Skien en sleeen met kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hoi allemaal,

We hopen dat de sneeuw die nu valt doorzet en blijft liggen tot na vrijdag. De kinderen hebben een dag vrij en we willen een dagje Winterberg doen.
Maar een vraag aan mensen die het gebied goed kennen:
We willen met de kinderen sleeen en papa wil af en toe een rondje skieen. Wat is de beste plek om sleetje te gaan rijden, dat we dichtbij 1 van de slee pistes kunnen parkeren, ski verhuur hebben en ook een plek waar de kids ff warm kunnen worden etc, maar waar papa ook al skiend kan komen. Kunnen jullie me wat aanraden?

Hou er toch maar rekening mee dat je momenteel niet op de skipistes mag rodelen. Enkel op de zomerrodelbaan. ;)

Bla, bla, bla.

Met een beetje geluk is de rodelpiste aan de Astenstrasse (Lift 01) weer open wanneer er voldoende sneeuw valt icm met wat kunstsneeuw van komende nachten. Parkeren zou dan op p1 kunnen. Hier zit ook een skiverhuur etc. Het is wel verstandig om dan voor vrijdag even hier op de website van de skiliftkarussel te kijken:
https://www.skiliftkarussell.de/nl/stroom/informatie-over-li…

Born to Ride

Ook al staat het nog niet op de website aangegeven. De rodelpiste aan de astenstrasse is net al geopend. Op de webcam is ook al duidelijk te zien dat de lift draait en er mensen aan het rodelen zijn.

Born to Ride

Dank jullie wel.
We houden het inderdaad donderdag nog even in de gaten.
Ik herken volgens mij de Astenstrasse van toen ik er vorig jaar was. Daar zit toch een kleine blauwe piste met een sleepliftje naast toch? Zou inderdaad een mooie plek zijn voor de kids.

@Thieson de astenstrasse is een korte 4 persoons stoeltjeslift. De sleeplift die jij bedoelt is denk ik de Herloh sleper. Dat is er inderdaad niet zo ver vandaan.

Born to Ride

Ik probeer me dan voor te stellen met wat ik nog van vorig jaar weet, hoe je daar dan komt zonder skipas.
Ik kan me herinneren dat we de ski’s gehuurd hebben aan een wat grotere straat bij P1 in de buurt en dan tussen twee restaurants doorliepen. Daar kwamen we uit bij een korte blauwe piste met sleepliftjes, volgens mij was bovenaan daar de schans. En als je dan van die piste afkwam kon je rechtsaf en dan kon je naar lift 3, onderweg kwam je dan een restaurantje tegen aan je rechterhand.

Is de Kappchen vanaf P3 een alternatief? Ik probeer met zo min mogelijk gedoe de kids lekker in de sneeuw te krijgen. Sleeen, beetje in de sneeuw spelen. En misschien de oudste (7) voorzichtig op de ski’s. Gezien de skiliften die open zijn leek me wellicht kappchen een goed alternatief?

Plaats een reactie