze je kind even apart ( bij de speelweide). Je kan ze in Nederlands mailen met vragen.

Volgens mij kan je bij esf week van te voren annuleren. Was bij de kinderopvang wel zo.

Ik kan dat proberen te annuleren. Bedankt voor de tip en je reactie. Heb je ervaringen met esf zelf?

Ik kan dat proberen te annuleren. Bedankt voor de tip en je reactie. Heb je ervaringen met esf zelf?

FreHaas op 13 mrt 2018 15:58

Ja vroeger zelf ook omdat er toen niets anders was. En nu alleen het zien van overvolle klasjes 15 -20 is normaal in hoogseizoen. Schrok echt van aantal kinderen bij de beginners. 20 op 2 2 leraren . en super drukke esf tuin met heel veel klasjes . Daarom geen esf meer. Mijn jongste zat met 9 kindjes met 3 leraren .

De speelweide van prosneige is een stuk kleiner en overzichtelijker. Je kan op webcam zien. .

*bericht bewerkt door miepmiep op 13 mrt 2018 16:34

Waar is dat verzamelpunt van die ProsNeige? We zitten zelf op de Rue de Soleil. Bedankt
Mijn zoon is wel nog maar 4,5 jaar, ik zie dat wel niet direct staan bij Prosneige. Het lijkt alsof de echte lessen slechts zijn vanaf 5 jaar.

Waar is dat verzamelpunt van die ProsNeige? We zitten zelf op de Rue de Soleil. Bedankt
Mijn zoon is wel nog maar 4,5 jaar, ik zie dat wel niet direct staan bij Prosneige. Het lijkt alsof de echte lessen slechts zijn vanaf 5 jaar.

FreHaas op 13 mrt 2018 16:33

Nee hoor is vanaf 3,5
Jaar. En ourson kan ook als 4 jarige. Ourson staat 5 geen idee waarom. Heeft zij al een keer geskied. Dan kan ze gewoon mee met ourson. Anders hebben ze de kleine beren voor. 3 en 4 jarige die nog nooit geskied hebben. Hen gewoon mailen met je vraag en krijgt antwoord en je kan overleggen.

Ze zitten onder de esf tuin en dan tegen over de Peclet bij de laatste tapijt lift. Die piste wordt ook gebruikt voor kindjes die al wat beter kunnen bij de groep ourson. Was. Bij ons het geval. Ze hebben aan de speelweide een kantoor zitten met terras . Boven hebben ze een ruimte voor de kids waar ze in de pauze chocomelk of water krijgen.

Aan einde van de week hebben ze gezamenlijke afsluiting . Dan krijgen de kids een medaille en een paspoort. En is er chocomelk te krijgen voor iedereen. ( en voor volwassenen kan je iets met Franse likeur erin krijgen) .

Dank u voor de uitleg. Groeten

Hallo iedereen !

Ik weet dat de nieuwe internationale skischool in Val Thorens skilessen in het Nederlands heeft. Ik heb net een skiles gehad met Kelly, ze gaf me goed advies en ben flexibel geweest.

U kunt het boeken via hun website: https://www.lesbatons.ski/en/
Ik denk dat het alleen in het Engels is …

Hallo iedereen !

Ik weet dat de nieuwe internationale skischool in Val Thorens skilessen in het Nederlands heeft. Ik heb net een skiles gehad met Kelly, ze gaf me goed advies en ben flexibel geweest.

U kunt het boeken via hun website: https://www.ski-family.fr/en/
Ik denk dat het alleen in het Engels is …

Plaats een reactie