Ervaringen dutchweek meivakantie 2019

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo allen,

Samen met een paar vrienden zitten wij eraan te denken toch nog even de sneeuw op te zoeken aan het einde van het seizoen. Gezien wij alleen met werk in de meivakantie nog vrij kunnen krijgen is dat qua datum de enige optie.

Nu zag ik dat er dan dutchweek is in Val Thorens. Dat leek ons best leuk, gezien wij naast het skiën ook regelmatig in de aprés-ski te vinden zijn. Wel heb ik wat vragen over de dutchweek in val thorens, wie heeft er ervaring mee?:)

  • Hoe zit het met de sneeuwomstandigheden eind april?(is het alleen in de ochtend te doen en 's middags pap?)
  • Hoeveel van het gebied is nog open over het algemeen?
  • Hoe zit het met de apres-ski tijdens dutchweek? Ik zag namelijk ook kaarten die werden verkocht?
  • En wanneer je kaarten moet kopen, welke bar is aan te raden? (liefst meest richting oostenrijkse apres-ski.
  • Wat zijn jullie ervaringen?
  • Zijn er nog andere opties voor die week?

Waarom niet naar Ischgl als je Oostenrijkse apresski zoekt? Of is dat al dicht dan? Volgens mij is dat ook (heel) lang open.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ischgl is meestal tm het laatste weekend van april.
Zelf geen ervaring met dutchweek, maar weet wel dat qua pistes alleen het deel van val thorens open is, de rest van 3 vallee niet.

Piste conditie hangt af van het weer. Vorig jaar eind april belachelijk warm dus om 10u smorgens al pap. Andere jaren in Tignes geweest en heel wisselend. Verse sneeuw en koud…maar toch altijd relatief veel pap. Maarja lekker toch, beetje pap rammen😀

@tiny-m

Ischgl is meestal tm het laatste weekend van april.
Zelf geen ervaring met dutchweek, maar weet wel dat qua pistes alleen het deel van val thorens open is, de rest van 3 vallee niet.

Tiny-M op 14 mrt 2019 19:54

Weet je toevallig hoeveel kilometer aan pistes dat ongeveer zijn??

*bericht bewerkt door hansiehans op 14 mrt 2019 20:50

Waarom niet naar Ischgl als je Oostenrijkse apresski zoekt? Of is dat al dicht dan? Volgens mij is dat ook (heel) lang open.

Roy83 op 14 mrt 2019 19:44

@roy83 ischgl ligt weer een stuk lager dus denk dat de condities dan wel minder zijn?

Vorig jaar geweest in vt tijdens de dutchweek en het was prima te doen, alle soorten sneeuw mee gemaakt maar ook verse sneeuw en off piste mogelijkheden in orelle. Alleen vt en orelle open en tot de 1700m te skiien (maar daar was t meer waterskiien). Apres ski was er genoeg alleen wel vooral jong publiek (en ben meer van de oostenrijkse apres ski). Voor de rest goede skiweek gehad terwijl ik er een week ervoor in korte broek met 25 gr in nederland rondliep 😀

MW Janssen

ischgl ligt weer een stuk lager dus denk dat de condities dan wel minder zijn?

Het dorp wel, maar ongeveer 80% van de pistes ligt boven de 2000m

En 2000m in Ischgl mag je ongeveer gelijkzetten met 2300m in Val Thorens qua sneeuwzekerheid.

Neem daar dan nog bij dat de pistes in Ischgl voornamelijk noordgericht zijn én dat Ischgl zowat de beste machinesneeuwproductie van Alpen heeft, dan kan je concluderen dat de condities wellicht zelfs beter zullen zijn dan in Val Thorens.

De laatste jaren hebben ze daar bijna ieder seizoen de dalafdaling tot de laatste kunnen open houden dankzij de machinesneeuw

Kan van alles zijn, heb een keer een hele week verse sneeuw gehad, maar ook een week met alleen maar regen en ook weken met kouder weer (onder vriespunt) en zon, dus is weinig over te zeggen. Alleen Val Thorens is inderdaad open.

Qua Apres Ski vind ik het niet te vergelijken met Oostenrijk en las nu dat je overal een Passe Partout voor nodig hebt? Heb me er niet in verdiept, dus weet niet precies hoe het zit.

Ischgl is open tot en met 1 mei.
Ben in beide afsluitweken geweest en Val Tho is héél erg "Dutch"week ;), Ischgl internationaler en wat ouder publiek.

Condities en weer kan in die slotweek alle kanten op, maar skiën kan altijd. Gewoon vroeg op pad en smiddag chillen in de lentezon. Ook heel fijn.
Vergeet Tignes niet als het puur om skiën gaat. Twee jaar terug het laatst gezeten en heel Espace Killy was nog open! Bijna alle pistes voor jezelf en prima condities. Ook nog een pak verse sneeuw gehad dus het feest was compleet.
Qua apres ski is er geen bal te beleven en zit je beter in ValTho. Persoonlijk zitten wij niet zo op de Dutchweek heisa te wachten en gaan we meestal naar Tignes.

De meivakantie is een verademing vergeleken met de normale voorjaarsdrukte en daarom gaan we vaak nog ter afsluiting.

De dutchweek in Valtho is top. Qua sneeuw en weer kan is het erg gevarieerd , heb weken meegemaakt met elkedag verse poeder. Maar het kan ook goed heel de week zonnig zijn. Maar echt slecht is het nooit. Boek via Snowtime. (Deze organisatie is er mee begonnen). Dan heb je gelijk toegang tot de feesttent. Hier spelen rock en pop bands live muziek en geen apreskimuziek. Echt tof.

Ik kom er al jaren en het blijft gezellig en relax

From a galaxy far far away.............

De dutchweek in Valtho is top. Qua sneeuw en weer kan is het erg gevarieerd , heb weken meegemaakt met elkedag verse poeder. Maar het kan ook goed heel de week zonnig zijn. Maar echt slecht is het nooit. Boek via Snowtime. (Deze organisatie is er mee begonnen). Dan heb je gelijk toegang tot de feesttent. Hier spelen rock en pop bands live muziek en geen apreskimuziek. Echt tof.

Ik kom er al jaren en het blijft gezellig en relax

From a galaxy far far away.............

Plaats een reactie