Hoe lang voor je beneden bent?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik ben vooral de grotere skigebieden gewend (ValTho, Sölden, Gerlos…) maar heb binnenkort een reisje naar Winterberg gepland staan. Een stuk kleiner skigebied. Ik weet dus ook niet goed wat ik me erbij voor moet stellen. Hoe snel sta je weer onderaan de piste? Ben je in 2 minuten weer beneden?

30 tot 45 seconden.

dubbel

*bericht bewerkt door Frank66 op 10 feb 2019 18:08

Eens. Maar je kan er natuurlijk ook langer over doen.

Klopt, 50 seconden 😂

Piste riderrrrr

OMG, echt waar…? :(
We zijn wel gevorderd dus veel langer zullen we er dan niet over doen…

Hangt van de piste af. De langste afdaling op de kappe is zeker goed voor 90 seconden skiplezier. De afsnijder halverwege linksaf kan in 60 (en daar moet je dan wel aardig voor doorskiën, veel gevorderden hier zullen er langer over doen).

Ik kan mij daar heerlijk vermaken, ook al zijn de pistes wat korter. Ze zijn lang genoeg om het gevoel te krijgen dat je wat bochten aan elkaar kan rijgen.

Als je normaal gesproken naar de welbekende landen gaat is dit echt echt een afknapper.Plus dat je 90 procent vd dag in de rij staat!

Winterberg is ook leuk! Wel op tijd uitstappen uit de lift want een ritje duurt gemiddeld maar een paar minuten.

Toen ik 5 jaar geleden voor het eerst in mijn leven ging skiën was dat in Winterberg en in mijn beleving deed ik wel 30 minuten over een afdaling 😃

Tja het is natuurlijk waar je je op instelt he, je gaat niet naar winterberg voor de mooie tochten.

Tijd voor een uitpakparty?!

Plus dat je 90 procent vd dag in de rij staat!

GerritZijlstra op 10 feb 2019 20:00

In het weekend misschien, en in de schoolvakanties.
Er is hier genoeg over de liftrijen daar gezegd en uit eigen ervaring, voornamelijk vakanties, kan ik zeggen dat deze uitspraak erg ongenuanceerd is en zoals hij er staat niet klopt.

Als je normaal gesproken naar de welbekende landen gaat is dit echt echt een afknapper.Plus dat je 90 procent vd dag in de rij staat!

GerritZijlstra op 10 feb 2019 20:00

Nou ja, de dalafdaling Giggijoch duurt ook maar net iets minder dan 4 minuten…
Het decor vind ik in Sölden wel mooier 😄

Ik vind Sölden bijna net zo mooi als Winterberg :-)

Zonder gekheid:
Winterberg is echt heel veel mooier dan de skihallen in Nederland
De Alpen zijn qua skiën weer echt heel veel mooier dan Winterberg

Wel is het zo dat de liften en de pistepreparatie in Winterberg voor de hoogte van 600-800 meter ongekend goed zijn.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 11 feb 2019 09:04

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Als je langere afdalingen zoekt loont het wellicht de moeite om naar Willingen te gaan. De afdalingen daar zijn al gauw 2x zo lang als de meeste afdalingen in Winterberg, en met de nieuwe K2 lift sta je ook snel weer boven.

Nadeel is dat er ook veel sleepliften zijn, dus het pisteaanbod met snelle liften is beperkt. Bovendien staan er lang niet zoveel sneeuwkanonnen, dus voor vertrek goed uitzoeken of de interessante afdalingen wel geopend zijn.

Eens met Harry. Winterberg/Willingen ownt de skihallen. Maar de Alpen ownen Winterberg. Ga op een doordeweekse dag en je kunt prima doorskiën. Je kun je dan goed vermaken voor een dagje, maar je erop instellen dat het geen lange afdalingen zijn, is wel slim.

Plus er zitten een aantal liften in het gebied die snel genoeg zijn, waardoor je ook niet al te lang in de lift zit (Surenberg, Poppenberg, Kappe).

Je kunt er ook langer over doen door alle mensen die niet kunnen skiën, ik ga er niet meer naartoe iig…je kunt er ook in de avond skiën, de dinsdag en donderdag geloof ik en dan is het wel lekker rustig en ga vooral buiten de weekenden en de vakantieperiodes dan is het nog te doen. Ze onderhouden het gebied wel top trouwens en ook aan skihutten geen gebrek!

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Je kunt er ook langer over doen door alle mensen die niet kunnen skiën, ik ga er niet meer naartoe iig…je kunt er ook in de avond skiën, de dinsdag en donderdag geloof ik en dan is het wel lekker rustig en ga vooral buiten de weekenden en de vakantieperiodes dan is het nog te doen. Ze onderhouden het gebied wel top trouwens en ook aan skihutten geen gebrek!

