Twee nieuwe pistes (en lift) voor Valmeinier

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valmeinier

Valmeinier wil een nieuwe snelle zespersoons-stoeltjeslift gaan bouwen. Naar de top van de Sandoniére. Hierbij komen dan ook twee nieuwe pistes. Momenteel is men nog bezig met de benodigde vergunningen aan te vragen. Maar het idee is er in ieder geval. Alhoewel ik niet altijd voor uitbreidingen van skigebieden ben zit dit er eigenlijk wel heel logisch uit.

null

Click. Click. Peace

Lijkt me inderdaad een mooie uitbreiding voor het gebied. Blijft ook een leuk zomerspelletje, alle uitbreidingen en vernieuwingen bijhouden :-)

Leuk gebied en goede prijs-kwaliteit. Mijns inziens kunnen ze echter beter de verschrikkelijke verbinding tussen Valloire en Valmeinier aanpakken. Of wat aan de pistepreparatie doen, want die is daar niet al te best.

Mr. Slow

Zou deze lift niet de basis kunnen gaan zijn voor een verbinding met Les 3 Vallées (via Orelle)? @Quick: Een lift de andere kant op richting Valloire zou inderdaad een flinke toegevoegde waarde hebben!

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Zou deze lift niet de basis kunnen gaan zijn voor een verbinding met Les 3 Vallées (via Orelle)?

Snowy1970 op 29 jun 2017 09:28

Uit mijn hoofd niet, dat is helemaal de andere kant op over de Mauriënnevallei. Lijkt me een onnodig duur, ondoenlijk en megalomaan project.

Mr. Slow

Zou deze lift niet de basis kunnen gaan zijn voor een verbinding met Les 3 Vallées (via Orelle)?
@Quick: Een lift de andere kant op richting Valloire zou inderdaad een flinke toegevoegde waarde hebben!

Snowy1970 op 29 jun 2017 09:28

Plus dat het dan door een aantal ‘beschermde’ natuurgebieden gaat. Dat gaat niet lukken…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie