Skien in Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Beste wintersporters,

Ik heb 3 overnachtingen in Olsberg gewonnen, deze kan ik in de periode 6-Januari t/m 20 Februari inzetten. Iemand ervaringen met overnachten in Olsberg en skien in Winterberg?

Ik heb voor mezelf al beslist dat ik door de weeks wil gaan, om zodoende de drukte te ontlopen.

Nu ben ik beniewd naar jullie ervaringen m.b.t de drukte in die periode, welke weken zijn over het algemeen drukker dan de ander, oftewel, welke week moet ik gaan?

Qua sneeuwzekerheid verwacht ik dat het de gehele periode wel goed zit, het blijft Winterberg maar volgens mij heb ik in deze periode de beste kans op goede condities.

*bericht bewerkt door jessehuijers op 11 dec 2018 17:15

Januari is over het algemeen rustiger dan februari. En als je 3 nachten gaat zou ik maandag tot donderdag gaan. Vrijdag is al drukker dan de overige dagen. Tegenwoordig is januari tot half maart sowieso wel sneeuwzeker, al kan je altijd regen hebben.

Born to Ride

Ik zou het voor begin februari gebruiken, dan volgen de voorjaarsvakanties. En inderdaad lekker door de week gaan.

Ik zou het voor begin februari gebruiken, dan volgen de voorjaarsvakanties. En inderdaad lekker door de week gaan.

Tiny-M op 11 dec 2018 17:20

Helemaal mee eens. Olsberg - Winterberg is heel goed te doen (zelf ook eens gedaan voor drie dagen). Ongeveer kwartiertje met de auto als er geen files zijn.
Tip: pak het gebied van de Eschenberg onderweg even voorbij Niedersfeld mee als er veel sneeuw ligt. Is verrassend leuk.

Ik zou het voor begin februari gebruiken, dan volgen de voorjaarsvakanties. En inderdaad lekker door de week gaan.

Tiny-M op 11 dec 2018 17:20

Helemaal mee eens. Olsberg - Winterberg is heel goed te doen (zelf ook eens gedaan voor drie dagen). Ongeveer kwartiertje met de auto als er geen files zijn.
Tip: pak het gebied van de Eschenberg onderweg even voorbij Niedersfeld mee als er veel sneeuw ligt. Is verrassend leuk.

rppol op 11 dec 2018 19:15

Parkhotel toevallig? haha

Parkhotel toevallig? haha

jessehuijers op 11 dec 2018 19:16

Beetje gejokt. Was Landhotel Am Schloss in Grevelinghausen.
Niet gewonnen, maar gewoon betaald :)

Inderdaad begin februari voor de carnaval en krokusvakanties is de beste tijd of anders eerst weer in maart, maar dat is voor de TS helaas te laat.

@jessehuijers: Niet alleen Winterberg bezoeken, maar vooral ook Willingen als je er drie dagen zit. ;) Met een driedagenpas kan je automatisch in beide gebieden skiën.

*bericht bewerkt door Frans op 12 dec 2018 13:09

@Frans Ja Willingen staat ook al een tijdje op mijn lijstje!

Het wordt 6 tm 8 Februari, prima keuze toch?!

@Frans Ja Willingen staat ook al een tijdje op mijn lijstje!

Het wordt 6 tm 8 Februari, prima keuze toch?!

Plaats een reactie