NPemmetje op 11 feb 2019 09:38

Avondskiën is in Winterberg op dinsdag en vrijdag. Toch nog redelijk druk dan,maar bijna alleen (erg) goede skiërs, veel locals.
Op woensdag, vrijdag en zaterdag kun je in Willingen en Neuastenberg avondskiën… Ik zou dat absoluut aanraden, is een heel leuke ervaring!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Als je niet (lang) hoeft te wachten dan is er niets mis met korte pistes, de lift is dan immers ook kort, dus netto blijft de verhouding skien:lift gelijk. Je kunt zelfs wat harder skien omdat je toch iedere paar minuten weer uitrust.

Als het druk is bij de lift wordt het een ander verhaal natuurlijk, 10 minuten wachten voor d lift als je 40 minuten over de afdaling doet is geen punt, maar wel als het maar 1 minuut is.

*bericht bewerkt door Slim op 11 feb 2019 16:29

Als snowboarder ben ik eerst zeker 10 minuten bezig met m'n bindingen, daarna moet ik opstaan omdat ik midden op de piste ben gaan zitten en vervolgens moet ik ook nog eens m'n veel te grote broek ophijsen om eindelijk aan de afdaling te beginnen. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als het druk is bij de lift wordt het een ander verhaal natuurlijk, 10 minuten wachten voor d lift als je 40 minuten over de afdaling doet is geen punt, maar wel als het maar 1 minuut is.

Slim op 11 feb 2019 16:29

De ene keer dat ik geweest ben (vr/za), buiten de vakanties, was het redelijk druk. Wachttijden tot zo'n 15 minuten max. Hard skiën zou ik mee oppassen, tenzij de piste leeg is. Ik zou ook niet mijn nieuwste ski's of board meenemen. Jan en alleman skiet er overheen.

Ik ben vooral de grotere skigebieden gewend (ValTho, Sölden, Gerlos…) maar heb binnenkort een reisje naar Winterberg gepland staan. Een stuk kleiner skigebied. Ik weet dus ook niet goed wat ik me erbij voor moet stellen. Hoe snel sta je weer onderaan de piste? Ben je in 2 minuten weer beneden?

Daniel47 op 10 feb 2019 17:57

Ja en nee. Winterberg is niet te vergelijken met de bovenstaande gebieden. Je gaat naar Winterberg om even een dag (of twee) in de sneeuw te staan.

Als je als gevorderde skier max de piste af gaat breng je jezelf en anderen in gevaar, zij zijn niet ingesteld op snelle skiers. Daarnaast hebben ze weinig tot geen piste ervaring en kunnen zomaar vallen of opeens van richting veranderen.

Wil je het relaxed aan doen is Winterberg een uitstekende keuze. Ga niet in de weekenden ivm druktes (en NOG meer beginners)

Ik ben vooral de grotere skigebieden gewend (ValTho, Sölden, Gerlos…) maar heb binnenkort een reisje naar Winterberg gepland staan. Een stuk kleiner skigebied. Ik weet dus ook niet goed wat ik me erbij voor moet stellen. Hoe snel sta je weer onderaan de piste? Ben je in 2 minuten weer beneden?

Daniel47 op 10 feb 2019 17:57

Ja en nee. Winterberg is niet te vergelijken met de bovenstaande gebieden. Je gaat naar Winterberg om even een dag (of twee) in de sneeuw te staan.

Als je als gevorderde skier max de piste af gaat breng je jezelf en anderen in gevaar, zij zijn niet ingesteld op snelle skiers. Daarnaast hebben ze weinig tot geen piste ervaring en kunnen zomaar vallen of opeens van richting veranderen.

Wil je het relaxed aan doen is Winterberg een uitstekende keuze. Ga niet in de weekenden ivm druktes (en NOG meer beginners)

Als snowboarder ben ik eerst zeker 10 minuten bezig met m'n bindingen, daarna moet ik opstaan omdat ik midden op de piste ben gaan zitten en vervolgens moet ik ook nog eens m'n veel te grote broek ophijsen om eindelijk aan de afdaling te beginnen. :)

Sneeuwbaard op 11 feb 2019 16:36

En eens je goed en wel beneden bent is alle goeie sneeuw weggeschraapt 😛.

Als snowboarder ben ik eerst zeker 10 minuten bezig met m'n bindingen, daarna moet ik opstaan omdat ik midden op de piste ben gaan zitten en vervolgens moet ik ook nog eens m'n veel te grote broek ophijsen om eindelijk aan de afdaling te beginnen. :)

Sneeuwbaard op 11 feb 2019 16:36

En eens je goed en wel beneden bent is alle goeie sneeuw weggeschraapt 😛.

Morzel op 11 feb 2019 22:52

Correctie: de piste opnieuw gladgestreken ;)

Is een ideaal skigebiedje om te leren (veel beginners op de piste) maar je bent als ervaren skier direct beneden.
Voor enkele dagen kan je je hier wel goed amuseren maar is niet te vergelijken met de gebieden dat jij gewoon bent.

Tip: Probeer buiten het weekend te gaan want de wachtrijen kunnen frustrerend zijn.

*bericht bewerkt door k_vdm88 op 12 feb 2019 12:12

Plaats een reactie