Skipas International

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zermatt

Eind februari gaan wij naar Zermatt. Een skipas international kost me voor ons gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) bijna €450 meer dan exact dezelfde pas gekocht in Breuil-Cervinia (incl Zermatt). En aangezien je tegenwoordig ook skipassen online kan bestellen was de gedachte wel in te vullen.

Kan je een skipas kopen via Italië en in Zermatt starten met skiën? Ik heb nog skipassen van 2 jaar terug dus opladen zou het probleem niet moeten zijn. Ik weet dat het allemaal wat duurder is in Zermatt maar een dergelijk verschil voor dezelfde liften daar kan je op zijn minst wat van vinden.

Met de Italiaanse pas moet je eerste lift een Italiaanse zijn, dus dat werkt niet. Staat ook gewoon op Cervinia.it, mocht je het willen checken.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Met de Italiaanse pas moet je eerste lift een Italiaanse zijn, dus dat werkt niet. Staat ook gewoon op Cervinia.it, mocht je het willen checken.

Roy83 op 13 jan 2020 21:29

Inderdaad, om precies te zijn hier: https://www.cervinia.it/en/inverno/tariffe-internazionali… bij puntje (13): “International tickets purchased in Italy cannot be used departing from Switzerland at the beginning of the day”

Wat je natuurlijk ook kan overwegen is een “Zermatt only” skipas nemen en enkel voor de dagen dat je effectief naar de Italiaanse kant gaat een uitbreiding bijkopen.
Persoonlijk vind ik de Zwitserse kant veel mooier en een stuk interessanter qua skiën en zeker als je al aan de Italiaanse kant bent geweest is de meerwaarde van die internationale skipas beperkt.
En als je pech dat je in een winderige week daar bent dan kan het zelfs zijn dat je helemaal niet naar de andere kant geraakt.

Duidelijk verhaal, dank voor jullie reacties.

Haha, en ik vond ze aan de bc kant al duur ;)

Wij hebben de non internationale genomen en alleen de uitbreiding wanneer de verbinding open was en we daar zin in hadden. Voor die 35 eur pp kon je ook lekker lunchen ;)

Edwin van Riel

Haha, maar goed dat je het even hebt gevraagd hier. Anders moest je elke morgen een bus naar Italië pakken.

Wij hadden de internationale pas, maar gingen meestal lunchen net over de grens aan de Italiaanse kant: dat was een stuk goedkoper

Haha, maar goed dat je het even hebt gevraagd hier. Anders moest je elke morgen een bus naar Italië pakken.

KirchMountain op 14 jan 2020 11:24

haha alsof daar een bus rijdt :). Volgens mij ben je dan een hele, hele dure taxi verder. En heel veel tijd 😊.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie