Geschiktheid voor snowboarders?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Galibier Thabor

Wij overwegen dit gebied met een groep van 8 personen, waaronder 3 boarders (1 beginner). Hoe geschikt is dit gebied voor snowboarden? Ik vind 50% sleeplift toch akelig onvriendelijk en hoor ook dat het veel prikken schijnt te zijn?

Als dit zo is dan denk ik dat we beter een ander gebied kunnen overwegen!

Is een leuk gebied! Ook voor boarders, ik heb 1 keer een sleper moeten pakken vanwege dat was dan ook meteen de beste sleper! Mooie taferelen gezien waarbij mensen de lucht invlogen!

Vooral het gebied aan de valloire zijde is leuk!

Offpiste mogelijkheden zijn super.

Het lijkt me dat je steeds kan door boarden of skiën tot aan de stoeltjesliften?
Ik ga er ook naartoe de eerste kerstweek, kijk er al naar uit! :D

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik ben hier 3 keer geweest, en ik kan me niet herinneren dat ik een sleeplift genomen heb. Vanwege de sleepliften zou ik het gebied niet skippen.

Running against the wind

Voor boarders zou het zeker afraden. Zowat alle sleepliften vallen te vermijden (behalve Sétaz 3, maar die moet je niet nemen…en Grand Plateau misschien wel, maar is niet zo’n moeilijke). De akelige Cornafond van waar hier vantevoor sprake was is ondertussen vervangen door een moderne stoeltjeslift.

Waarom moet je het niet doen? De vele prikstukken, je kan trouwens de verbinding tussen Valloire en Valmeinier bijna niet maken zonder te prikken. Alle groene pistes in Valmeinier zijn prikpistes inclusief die van 1800 naar 1500. Verbindingspiste Neuvache is gewoonweg vlak! Verder tellen de lange blauwe pistes Armera en Selles ook heel wat prikstukken. De overige groene pistes aan de kant van Valloire, je belandt er perongeluk wel eens, zijn ook prikkers. Er zijn naar mijn mening heel veel skigebieden waar je niet zoveel prikt.

Mathijs… toch vind ik het raar dat bijna niemand die er geweest is , jou negativiteit met je deelt…
Iedereen heeft recht op zijn mening he! maar ik vind het gewoon raar dat ik nergens anders zoveel negatief hiervan hoor…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Warth-Schröcken heeft geen prikpiste’s :D
Sorry kont niet laten

Gang is alles

Mathijs… toch vind ik het raar dat bijna niemand die er geweest is , jou negativiteit met je deelt…
Iedereen heeft recht op zijn mening he! maar ik vind het gewoon raar dat ik nergens anders zoveel negatief hiervan hoor…

Sven3 op 19 nov. 2013 22:11

Ja, als ik ergens kom, en ik vind bepaalde punten niet goed dan zeg ik dat ook. Zo negatief is mijn mening trouwens niet, want ik haal hier aan dat de sleepliften geen probleem vormen (in tegenstelling tot andere plaatsen alhoewel ik helemaal niets heb tegen sleepliften integendeel).

Ik heb liever dat iemand mij op een genuanceerde manier verteld wat er goed is en wat er slecht is. Anders lees je maar de skiatlas ;)

Warth-Schröcken heeft geen prikpiste’s :D
Sorry kont niet laten

Jesper op 19 nov. 2013 22:15

Nee, dat is correct :)

Volgens mij valt het qua prikken wel mee. Ik ben boarder, en heb een bloedhekel aan prikstukken, maar in mijn herinnering is dat niet het eerste wat boven komt. Zowel de Selles, Armera als Myosotis zijn (zo goed als) zonder prikken te doen. het zijn wel vrij langzame paden, maar ook door een mooie omgeving, vooral de Selles en de Armera.

Zorg trouwens wel altijd dat je materiaal goed gewaxt is, dat scheelt al driekwart van het prikken/lopen.

Running against the wind

Prikken valt erg goed mee, enige nadeel kan zijn de verbinding tussen Valmeinier en Valloire (in die richting). Kan je wel mijden door de lift in 1500 te nemen.

Go with the snow!

Dank voor alle reacties, waxxen doe ik 1x voor elke wintersport. Dus dat moet afdoende zijn.
De locatie valt voorlopig nog niet af, maar het is lastig een appartement vinden voor 8 personen met 4 tweepersoonskamers :)

We neuzen nog even rond! :)

Dank voor alle reacties, waxxen doe ik 1x voor elke wintersport. Dus dat moet afdoende zijn.
De locatie valt voorlopig nog niet af, maar het is lastig een appartement vinden voor 8 personen met 4 tweepersoonskamers :)

We neuzen nog even rond! :)

Chris4 op 20 nov. 2013 10:28

Je bent er dan ook niet erg snel bij he, haha :D
Ik heb 3 weken terug geboekt omdat ik na Allerheiligen vakantie merkte dat veel kamers (dat een optie waren voor mij) plots volgeboekt waren :) In januari zal ik mijn bevindingen van het gebied op het forum plaatsen :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Je bent er dan ook niet erg snel bij he, haha :D
Ik heb 3 weken terug geboekt omdat ik na Allerheiligen vakantie merkte dat veel kamers (dat een optie waren voor mij) plots volgeboekt waren :) In januari zal ik mijn bevindingen van het gebied op het forum plaatsen :)

Sven3 op 20 nov. 2013 10:54

Beter laat dan nooit, de groep was laat met een week aangeven dat men kon ;-)

Je hoeft helemaal niet veel te prikken als heb alles zonder te prikken kunnen halen, op misschien 1 familiepad die heb je

Voor de rest is Valloire gewoon een top gebiedje! Met schitterende natuur!!

Goeie keuze hoor!

Plaats een reactie