Eerste afdaling van de vakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wolkenstein (Selva)

Welke afdaling kunnen we het beste nemen in selva om er weer een beetje in te komen na een jaar niet skiën?

Een blauwe met sneeuw erop…

Ga lekker naar Plan de Gralba. Daar heb je een aantal heel relaxte pistes.

Zelf gaan we vaak de eerste dag naar de Seceda. Bijna allemaal rood daar, maar wij vinden het wel een mooie plek om onze vakantie te beginnen.

Maar hangt er natuurlijk ook vanaf waar je je accommodatie hebt.

*bericht bewerkt door Noblesse op 24 dec 2017 14:58

Plan de Gralba via Ciampinoi is dan wel weer direct een aardige uitdaging als eerste rode piste. Ik wilde ook Col Raiser en Seceda zeggen of naar Seiser Alm. Probleem blijft dat je die niet ‘makkelijk’ vanaf Selva zelf kan doen, Col Raiser/Seceda via Saslong zwart of rood en Seiseralm sowieso met bus of auto.

Onze accommodatie is vlak bij de grote gondel in het centrum van Selva.

Bij de Chiampinoi dus.
Dan zou ik zeggen, daar naar boven en Plan de Gralba aanhouden.
Dat is een niet al te moeilijke route.

Dat zal Ciampinoi zijn. Als jullie gewoon goede skiers/boarders zijn allemaal goed te doen. Maar als je met beginners bent (dus een week of 2 ervaring bijvoorbeeld) dan zou ik toch even goed overwegen of het niet slimmer is om de bus richting St. Christina te nemen.

Bij de Chiampinoi dus.
Dan zou ik zeggen, daar naar boven en Plan de Gralba aanhouden.
Dat is een niet al te moeilijke route.

Noblesse op 24 dec 2017 15:07

Dat is op de Sella Ronda route toch? Als je de eerste afdaling vanaf de Ciampinoi moet doen (linksaf dus), dat zou ik niet direct makkelijk of goed te doen noemen voor een eerste afdaling. Ik zie daar zoveel mensen vallen en vechten om beneden te komen. Maar als het niveau van de TS zijn groep gewoon goed is heb je gelijk, dan is er niets aan de hand.

Gewoon rechtsaf als je uit de Ciampinoi lift komt, richting Plan de Gralba. Even opletten, maar er is niets moeilijks aan.

In mijn gezelschap zit ook weleens iemand die niet zo zeker is op skies, maar dit is nooit een probleem.

*bericht bewerkt door Noblesse op 24 dec 2017 15:16

in selva heb je ook nog een paar sleepleften, en als dat goed gaat kan je zo in de dantercepies gondel stappen en uitstappen op het middenstation. dat hoef je de wat moeilijkere bovenste meters niet te doen

Even een paar keer de verbindingsweide in het dorp (onder Dantercepies), waarom niet? En anders auto, skibus (?) of taxi naar Plan de Gralba en daar instappen in de (nieuwe) Piz Seteurlift en dan bospaadje naar lift Comici 1. Daar heb je drie liften naast elkaar met allemaal blauwe en lichtrode pistes. Kun je het de hele ochtend/dag een beetje opbouwen. Skiend naar Plan de Gralba (zie boven) moet je bovenop Ciampinoi linksaf de rode 5 en is het eerste stukje wel even op je tanden bijten. Als je een beetje ervaren bent (neem ik toch aan als je daar boekt) red je het wel, zeker 's ochtends. Maar dat is idd een goeie piste voor leedvermaak (net als @HN65 regelmatig mensen zien crashen, @HN65 ook zo genoten in lift 22 zeker?). Als @Noblesse gelijk heeft en je kunt bovenop Ciampinoi ook rechtsaf naar Plan de Gralba (rode 6) dan vermijd je het eerste, steile stuk. Maar die was week geleden nog dicht. Succes!

*bericht bewerkt door Sndr op 25 dec 2017 08:27

Bedankt voor de reacties.

