Skiles 3,5 jarige en 12 jarige

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Winterberg in de voorjaarsvakantie. We verblijven in een huisje op het Landalpark
Nu had ik eerder gezien dat er via de skischool van Landal ook een kindercusus vanaf 3 jaar is, dit was ook een van de redenen om voor deze locatie te kiezen. Echter deze kan ik op de website van de skischool deze bambinikurs niet meer vinden.

Is er een andere skischool die dit aanbiedt, of moet ik gewoon de skischool een mail sturen?

Daarnaast gaat ook ons nichtje van 12 jaar mee, zij heeft een aantal jaren op les gezeten (Oostenrijk, Zillertal), maar nu al een aantal jaren niet meer geskied. Ook omdat het voor haar vast leuker is om met leeftijdsgenootjes te skien ipv met haar ook en tante, willen we haar toch ook een aantal dagen op les doen. Welke skischool raden jullie aan. Ze moet eigenlijk wel daar zelfstandig kunnen komen.

Skischule Poppenberg, onder aan de piste bij het hoofdgebouw van Landal. Te boeken via de site van Landal Winterberg

Iets met schenker? Die hebben kinderlessen. Site is in Nederlands . Google skischool winterberg.

Iets met schenker? Die hebben kinderlessen. Site is in Nederlands . Google skischool winterberg.

miepmiep op 11 dec 2017 23:52

. Schemmer skischulle

Skischule Poppenberg, onder aan de piste bij het hoofdgebouw van Landal. Te boeken via de site van Landal Winterberg

Bertje op 11 dec 2017 22:17

Skischule Poppenberg had het vorig jaar op hun site staan, dit jaar staat er dat het pas vanaf 4 jaar is.
Ik heb ze al een berichtje gestuurd via het contact formulier op de website.

Iets met schenker? Die hebben kinderlessen. Site is in Nederlands . Google skischool winterberg.

miepmiep op 11 dec 2017 23:52

. Schemmer skischulle

miepmiep op 12 dec 2017 08:23

Is dat een beetje te belopen vanaf het park?

Iets met schenker? Die hebben kinderlessen. Site is in Nederlands . Google skischool winterberg.

miepmiep op 11 dec 2017 23:52

. Schemmer skischulle

miepmiep op 12 dec 2017 08:23

Is dat een beetje te belopen vanaf het park?

Miekuh op 13 dec 2017 10:39

Geen idee. Kwam dit via Google tegen. Je kan adressen intype in Google maps en daar hebben ze ook een wandelfunctie.

Dit jaar bieden ze ook geen skiles meer aan aan 4 jarigen. Ben je van Landal naar de Semmler skischool gegaan? Daar bieden ze wel dwergen skiles aan. Ik heb gevonden dat dit niet te wandelen is, maar is dit in de voorjaarsvakantie met de auto te doen of veels te druk?

Semmler is de enige skischool die nog aan 3-jarigen lesgeeft. Verwacht daar niet teveel van, kinderen zijn in die leeftijd meestal nog niet aan skiën leren toe, uitzonderingen daargelaten.

Lopen is geen optie, beste de auto op het Grossraumparkplatz tegenover de Kappe parkeren (rechtsaf op de B480 de Kappe) en zover mogelijk links doorrijden, langs het klimbos (Kletterwald) tot aan het Schneewittchenhaus. Daar is ook de aanmelding, maar in de krokus altijd vooruit online boeken.

Dit vooruit boeken geldt voor alle skischolen, want het lerarentekort in Winterberg is groot in de krokusperiode.

Der Brabander geeft vanaf 4 jaar les, Winterberg en Neue Winterberg vanaf 5 jaar.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 31 dec 2019 12:10

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dit jaar bieden ze ook geen skiles meer aan aan 4 jarigen. Ben je van Landal naar de Semmler skischool gegaan? Daar bieden ze wel dwergen skiles aan. Ik heb gevonden dat dit niet te wandelen is, maar is dit in de voorjaarsvakantie met de auto te doen of veels te druk?

wmvw op 31 dec 2019 08:07

Wij hebben uiteindelijk een priveles geboekt voor onze driejarige. Achteraf gezien maar goed ook dat we hem niet op een meerdaagse cursus hebben gedaan, want hij was er nog lang niet aan toe. Vorig jaar met 4 was het nog niet ideaal, maar wel een stuk beter.
Onze jongste is nu 3 jaar, die gaat lekker samen met pappa en mamma (in een tuigje) skiën, en we kijken wel of we voor hem ook een priveles boeken als we daar zijn.

Controleren ze de leeftijd eigenlijk?

