Boeken via touroperator of rechtstreeks ??

Is me afgelopen dagen opgevallen dat de prijzen voor appartementen behoorlijk hoog zijn voor Serfaus/Fiss.

Voor appartementje voor 2 volwassenen en 2 kinderen echt niks bijzonders betaal je zo 200 euro per nacht.

Vraag me dan ook af of ik niet beter de nieuwe reisgidsen van touroperators kan afwachten voor seizoen 2013/2014.

Is het voordeliger om via touroperator te boeken ? Hoe zijn jullie ervaringen hier mee.

Touroperators kopen groot in en hebben af en toe leuke aanbiedingen. Vaak in hotels hoge kortingen voor kinderen, soms zelfs helemaal gratis.

Door hoge prijzen van appartementen lijkt het mij soms beter om hotel te boeken.

Wel een duur app voor 4 pers 1400 euro? moet vast wel iets goedkopers te vinden zijn.
Je kunt ook eens via marktplaats kijken. De reisbureaus kopen natuurlijk wel wat goedkoper in maar ligt er ook aan in welke periode je gaat. Ik heb de laatste jaren dat ik nog in appartementen zat met zo’n 20 man altijd zelf rechtstreeks geboekt, het is wel ff zoeken en googlen, maar was goedkoper uit dan het reisbureau.

Dienten Die Alte schule

Ik boek de wintersport altijd rechtstreeks, meestal een pension, nu een app. 27 euro pp pn met ontbijt

Ik ben misschien wat te precies maar ik zoek echt tot ik exact vind wat ik wil en dat kan soms even duren. Ik kijk dus zowel direct, bijvoorbeeld via google maps welke accomodaties er dicht bij de piste liggen etc. en kijk ook bij de operators of zij een goede deal hebben. Prijzen zeggen me verder niet zoveel, je kunt het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.

Appartement voor 2 volwassenen + 2 kinderen. Dus is het in een schoolvakantie en is er meer vraag dan aanbod. Zeker in populaire gebieden zoals SFL, Ischgl, St. Ankton, Sölden e.d. Vraag de volgende keer een skileraar of een ober of iemand in de supermarkt wat hij of zij je kan aanbieden, iedereen heeft zelf of kent wel iemand die een appartement verhuurd zonder tussenkomst van een touroperator of agent.

Je moet jezelf ook afvragen wat je zelf zou doen als je een appartement zou hebben in een skigebied. 100€ of 200€ per nacht wanneer je toch wel zeker bent van een goede bezetting…

Skiën. What else.

Ik boek sinds 3 jaar rechtstreeks appartement incl. skipas voor 3 personen in Frankrijk, diverse bestemmingen in de voorjaarsvakantie. Valt mij op als ik dan vergelijk met de touroperators ik al snel tussen de 300,-- en 400,-- euro goedkoper uit ben.
Heb me dus al die voorgaande jaren laten tillen?

Ik weet niet of mijn voorbeeld representatief is, ook omdat wij van 12 tot 19 januari gingen. Toen was het dus absoluut niet druk.

Maar ik heb toen voor mijn groep(4 volwassenen) een goedkope appartement+skipas geboekt bij een touroperator(sunweb). Dit appartement + 6 dagen skipas kostte maar 195 euro per persoon, we hadden maar een beperkt budget dus ook erg goedkoop appartement.

Ter vergelijking, een skipas van een week voor dat gebied(Les Sybelles) kostte daar ter plaatse 270 euro. Dus ons appartement inclusief skipas was al veel goedkoper dan alleen een lokale skipas.

In mijn ogen is het via zo’n touroperator wel goedkoper, zeker als je op tijd bent en 20% vroegboek korting krijgt. Of last-minute zou ook een optie kunnen zijn. Maar het is ook maar net waar je tevreden mee bent, ons maakt het echt niet uit in wat voor appartement we zitten, als de ligging maar redelijk goed is(zaten aan de piste).

JeffJoep…je kunt bij sommige touroperators ook nu al op internet prijzen en beschikbaar voor 2014 bekijken. Ik heb zelf geen ervaring met het boeken via een touroperator, maar omdat we in 2014 met een grotere groep op wintersport willen, zat ik van de week ook al eens rond te kijken op internet.

Voor alleen ons eigen gezin, stuur ik altijd mailtjes rechtstreeks naar appartementen die ik via google vind. Ik vraag dan naar de prijs en beschikbaarheid. Als je dan ergens zit dat je bevalt, kun je vaak meteen voor het jaar daarop meteen reserveren.

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Hinterglemm (na aantal jaren Serfaus). Ook via internet gezocht naar een appartement. Ik kreeg voor een appartement een aanbieding voor 222,- per nacht. Dit was voor een appartement met 2 slaapkamers. Toen ik aangaf dat ik dat te duur vond, gaf hij een andere aanbieding in het appartementenhuis van zijn moeder, voor 157,- per nacht, een klein stukje verderop. Ook met 2 slaapkamers. Qua indeling/inrichting en sfeer/uitsraling leek het erg veel op elkaar.

We hebben uiteraard de aanbieding van 157,- p.n. geboekt. Ik ga over 2,5 week wel even langs dat eerste appartement lopen om te kijken of ik de reden van het prijsverschil kan ontdekken ;-)

Mijn tip is dus om bij een bepaalde aanbieding aan te geven dat je het te duur vindt, soms komen ze dus met een goedkoper alternatief bij vader, moeder, broer, zus of whatever.

Bedankt voor de tip Jacqueline, welke touroperators hebben al prijzen voor 2014, weet je dat nog ?

Ben best wel geschrokken van de hoge prijzen van appartementen en daarom denk ik dat het beter voor ons is om hotel te boeken omdat je forse korting krijgt voor kinderen.

Ik vergelijk elk jaar bij ons ook de prijzen van los boeken of via bv sunweb en wij komen altijd weer uit bij bv sunweb/jiba.
Nou zijn we vaak met 2 tot 4 man (rond 29 jaar). Voordeel bij ons vind ik altijd dat je alles bij elkaar goedkoper uit bent, vaak vakantie inc pas voor tussen de 350 en 450 pp.

Is het al bijna januari?

Ehhh, volgens mij was het belvilla waar ik op zat te kijken.

Tja…die prijzen zijn af en toe niet meer normaal. Maar het is zoals John al zei…als het toch gegarandeerd vol komt, waarom dan minder vragen als eigenaar ?!

Welke periode wil je gaan in 2014 ? Schoolvakantie ?

Ik vind persoonlijk een hotel met kinderen niet echt prettig. Vaak liggen ze dan toch bij jou op de kamer. Gewoon niet zo handig 's avonds. Maar ja…als het echt honderden euro’s scheelt, is het het overwegen waard.

Het is voor volgend jaar krokusvakantie maar ik wilde ook kijken naar kerstvakantie.

Nieuwe boeken van touroperators komen in juni volgens mij.

Zal even kijken bij Belvilla

De accomodatie die je bij touroperators vindt is gemiddeld gesproken geen topaanbod. De mooie acco, dicht bij liften, centrum etc. etc. tref je doorgaans niet, zeker niet in de topbestemmingen.
Een plaats als Lech vind je uberhaupt praktisch niet in de gidsen.

…bijvoorbeeld Lech…, had hierboven moeten staan

Dat is mijn mening ook inderdaad. De beste accomodaties (prijs/kwaliteit) worden al zo snel door “vaste stamgasten” meteen voor het volgende jaar geboekt…zo’n accommodatie heeft helemaal geen touroperator nodig.

Klinkt misschien een beetje kinderachtig, maar ik wil eigenlijk de naam van het appartement waar wij altijd zaten, nog niet doorgeven. Misschien willen we volgend jaar zelf weer naar Serfaus en dan geef ik mijn adresje nu aan jou ;-)

Mocht Hinterglemm over 2,5 week zo goed bevallen dat we volgend jaar daar weer heen willen, zal ik 'm aan je doorgeven. (tis erg, maar zo werkt het nu eenmaal gewoon)

Je hebt gelijk dat je het adresje niet geeft.
Heb ook al gemerkt dat je niet kan boeken voor volgend jaar, ze laten eerst de stamgasten boeken.
Populaire appartementen lukt het niet om te boeken in het hoogseizoen.

als je mij over een paar weken een mailtje wil sturen erg graag

Ik boek ook altijd rechtstreeks, ook te meer omdat in bijv Nauders er maar misschien 8 verschillende acco’s worden aangeboden bij een touroperator en dus snel vol zijn, maar er wel meer dan 150 accomodaties zijn. Mij lukt het toch uiteindelijk wel om een redelijk goedkoop maar mooi app te boeken.

Heb trouwens 2 jaar geleden in Fiss in de krokus een mooi app. geboekt voor 700 euro, 200 mtr van de lift vandaan. Dus het kan wel en om de zelfde reden als jacqelien ga ik je die naam niet geven ;-)

JeffJoep…op http://www.casamundo.nl kun je ook al prijs en beschikbaarheid voor februari 2014 bekijken.

