Gebiedkeuze - Door de sneeuw de piste niet meer zien

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valmorel

Hallo Wintersporters,

Ik zie door de sneeuw de piste’s niet meer, oftewel ik zie door de bomen het bos niet meer. Maybe kunnen jullie ons helpen?

Komend voorjaar hebben we onze eerste wintersport op de planning staan. We willen met zn 4en (2 stellen) in de week van 22 febr - 1 mrt 2014 weg, met de auto. Andere keuze qua data hebben we niet.

Nu ben ik druk bezig met het vinden van een leuk gebied, dat zoveel mogelijk voldoet aan onze eisen. Echter daar loop ik een beetje vast, ZO veel keuze, zo veel verschillen en van onze kant geen ervaring.

Ik heb al via de filter functie van het gebiedzoeksysteem van deze site het een en ander gevonden. Maar misschien kunnen jullie ons wat verder op weg helpen?

Binnen de groep trekt de een Oostenrijk meer, de ander zou iever naar Frankrijk willen. Wat dat betreft ligt die keuze dus nog wel open.

-We zijn op zoek naar een redelijk budget vakantie,
-bij voorkeur een accomodatie op of vrijwel aan de piste.
-Redelijk wat KM´s piste, zodat je als beginner jezelf een week goed kunt vermaken. Hoeft dus niet mega veel te zijn.
-Snowboard friendly (1 boarder in de groep)
-Brede pistes zou mooi zijn, ook houden we niet van extreme drukte.
-Apres ski hoeft van ons niet sterk aanwezig te zijn.

Nu kwam ik een 4pers. appartement tegen á 420 pp incl skipas, in het dorp Saint François Longchamp, gebied La Grand Domaine:

Dit lijkt me opzich een goede keuze die aan de meeste van onze eisen voldoet: breed, niet te druk, beginnersvriendelijk, valt in het budget, etc.

Raden jullie deze keuze aan?
Eventueel nog andere keuzes die voor ons aan te raden zijn? (mag dus ook in oostenrijk zijn!)

Hopelijk kunnen jullie ons wat verder opweg helpen!

Groet,
Sander

le grand massif is budget en heel veel kilometers piste. ook veel mogelijkheden om aan/naast de piste te verblijven. bijna geen sleepliften dus ook board vriendelijk. lange en brede pistest. le grand massif is zeker een leuk gebied maar de sfeer in flaine is nogal ‘‘beton’’, maar wel goed geprijsd. de andere dorpjes zijn wel gezellig en hebben ook een goede aansluiting op het gebied.

la grand domaine ben ik nooit geweest dus ik kan daar niets over zeggen

Toen ik het las dacht ik gelijk aan les sybelles, vorig jaar zijn wat vrienden van me daar ook heen geweest rond dezelfde periode en betaalde toen voor appartement 320 pp incl skipas. Excl materiaal ( wel met vroegboek korting en lang zoeken weet dus niet als dit nu nog te vinden is voor dit geld)
Aan het gebied zit volgens sommige 1 nadeel het schijnt niet in het gehele gebied snowboard vriendelijk te zijn. Maar dit is maar net aan wie je het vraagt.
Voor een eerste keer vakantie is het iig een gevarieerd gebied voor ieder wat wils

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Saint Francois en Longchamp is een prima keuze. Totaal ongeveer 150 km pistes, ruim voldoende voor beginners. Veel blauwe en brede pistes. SFL is het goedkopere broertje van Valmorel, samen vormen ze het Grand Domaine, niet te verwarren met het Grand Massif (Flaine - Samoens)

bon ski

Thnx voor de tips mees, Birdheart en Skifan!
Is er naar jullie mening voor dit eisenpakket van ons ook een gebied in oostenrijk die in aanmerking zou komen?

Grt Sander

@Sander Dienten am Hochkönig vindt je ook wat jullie willen, niet het meeste gangbare en bekende skigebied maar heel mooi en 120 km piste aaneengesloten brede pistes.
http://www.hochkonig.at vlgd adres ligt miden in het dorp, betaalbaar, niet helemaal aan de piste maar klein stukje lopen naar de lift, piste loopt vlgs mij achter het huis langs maar ben niet helemaal zeker.

Ferienwohnungen Rathgeb
Ferienwohnung / Apparteme
E-Mail | Rathgeb, Ferienwohnungen
Telephone: 0043 6461 261
Fax: 06461 433
Manfred und Karin Rathgeb
Dorf 56, AT-5652, Dienten am Hochkönig

730 euro p.w voor vier pers app met 2 slaapkamers, je kunt het vinden via de site hier boven bij unterkunft suchen

Dienten Die Alte schule

Bedoel gast091 sorry @Sander maar die jongen heet zo ;-)

Dienten Die Alte schule

@Elly3, Klinkt goed. Dankje voor de tip.
Waar vind je die website van hun? Ik kom er via de website die jij stuurde niet

Ik snap de eis van redelijk veel km’s niet zo, als jullie allemaal beginners zijn.

Het gebied Valmorel/ St Francois is zeker leuk voor jullie trouwens.

@269 Kijk op http://www.hochkonig.at daar kijk je bij unterkunft suchen und buchen als je daar invult wat je hebben wil, datum aantal personen etc komt tevoorschijn wat vrij is.

Dienten Die Alte schule

@Elly3 Ik denk dat je deze website bedoelt:
via jouw link vind ik het iig niet !

De keuze van ons is trouwens niet St. Francois Longchamp geworden, maar een betaalbaar ‘nieuw’ appartement in Risoul, het gebied La Foret Blanche ! Ziet er ook erg goed uit voor beginners.

Oops, links worden niet weergegeven bij berichten door gasten.
Ik bedoelde deze website: www. hochkoenig .at

Plaats een reactie