Dank! Wij hebben twee meisjes van 4 en 5. Der Brabander is dus ook een optie. Is die makkelijker te bereiken vanaf Landal, of maakt het niet zoveel uit?

Privé les bij de Poppenberg doen ze ook pas vanaf 5 jaar. Dus dat is geen optie meer, helaas.

Erg bijzonder dat mensen op zoek gaan naar skiles voor 3 en 4 jarigen. Dat is in mijn ogen volkomen zinloos (in de zin van lessen). Laat kinderen van die leeftijd gewoon in de sneeuw spelen, dat vinden ze ,ook nog eens veel leuker.

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Erg bijzonder dat mensen op zoek gaan naar skiles voor 3 en 4 jarigen. Dat is in mijn ogen volkomen zinloos (in de zin van lessen). Laat kinderen van die leeftijd gewoon in de sneeuw spelen, dat vinden ze ,ook nog eens veel leuker.

dokteruk op 31 dec 2019 13:57

Daarom hebben we bij Der Brabander een speciaal een volledig afgeschermde kinderskituin, waar spelenderwijs wordt lesgegeven. Kinderen die voldoende kracht en motoriek hebben stromen uit naar reguliere jeugdgroepjes.

De structuur bij kinderlessen is ook heel anders dan bij volwassenen. Zelf leer ik ze bijvoorbeeld na gewenning en glijden eerst in bochtjes te stappen (bogentreten), dan komt de ploeg op een zeker moment vanzelf en heb je ze niet eerst urenlang mishandeld met die verschrikkelijke pizza, waarvoor ze de motoriek initieel niet hebben…

Wat betreft de bereikbaarheid vanuit Landal aangaande de andere skischolen: Landal ligt buiten Winterberg. Met kinderen van 4 en 5 is lopen op skischoenen naar de andere skischolen geen optie, gewoon lopen via de uitloop van de schans kan wel, maar zal erg vermoeiend zijn voor die kleintjes (ca. 800 meter en 60 meter omhoog Landal-Brabander of Landal - Skischule Winterberg)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Erg bijzonder dat mensen op zoek gaan naar skiles voor 3 en 4 jarigen. Dat is in mijn ogen volkomen zinloos (in de zin van lessen). Laat kinderen van die leeftijd gewoon in de sneeuw spelen, dat vinden ze ,ook nog eens veel leuker.

dokteruk op 31 dec 2019 13:57

Hangt van het kind af. Die van ons vonden skiles meestal erg leuk en ze hebben er ook nog van leren skiën.

Op onderstaand filmpje waren ze 3,5 en 5,5. Die oudste is met 2,5 begonnen, jongste had er daar net haar eerste weekje les opzitten.

https://youtu.be/jLjTdoFL7aw

@dokteruk Mijn broertje was 3,5 toen hij begon met lessen en na 2 dagen is hij van de oefenweide overgeplaatst naar een groepje hoger. Aan het eind van de week ging hij prima van een lange groene en blauwe pistes af in Frankrijk. Het is gewoon per kind afhankelijk of het wel of niet goed gaat.

Born to Ride

Erg bijzonder dat mensen op zoek gaan naar skiles voor 3 en 4 jarigen. Dat is in mijn ogen volkomen zinloos (in de zin van lessen). Laat kinderen van die leeftijd gewoon in de sneeuw spelen, dat vinden ze ,ook nog eens veel leuker.

dokteruk op 31 dec 2019 13:57

Dat wisselt per kind . Wij hadden keuze met onze toen net 3 jarige de opvang in de ochtend en spelen in de sneeuw of skiles . We kende de skischool al goed dus hadden wel vertrouwen in. Onze kleine 3 jarige is motorisch heel sterk en hadden gekozen voor skilessen in de ochtend ( 3 uur ). Het was een gok, maar super uitgepakt. Ze had super naar zin . En in de middag wilde ze zelfs ook nog skien. Ze was de allerjongste en kleinste maar hield de lessen het langste vol . Met vier jaar weer op les , mocht meteen klasje overslaan. Ze had al lessen gehad in Nederland . Wel gevraagd of ze het wilde, want dan zou ze meteen de piste op gaan. Ze wilde dit wel. Eind van de week lukte op een groene piste haar skietjes al een beetje parallel te doen . Is wel uitzondelijk . Er waren in de groep ook vier jarige. Maar als ze niet gewild had , had ze gewoon in de speelweide mogen blijven . Denk dat mama het spannender vond dan zij zelf .

Met onze oudste hadden we dat echt met 3 jaar niet kunnen doen . Hij was er motorisch nog niet aan toe. Dus echt kind afhankelijk op welke leeftijd je kan beginnen .

*bericht bewerkt door miepmiep op 02 jan 2020 18:36

Plaats een reactie