Skikip…misschien kunnen we onze adresjes ooit eens uitwisselen al jij eens in Serfaus wilt zitten en wij in Fiss hahaha

Denk toch dat ik een ander gebied ga uitzoeken.
Serfaus en Fiss zijn erg populair en daarom de prijzen ook hoog.

Lager gebied in februari moet geen probleem zijn.

Wat vind jij schappelijk voor een weekje in hoogseizoen voor een appartement ? Zag er nog eentje in Serfaus voor 1300,-

Tja…er zijn hier al vaker discussies geweest over prijzen van accommodaties in of buiten hoogseizoen. Vlakbij of verder weg van de piste. “Populair” of minder populair gebied. Aantal km’s pistes etc.

Wij persoonlijk willen gewoon niet afhankelijk zijn van een skibus of met je auto naar de liften moeten. En we willen ook graag wat leuke apres-ski in de buurt. Dus ja…daar betaal je flink voor. Maar wij betalen liever 300-400 meer om helemaal naar ons zin te zitten.

Voor mensen die niet veel om apres-ski geven en die dus makkelijk met een skibus heen en vooral terug naar hun appartement kunnen, dan zou ik ook genoegen nemen met een app. op een wat minder perfecte locatie.

Succes met je zoektocht…zal nog wel eens een beetje meezoeken voor je.

Ik vind prijzen van 1300 pw niet schokkend. Hoogseizoen in populaire plaats kost dat gewoon, zeker als je goed tov piste wil zitten. Wilde aankomende krokus naar SFL. Uiteindelijk niets gevonden, alles vol met stamgasten.

1400 euro is "normale prijs"maar voor dat geld heb je vaak niet eens een leuk appartement maar is het behelpen.

Net een heel leuk appartement gevonden in Maria Alm met alles erop en eraan, misschien ga ik dat maar boeken.

@ Jeffjoep, moet je doen, Maria Alm is een leuk dorpje en je zit in een mooi skigebied.
Hochkönig is sneeuw zeker, we hebben al 4 dagen achter elkaar dat het sneeuwt hier, het mag van de jongens wel stoppen maar ik geef ze weinig kans :) Het is zelfs diepsneeuw skiën op de piste,
's morgens de eerste sporen pakken

Dienten Die Alte schule

Toploacaties/ accomodaties in populaire skigebieden staan niet in de reisgidsen! Ischgl, st. anton en lech vind je bv nagenoeg niet in de reisgidsen van de toutoperators. Vind je ze wel dan zijn het b-accomodaties en ook zeer duur.

Je moet wel appels met appels vergelijken.

Tip die ik kan geven is kijken of je kan boeken via een land waar ze andere vakanties hebben dan Nederland of België. Daar is het hoogseizoen niet altijd gelijk aan ons hoogseizoen. Dat werkt vooral voor huizen van particulieren.

Heb geboekt voor volgend jaar krokusvakantie in Maria Alm.
Appartement gebouwd in 2011, ziet er heel mooi uit.

Strakke inrichting met lekkere bank, grote flatscreen tv, zithoek en grote moderne keuken met alles erop en eraan en 3 slaapkamers en 2 badkamers met wc.

En dat in de krokusvakantie (22 februari) voor 4 volwassenen en 2 kinderen voor 1400 euro.

Ben een beetje klaar met het zoeken en heb de knoop doorgehakt, voor deze prijs kom ik niet zo snel meer zoiets moois tegen.

Top, het duurt nog even maar veel plezier met je super app. :) voor dezelfde prijs luxer en meer personen.
Vond het vroeger ook nooit leuk dat je in de schoolvakanties met kids altijd de hoofdprijs moest betalen, wij vragen daarom voor ons app de hele winter dezelfde prijs.

Dienten Die Alte schule

Dat heb ik inderdaad gezien Elly…super van je !!

JeffJoep…mooi gedaan zo. Goede prijs, zeker met 3 slaapkamers. Eigenlijk te zot voor woorden dat je voordat de krokus 2013 begint, al moet boeken voor krokus 2014. Maar ja…jij hebt in ieder geval wat hahaha.

Rechtstreeks boeken bij de eigenaar, veel goedkoper, vergelijk ook wat je er allemaal voor hebt!

Mijn ervaring is dat het verschilt wat het voordeligst is. De ene keer is dat rechtstreeks, de andere keer via een operator. Altijd even vergelijken kan dus lonen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie