hoe druk in de voorjaarsvakantie in Zell am Ziller? (23 febr. t/m 1 mrt)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am Ziller

Hoe druk zou het zijn in de voorjaarsvakantie in Zell am Ziller van 23 febr. t/m 1 maart? Moet iedereen beneden 1 dezelfde lift nemen en staan we dan uren in de rij? En hoe is het eenmaal als we op de berg zijn?

Er zijn twee liften naar boven in zell. Het kan er druk zijn omdat veel dagjesmensen hier op stappen om in het hele gebied te skieen. Uberhaupt heb ik nog nooit ergens uren in de rij gestaan, zou ook niet weten in welk skigebied dit nog zo is. Op de berg verspreidt het zich. Maar als je niet wilt wachten moet je in januari gaan. Of zorgen dat je altijd als eerste bij de lift staat. Tussen 9 en 10 is het altijd het drukst

Volgens mij ia het aardig verspreid dit jaar qua vakanties.

Zuid heeft een week later dan jullie, wij (Doetinchem, Gelderland) een week voor jullie. Veel Duitsers zullen vast ook met de carnaval (week na jullie) vrij hebben…

Het zal wel mee vallen denk ik, al is januari natuurlijk rustiger…

Met carnaval is het niet extreem druk hoor! Vanuit Mayrhofen, die grote gondel, daar hebben we wel lang moeten wachten.(parallel aan die gondel gaat er een kleinere lift naar boven, ahorn geloof ik, die is rustiger) Kaltenbach=goed te doen. Fügen en Hochfügen=goed.Gerlos+Königleiten=goed. Alles op 1 skipas…gaaaaaf!
Have fun.

helaas zitten we aan de schoolvakanties gebonden, dus kunnen niet in Januari

Het gaat toch over Zell am ziller? Mayerhofen is een heel ander gebied.

Mayrhofen?..even de provinciale weg een stuk volgen en je bent er. Ligt in hetzelfde dal.

Volgens mij heeft de topic opener het over Zell am Ziller, het dorp wat voor Mayerhofen ligt en dit skigebied is niet aangesloten bij het skigebied van Zell am Ziller. Het zijn dus twee verschillende skigebieden.

@Frank72 Mayerhofen ligt vlakbij zell am Ziller klein stukje rijden, ander skigebied maar met de zelfde skipas, dus je kan daar heel gemakkelijk een dagje gaan skiën.
De voorjaars vakanties zijn wel altijd wat drukker, meer mensen op de piste, maar als je vroeg naar boven gaat valt de drukte bij de lift wel mee.

Dienten Die Alte schule

Ik ben vorig jaar in de voorjaarsvakantie naar Zell Am Ziller geweest. Er zijn inderdaad 2 liften, waarbij de eerste (Rosenalmbahn) het drukst is. Je kan 1 halte verder naar de Karspitzbahn, hier is het iets rustiger. Beide liften gaan langs het Mittelstation/Wiesenalm (eindpunt van de piste), vanaf hier gaan de liften een andere kant op. Wij pakten in ieder geval altijd de Karspitzbahn, en vanaf daar kwamen we gelijk terecht op een heerlijke piste.

De andere liften waren niet heel druk, er kon weleens een rij staan maar langer dan een paar minuten stond je niet te wachten. Mayrhofen is een ander verhaal, daar kon het goed druk worden, maar ik vind dat alle liften nog steeds een goede capaciteit hebben.

Excuses, ik weet prima waar Mayerhofen ligt, ik heb leren skieen in Zell am Ziller, maar aangezien de topicstarter expliciet vraagt naar Zell en de drukte in Zell, neem ik aan dat hij daar om hoog wil en gaat skieen in de zillertal arena en niet in

Weet niet of je met eigen vervoer naar de lift gaat want kijk dan even hoelaat de bussen aankomen.
Als er een paar bussen tegelijk aankomen moet je even wachten dus zorg dat je ervoor bent.
Ga je met de bus dan merk je dat de meeste mensen er bij de eerste lift uitstappen en blijf dan zitten.
Boven wil de Hanser X press redelijk druk zijn 's morgens
Pak dan de Karspitz en steek door .
Hou er verder rekening mee dat de Krimml Xpress bij minder weer best koud kan zijn.
Verder vond ik het in Zell wel meevallen. Mijn slechtste ervaringen zijn nog altijd de Giggijoch in Solden, als je daar verkeerd time-de (direct na de bussen) dan kon de je er 3 kwartier wachten.

In solden zijn wij zelf ook geweest en idd daar heb ik slechte ervaringen met de drukte. Ik denk dat het dan nu wel mee zal vallen. Helaas moeten we wel in de drukste tijd naar boven toe, namelijk voor de skilessen van de kinderen. Maar goed als we dat gehad hebben valt het hopelijk dus wel mee.

Plaats een reactie