Even een paar keer de verbindingsweide in het dorp (onder Dantercepies), waarom niet? En anders auto, skibus (?) of taxi naar Plan de Gralba en daar instappen in de (nieuwe) Piz Seteurlift en dan bospaadje naar lift Comici 1. Daar heb je drie liften naast elkaar met allemaal blauwe en lichtrode pistes. Kun je het de hele ochtend/dag een beetje opbouwen. Skiend naar Plan de Gralba (zie boven) moet je bovenop Ciampinoi linksaf de rode 5 en is het eerste stukje wel even op je tanden bijten. Als je een beetje ervaren bent (neem ik toch aan als je daar boekt) red je het wel, zeker 's ochtends. Maar dat is idd een goeie piste voor leedvermaak (net als @HN65 regelmatig mensen zien crashen, @HN65 ook zo genoten in lift 22 zeker?). Als @Noblesse gelijk heeft en je kunt bovenop Ciampinoi ook rechtsaf naar Plan de Gralba (rode 6) dan vermijd je het eerste, steile stuk. Maar die was week geleden nog dicht. Succes!

Sndr op 25 dec 2017 07:55

Als je vanuit de Ciampinoi lift rechtsaf gaat skie je als het ware om de berg heen en is het minder steil. Waarschijnlijk is het wel rood, maar dat is dan meer omdat er een paar smallere stukjes in zitten.
Linksaf moet je inderdaad niet aan beginnen als je niet zo zeker van je zaak bent.

Wat natuurlijk ook kan is de lift naar de Dantercepies nemen en lekker afdalen naar Alta Badia. Bovenaan heb je eerst wel een rode piste maar die is niet zo lang en ook niet heel moeilijk, zeker als je een beetje op tijd bent.
Als je eenmaal het tunneltje onderdoor bent heb je een heerlijk relaxte afdaling. Dan ga je bij Colfosco nog even de Edelweissvallei in en dan heb je die blauwe daar ook gelijk te pakken.
Bijna heel Alta Badia bestaat trouwens uit relaxte pistes (en goede restaurantjes 😉)
Even bij een lift daar een pistekaartje vragen.

Helemaal eens met @Noblesse, ¨

Daar geweest eind januari 2017, verbleven in la Villa en vandaar skieend naar Wolkenstein en St Christina geweest en terug ,en alles tussenin gedaan, Edelweiss…, net niet terug gehaald wegens voorziene sluiting op hoogvlakte Alta Badia en dus bus genomen in Colfosco.

Born to run. B.S.

Wat dacht je van een uurtje Snowworld (oid). Ideaal om weer ff in te komen.

Übung macht den meister!!!

Jaren geleden toen ik zwanger was en ook eerst een beetje rustig wilde beginnen zijn wij ook eerst naar Alta Badia gegaan. Heerlijke cruisepistes daar. Alleen het eerste stukje bovenaan de Dantecepies is wat steiler tot aan het bruggetje zoals Noblesse zegt. Zorg dat je een beetje op tijd bent daar, dan ligt die piste er nog prima bij. Het is verleidelijk om daarbovenhet pad links te pakken, maar dan kom je op een stuk piste waar zowel sella ronda groen als oranje op uit komt en dat is al zeer snel een hobbelige bende.

Jaren geleden toen ik zwanger was en ook eerst een beetje rustig wilde beginnen zijn wij ook eerst naar Alta Badia gegaan. Heerlijke cruisepistes daar. Alleen het eerste stukje bovenaan de Dantecepies is wat steiler tot aan het bruggetje zoals Noblesse zegt. Zorg dat je een beetje op tijd bent daar, dan ligt die piste er nog prima bij. Het is verleidelijk om daarbovenhet pad links te pakken, maar dan kom je op een stuk piste waar zowel sella ronda groen als oranje op uit komt en dat is al zeer snel een hobbelige bende.

Pien op 26 dec 2017 13:54

Die hobbelige bende is vooral ‘s middags. ‘s Morgens gaat dat nog goed hoor.

Plaats een reactie